Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 airbag ja turvavyövalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jörry
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 48
    • parkano

    e60 airbag ja turvavyövalo

    eli airbagin ja turvavyön valo syttyi tuossa muutama viikko sitten, auto ostettu kolaroituna ja jouduttu turvavarusteita vaihtamaan ja airbagin keskusboksi hanskalokeron alle vaihdettu ja siihen laitettiin uusi ohjelma ja auto toimi n. 1 kk ihan normaalisti. JA nytten syttyi nuo valot, kysymys kuuluu onko muuta mahdollisutta kuin ostaa uusi boksi ja ohjelmoituttaa se vai onko toinen konsti, liikkeessä meinattiin että pitäisi boksi taas vaihtaa mutta ei houkuttele kun maksaa töineen yli 1000e. Nykyiseen tuohon airbagin keskusboksiin yritettiin ohjelmoida uusi ohjelma mutta ei hyväksynyt sitä.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Onnistuu se muuallaki ku merkkiliikkeessä ja jos se kuukauden jo ehti toimia niin tuskin vika edes on siinä. Paitti nyt jos sinne on koitettu softaa pukata eikä ole mennyt loppuun saakka. Ebaystä käytetty purkki n. 150e ja osaava kaveri koodaamaan.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by jörry View Post
      eli airbagin ja turvavyön valo syttyi tuossa muutama viikko sitten, auto ostettu kolaroituna ja jouduttu turvavarusteita vaihtamaan ja airbagin keskusboksi hanskalokeron alle vaihdettu ja siihen laitettiin uusi ohjelma ja auto toimi n. 1 kk iha...

      Mikä vatun keskusboxi? Autossahan taitaa noita turvajärjestelmäboxeja olla ainakin neljä ellei enemmänkin. Voi olla, että sielt on kämähtänyt joku toinen laatikko. Tuollainen, että koodataisiin uudestaan kuntoon ei kuulosta ollenkaan hyvältä.
      Mielenkiinnosta: miten auto oli mällätty? ja miten korjattu. On porukalla ihmetelty miten ihmeessä tuollaisen alumiini/liima/suurlujuusteräshässäkän ylipäätään voi korjata, että oikeat turvaominaisuudet on vielä jäljellä.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        Originally posted by jaki View Post
        Mikä vatun keskusboxi? Autossahan taitaa noita turvajärjestelmäboxeja olla ainakin neljä ellei enemmänkin. Voi olla, että sielt on kämähtänyt joku toinen laatikko. Tuollainen, että koodataisiin uudestaan kuntoon ei kuulosta ollenkaan hyvältä.
        Mielenkiinnosta: miten auto oli mällätty? ja miten korjattu. On porukalla ihmetelty miten ihmeessä tuollaisen alumiini/liima/suurlujuusteräshässäkän ylipäätään voi korjata, että oikeat turvaominaisuudet on vielä jäljellä.
        No eiköhän tässä tarkoteta sgm purkkia.

        Vikakoodien luvusta se on liikkeelle lähdettävävä. Ja nimen omaan inpalla.
        Kuka purkin on vaihtanut alunperin?
        Last edited by exautisti; 06-09-2014, 10:03.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • jörry
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 48
          • parkano

          #5
          nimenomaan sgm boxsi vaihdettu ebaysta ja se ohjelmoitu autodiagnoosissa ylöjärvellä, ja nyt meinasivat että uus vaa ja ohjelmointi. täytyy yrittää saada luettua vikakoodit.

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Originally posted by jörry View Post
            nimenomaan sgm boxsi vaihdettu ebaysta ja se ohjelmoitu autodiagnoosissa ylöjärvellä, ja nyt meinasivat että uus vaa ja ohjelmointi. täytyy yrittää saada luettua vikakoodit.
            Enpä tiedä miten on ohjelmoitu, merkkikorjaamollakaan ei onnistu käytetyn purkin ohjelmointi. Laita privalla viestiä niin valaisen vähä ajatuksia sulle tuosta järjestelmästä.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #7
              Autodiagnoosin pojille pojot,kun ovat saaneet käytetyn toimimaan. Ois kiva tietää millä ovat boxia härppineet ja miten ovat saaneet vinin vaihettua. Winikillä se sinne kyllä vaihtuu,mutta liekkö heillä jotku muut keinot ollu käytössä.
              Tuon ohjelmoimiseen tarvii ainakin kolmea eri softaa käyttää.
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • ActaNonVerba
                Newbiemmer
                • Nov 2011
                • 15
                • Tampere

                #8
                KLIK - E60 Advanced Safety Electronics
                -
                m

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by jörry View Post
                  eli airbagin ja turvavyön valo syttyi tuossa muutama viikko sitten, auto ostettu kolaroituna ja jouduttu turvavarusteita vaihtamaan ja airbagin keskusboksi hanskalokeron alle vaihdettu ja siihen laitettiin uusi ohjelma ja auto toimi n. 1 kk ihan normaalisti. JA nytten syttyi nuo valot, kysymys kuuluu onko muuta mahdollisutta kuin ostaa uusi boksi ja ohjelmoituttaa se vai onko toinen konsti, liikkeessä meinattiin että pitäisi boksi taas vaihtaa mutta ei houkuttele kun maksaa töineen yli 1000e. Nykyiseen tuohon airbagin keskusboksiin yritettiin ohjelmoida uusi ohjelma mutta ei hyväksynyt sitä.
                  Eihän tähän tarvitse kolarin takia vaihtaa mitään boxeja?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by jaki View Post
                    Mikä vatun keskusboxi? Autossahan taitaa noita turvajärjestelmäboxeja olla ainakin neljä ellei enemmänkin. Voi olla, että sielt on kämähtänyt joku toinen laatikko. Tuollainen, että koodataisiin uudestaan kuntoon ei kuulosta ollenkaan hyvältä.
                    Mielenkiinnosta: miten auto oli mällätty? ja miten korjattu. On porukalla ihmetelty miten ihmeessä tuollaisen alumiini/liima/suurlujuusteräshässäkän ylipäätään voi korjata, että oikeat turvaominaisuudet on vielä jäljellä.
                    Ollos huoleti, näitä korjataan erilaisten törmäysten/törmäilyjen jälkeen maailmalla kymmeniä tuhansia palauttaen alkuperäiset törmäyslujuudet ihan tehtaan antamilla ohjeilla.
                    Näissähän kuten missään muissakaan nykyautoissa ei enään oiota/vedetä mitään, vaan kaikki törmäyksessä vaurioituneet alumiini/suurlujuusteräsalueet vaihdetaan uusiin tehtaan antamin korjausohjein.
                    AVK:lta ostettaessa tätä myös valvotaan erittäin tarkasti, koska jotta kilvet saa uudestaan takaisin, pitää korirakenne ehdottomasti olla tehtaan antamissa mitoissa ja nimenomaan oikein tehtaan antamin ohjein uusin osin korjattu.

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      #11
                      Sgm purkin yleisin vika on varavirta järjestelmän pettäminen. Ei suoraan johdu kolaroinnista,mutta varmasti vaikuttaa,kun konkat tyhjenee täysin ja saattaa olla sitten pitkiäkin aikoja virrattomana.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • jörry
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 48
                        • parkano

                        #12
                        Jep hemi on kyllä perillä noista korjausmenetelmistä kyllä joutu monenmoista lappua toimittaa katsastus asemalle korjausmenetelmistä. Mm rungonmittauspöytäkirja, nelipyöräsuuntaus , turvalaitteiden testauspöytäkirja. Mutta itse tuohon airbagin boxsin vikaan sen verran että KISSVESALA tuli selvittää ongelmaa paikanpäälle ja tulos oli että kyseisestä sgm boxsista oli kondensaattorit tullut tiensä päähän, joten toinen boxsi tilalle. Isot kiitokset vielä kissvesalalle ja voin ehdottomasti suositella kyseistä ammattilaista.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by exautisti View Post
                          Autodiagnoosin pojille pojot,kun ovat saaneet käytetyn toimimaan. Ois kiva tietää millä ovat boxia härppineet ja miten ovat saaneet vinin vaihettua. Winikillä se sinne kyllä vaihtuu,mutta liekkö heillä jotku muut keinot ollu käytössä.
                          Tuon ohjelmoimiseen tarvii ainakin kolmea eri softaa käyttää.
                          Esim autologic testerillä käytetyn koodaaminen vin koodeineen päivineen on helppoa kuin heinänteko (ko. laitteesseen on tehty proseduuri sitä varten)

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by exautisti View Post
                            Sgm purkin yleisin vika on varavirta järjestelmän pettäminen. Ei suoraan johdu kolaroinnista,mutta varmasti vaikuttaa,kun konkat tyhjenee täysin ja saattaa olla sitten pitkiäkin aikoja virrattomana.
                            Näinhän se on mutta kyseinen vika ei useimmiten kuitenkaan johdu itse kondensaattoreista tai niiden huonoudesta, ts konkkia uusimalla ei boksi tule pysyvästi kuntoon. Todellinen vika on useimmiten muualla boksissa...

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Eihän tähän tarvitse kolarin takia vaihtaa mitään boxeja?
                              Hemipä on hyvä kertoo meille maallikoille millä programmerilla pääset niin syvälle purkin sisälle että pääset crash data counterin nollaamaan. Portin kautta ei mene, eikä myöskään normaalilla eeprom vehkeellä.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎