Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pimeä iDrive ja SOS call failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by böntti View Post
    PPS. Kannattaako laitta CIC:tä kun NBT on tarjolla?
    Riippuu vähän tilanteesta ja tekijästä, kuitenkin CIC:n asentaa parissa tunnissa kun taas NBT:n asentamiseen menee vähintään kymmenenkertainen aika osaavaltakin tekijältä, kun NBT:n osista ei mikään sovi suoraan heittämällä paikalleen + siihen päälle piuhoituksien muutokset ja koodaukset.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #17
      Most silta tcu tilalle kuituun kiinni ja sitten koettaa,ei riitä virtojen irroitus.
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • MazterI
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 312
        • Jyväskylä

        #18
        Nyt ei ihan seuraa. Mikä on MOST silta? Jotenkin pitää ne kuidut siis yhyttää toisiinsa? Jos se mitään kertoo ni kun ulla toi pääyksikkö on irti, ni isossa liittimessä kuitu kovasti tuikkii kun virtoja pistää. Ja mienkäs most silta askarrellaan? Tuskin ainakaan tyhjästä vessapaperirullasta...

        Mutta osaako joku ottaa kantaa tohon että jos Lci mallin CCC:n boksin ostaa käytettynä, saako sen mallista riippumatta koodattua? Enempi näyy olevan tarjolla noita kahden aseman malleja, ja mulla tuo oletettavasti särkynyt on semmoinen yhden aseman CHAMP-malli...

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by MazterI View Post
          Nyt ei ihan seuraa. Mikä on MOST silta? Jotenkin pitää ne kuidut siis yhyttää toisiinsa? Jos se mitään kertoo ni kun ulla toi pääyksikkö on irti, ni isossa liittimessä kuitu kovasti tuikkii kun virtoja pistää. Ja mienkäs most silta askarrellaan? Tuskin ainakaan tyhjästä vessapaperirullasta...

          Mutta osaako joku ottaa kantaa tohon että jos Lci mallin CCC:n boksin ostaa käytettynä, saako sen mallista riippumatta koodattua? Enempi näyy olevan tarjolla noita kahden aseman malleja, ja mulla tuo oletettavasti särkynyt on semmoinen yhden aseman CHAMP-malli...
          Saa koodattua.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #20
            Kertokaas mitä parempaa tuossa NBT:ssä on CIC:een verrattuna?
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #21
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Kertokaas mitä parempaa tuossa NBT:ssä on CIC:een verrattuna?
              Esim. isompi kovalevy, sisäänrakennettu Combox, mahdollisuus toistaa divx- yms. videoita (tukee tekstityksiä), "3d"-kartat, automaattinen yö-/päivä-näyttötila kartoissa, mahdollisuus käyttää kahta bt-laitetta saman aikaisesti.
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #22
                Tuommonen ois kyllä aika pähee. Maailmalla noita on näköjään asenneltu näihin vanhempiin malleihin. Onko Suomessa laitettu yhtäkään? Nyt on pakko kysyä, mikä tuo Combox on?
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  #23
                  Originally posted by Fabsu View Post
                  Tuommonen ois kyllä aika pähee. Maailmalla noita on näköjään asenneltu näihin vanhempiin malleihin. Onko Suomessa laitettu yhtäkään? Nyt on pakko kysyä, mikä tuo Combox on?
                  Ainakin 2 on todistetusti asennettu, allekirjoittaneelle ja nimim. Jartsa02:lle
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #24
                    Most-sillalla tarkoitetaan semmoista valokuitupätkää joka yhdistää moduulille tulevan ja siltä lähtevän valokuidun, ohittaa siis moduulin. Ei sitä kyllä välttämättä tartte (paitsi E65:n kohdalla), autoissa on semmonen kytkentärasia minkä kautta valokuitu kiertää jokaisen moduulin välissä. Tuosta rasiasta siirtelee piuhat oikein niin moduuli ohittuu.

                    Combox on se purkki minkä kautte uudemmissa autoissa menee ainakin hands free, bt-audiostream, netti, live ja usb-mp3.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1571

                      #25
                      Onko se HUDin toimimattomuus saatu jo korjattua noihin NBT retrofitteihin E sarjassa?

                      Comment

                      • MazterI
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 312
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Jatkan tätä omaa topikkia kun tämä saaga jatkuu. En ole vielä asialle kerennyt tehdä oikein mitään kun työt on häirinnyt harrastamista, mutta huomasin seuraavan.

                        Aamusell ayritin avata kuskin ikkunaa, ni eipä napit toiminutkaan. Eli kuskin ovessa olevista napeista ei toimi mikään. Ei peilit, ei ikkunat, ei ikkunalukitus. Ei syty ledit eikä toimi mitään. Mutta kaikista muista ovista homma toimii.

                        Onko noi napit jossain samassa väylässä? Vai saatoinko mä särkeä ton (ts. irroittaa johdon) kun käytin iDrivea irti?

                        Comment

                        • Petteri80
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 578
                          • Joensuu

                          #27
                          Eipä ehtinyt auto kauaa olla kun iski tännekin SOS call failurea tauluun

                          Homma alkoi niin että tutkin autoa inpalla kun tuli herja virran vähyydestä. No, ajattelin tutkia vielä muutaman koodin kunnes valitti vasenta rekisterikilven valoa ja heti perään oikeaa. Sitten pimputti DSC:tä jonka yhteydessä alkoi iDriven näyttö vilkkua. Tässä vaiheessa otin läppärin irti, sammutin virrat ja jätin auton lataukseen. Seuraavasta päivästä alkaen on tullut tuo SOS call failure joka starttauksella. Lisäksi heitti Active Steering faulttia mutta sen sain "resetoitua" punomalla ruoria laidasta laitaan ohjeiden mukaisesti, tosin inpalla ei saa tulleita vikakoodeja poistettua :think

                          Eli onko mahdollista saada SOS shitti kuitattua jotenkin? Inpalla? Resetoimalla iDrive? Netistä löytyy ohjeet pronavin resetointiin, mutta mites nollataan tuo köyhempi navi? Vois ainakin koittaa..

                          Akku alkaa ainakin olla ehtoopuolella kun ei kestä olla virrat päällä 5min pidempään ennenkun alkaa akku-symboolia näyttämään (akku alkuperäinen `03..)

                          Niin en tiedä liittyykö tähän virta-keissiin mut ennen akun lataamista teki sitä, että joka kerta oven avatessa alkoi cd-vaihtaja selaamaan levyjä läpi vaikkei ollut vielä virratkaan päällä.

                          Comment

                          • MazterI
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 312
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Jos akku on noin finaalissa, niin kannattanee oikeasti vaihtaa se ensimmäiseksi. Nää e60/61 on kyllä aika ronkeleita akun kunnosta ja voi tulla vaikka mitä herjaa kun akku alkaa mennä huonoksi. Eli suosittelisin ekaksi akun vaihtoa...

                            Comment

                            • Petteri80
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 578
                              • Joensuu

                              #29
                              Mitäs sinne kannattais laittaa?
                              Paikallaan on nyt 110Ah malli. Ilmeisesti akun voi vaihtaa vähän pienempään (100Ah) ilman koodausta, mutta akun vaihto pitää rekisteröidä kuitenkin? Onnistuukos se Inpalla tai tool32:lla? Jos tuo 100Ah riittää niin hyvä niin, näyttäisi olevan enemmön tarjontaa noissa ja myös edullisempia kun tuo 110Ah..

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #30
                                Voit vaihtaa sataseen ilman koodausta, kunhan akkutyyppi ei vaihdu (agm/tavallinen). Rekisteröinti onnistuu sekä inpalla että tool32:lla.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎