memebuy23buy

Takarenkaat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14580
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Ylitie View Post
    Eikös tuo nyt näytä hitusen poikkeevan?
    Siellä on varmaan reilusti yli -2 camberia tuolla välyksellä.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by Ylitie View Post
      Eikös tuo nyt näytä hitusen poikkeevan?

      Ja tuosta vielä pikkusen oikeelle, alin mutteri, muistaaksein noin 17mm, säätää camberin.

      Paineet sitten mitataan ja lisätään myös kylmästä renkaasta.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Ylitie
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 62
        • Kangasala

        #18
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Ja tuosta vielä pikkusen oikeelle, alin mutteri, muistaaksein noin 17mm, säätää camberin.

        Paineet sitten mitataan ja lisätään myös kylmästä renkaasta.
        Eikös ne ole nuo tukivarran sisemässä päässä olevat epäkesko ruuvit?

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Ylitie View Post
          Eikös ne ole nuo tukivarran sisemässä päässä olevat epäkesko ruuvit?
          Kymmenen senttiä tuosta narinahelasta autoa keskemmälle päin. Alimmat, pultti-mutteri kompleksi säätyy samalla alaspäin, epäkeskot kait ne sillon on.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Ylitie
            Bimmer Rookie
            • Jan 2014
            • 62
            • Kangasala

            #20
            No johan ne perkeleet on tiukassa..

            Tarvis varmaan saaha lämpöö annettua..

            Ja vasaraa ei kuulemma arvaa käyttää?

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #21
              Mitäs sä nyt oot tekemässä?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Ylitie
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 62
                • Kangasala

                #22
                Originally posted by Mlatvala View Post
                Mitäs sä nyt oot tekemässä?
                Nuita narinaheloja vaihtamassa.

                Sisälmyksen puslasta tuli hienosti mutta tuo kehä tuppaa kettuilemaan..

                Nyt on biltemasta haettu vehkeet ja värkit. Jos nyt ei lährr niin saapi tulla halvalla hakeen paskan pois.

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #23
                  Kyllä se kehä yleensä vähän prässiä, ulosvetäjää ja sissään heittäjää pyytää.
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • Juker
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 80
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Ylitie View Post
                    Nuita narinaheloja vaihtamassa.

                    Sisälmyksen puslasta tuli hienosti mutta tuo kehä tuppaa kettuilemaan..

                    Nyt on biltemasta haettu vehkeet ja värkit. Jos nyt ei lährr niin saapi tulla halvalla hakeen paskan pois.
                    https://lh5.googleusercontent.com/-_...2020.28.46.jpg Tämäntyylisillä viritelmillä se lähtee aika helposti kyllä ilman lämmittelyä ja kirosanojakin. Ja sen sokan oot muistanu ottaa pois sieltä?
                    F10 530d xDrive///M Sport
                    Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                    Ex F31 320d xDrive///M Sport
                    Ex E60 530dA
                    Ex E61 520d ///M Sport

                    Comment

                    • Ylitie
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2014
                      • 62
                      • Kangasala

                      #25
                      Originally posted by Juker View Post
                      https://lh5.googleusercontent.com/-_...2020.28.46.jpg Tämäntyylisillä viritelmillä se lähtee aika helposti kyllä ilman lämmittelyä ja kirosanojakin. Ja sen sokan oot muistanu ottaa pois sieltä?
                      Juuh kyllä sokka on poistettu. Lämpöö annettu ja metrin jatkolla väännettyy kireemmälle mutta ei anna periks niin ei. Ja joo saman näkönen viritelmä. Toinen menee läpi navasta ja toinen tukee edestäpäin.

                      Comment

                      • Juker
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 80
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Ylitie View Post
                        Juuh kyllä sokka on poistettu. Lämpöö annettu ja metrin jatkolla väännettyy kireemmälle mutta ei anna periks niin ei. Ja joo saman näkönen viritelmä. Toinen menee läpi navasta ja toinen tukee edestäpäin.
                        No on tuo sitten piru tiukassa. Muuta vinkkiä en osaa antaa, kun itellä lähti ihan kohtuudella tuon tyylisellä viritelmällä...oisinko vähän kopistellu siihen samalla kun kiristin.
                        F10 530d xDrive///M Sport
                        Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                        Ex F31 320d xDrive///M Sport
                        Ex E60 530dA
                        Ex E61 520d ///M Sport

                        Comment

                        • Ylitie
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 62
                          • Kangasala

                          #27
                          Originally posted by Juker View Post
                          No on tuo sitten piru tiukassa. Muuta vinkkiä en osaa antaa, kun itellä lähti ihan kohtuudella tuon tyylisellä viritelmällä...oisinko vähän kopistellu siihen samalla kun kiristin.
                          Jees.

                          Alkaa holkit pureutuun tuohon navan ympärille.. syö aikas hyvin tuota alimiinia..

                          Comment

                          • Raipe72
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 101
                            • Noormarkku

                            #28
                            Loppuun ajetut narinahelat aiheuttaa juuri tuon takarenkaiden sisäreunojen kulumisen, mulla oli ihan sama molemmin puolin. Pelkällä helojen vaihdolla takarenkaat kääntyivät oikeaan ryhtiin. Molemmat vaihtoon ja sitten säätöön.
                            _____________________
                            E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

                            Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

                            Comment

                            • Ylitie
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2014
                              • 62
                              • Kangasala

                              #29
                              Originally posted by Raipe72 View Post
                              Loppuun ajetut narinahelat aiheuttaa juuri tuon takarenkaiden sisäreunojen kulumisen, mulla oli ihan sama molemmin puolin. Pelkällä helojen vaihdolla takarenkaat kääntyivät oikeaan ryhtiin. Molemmat vaihtoon ja sitten säätöön.
                              Jees. Nuin minullekkin väitettii.

                              Hienostiha se lähti kun vähän puukkosahaa näytti tuolle puslan holkille. 16mm kierretanko ei kestäny tarvis varmaa saaha jollain prässillä se painettua mutta kerta nosturilla vaihroin niin ei oikeen rässi tullu kysymykseen.

                              Aikas hyvin nuo varmaa hitsaantuu keskenään kerta on eri metallia? Ja 240tkm rullattu samoilla puslilla.

                              Comment

                              • Juker
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 80
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Ylitie View Post
                                Jees. Nuin minullekkin väitettii.

                                Hienostiha se lähti kun vähän puukkosahaa näytti tuolle puslan holkille. 16mm kierretanko ei kestäny tarvis varmaa saaha jollain prässillä se painettua mutta kerta nosturilla vaihroin niin ei oikeen rässi tullu kysymykseen.

                                Aikas hyvin nuo varmaa hitsaantuu keskenään kerta on eri metallia? Ja 240tkm rullattu samoilla puslilla.
                                No hyvä että irtos. Minä taisin lainata siihen kierretangoksi jousipuristimen tankoa, sehän tuo tuntu kestävän.
                                F10 530d xDrive///M Sport
                                Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                                Ex F31 320d xDrive///M Sport
                                Ex E60 530dA
                                Ex E61 520d ///M Sport

                                Comment

                                Working...
                                X