Announcement

Collapse
No announcement yet.

etupään laakeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17526
    • Turku

    #16
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Tokmannin tarjous on muuten loppunut. https://www.tokmanni.fi/moottorioljy...01606016038/dp


    http://www.autoteilemann.de/castrol-...ter-58674.html esimerkiksi tuo Castrol samanhintainen kuin Tokmannin tarjous oli mutta 5l tonkka. Litrahinta siis 6,99€/l. 14,90€ postikulut, siksi tilaan useamman vaihtokerran öljyt kerralla. Kun ajaa n. 30tkm vuosi, vaihtuu öljyt pari kertaa vuodessa.
    Kakkosautoon ostin Tokmannilta.
    Pahoittelut, tarkoitin itse asiassa tätä tarjousta:



    Edit: Autoteilemannin öljystä tulee melkein 10€/l posteineen. Pahoittelut ot:stä.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • nappe74
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 2846
      • South Carelia

      #17
      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
      Jos toi on OE-laatua niin luultavasti on SKF tai FAG, ainakin hinta täsmäis. Kyllä ton voi varmastikin laittaa huoletta, OE-laatu ei pitäisi olla kiinalaista paskaa.

      Ite tilasin Saksasta SKF:n, tuli vähän halvemmaksi kuin Schmiidiltä kuten yleensäkin.
      Originally posted by Laku View Post
      Ostin itse 535:een vastaavan Smiidiltä ja oli FAG:n. Ihan asiallinen hinta ja näköjään saa heti hyllystä.



      On tosiaan FAG:n laakeri. Mistä osti SKF:n?

      Soittelin vielä KL-varaosaan ja sieltä laakerin lopulta tilasinkin... En muista heidän myymää merkkiä mutta kuulemma vähintään tuon FAGin laatua !!
      Pikkusen kalliimpi kuin Schmiedmannilta mutta KL-varaosat on vanha tuttu ja turvallinen...
      G30 530e xDrive A M-Sport -20

      ex-Bimmerit:
      F10 525dA xDrive M-Sport -13
      E21 316 -80
      E91 330xdA M-Sport -06
      E53 X5 3.0iA Sport -04
      E91 335xiA M-Sport -08
      E60 530iA M-Sport -06
      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
      E91 320d -06
      E39 530iAT M-Sport -01
      E36 328iA -96
      E39 528iA -96
      E36 325i -92

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2846
        • South Carelia

        #18
        Originally posted by nappe74 View Post
        Soittelin vielä KL-varaosaan ja sieltä laakerin lopulta tilasinkin... En muista heidän myymää merkkiä mutta kuulemma vähintään tuon FAGin laatua !!
        Pikkusen kalliimpi kuin Schmiedmannilta mutta KL-varaosat on vanha tuttu ja turvallinen...
        Laakeripaketti tuli ja laatikossa lukee SNR sekä navassa KOYO...

        Kumpi noista sitten on se merkki ja onko kyse laatutavarasta...??

        Tuli vaan mieleen kun luin toisesta topicista miten selvittää onko laakerivika vai juriseeko esim. renkaat... eli pujottelemalla autoa ja äänen pitäisi lähes hävitä toiseen suuntaan kääntäessä...

        Omassa tapauksessa jurina oli ihan tasainen vaikka miten pujotteli ja epäilinkin pitkään kuluneita NS2-takarenkaita... Vasta kun tunkkasin kulmat ylös ja pyöritin renkaita, syy löytyi laakerista !!
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17526
          • Turku

          #19
          SNR on lähinnä kauppanimi ja pakkaaja eli se ei valmista mitään laakereita. Usein niissä on ollut FAG:n laakerit.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2846
            • South Carelia

            #20
            Originally posted by Laku View Post
            SNR on lähinnä kauppanimi ja pakkaaja eli se ei valmista mitään laakereita. Usein niissä on ollut FAG:n laakerit.
            Tuollaisen löysin ---> http://www.oem.fi/tuoteuutiset/Laake...me/786008.html

            Edit: ja tuollaisen ---> http://www.laakeri-systems.fi/mekaan...omponentit.php

            Onks tuo sit ihan eri juttu...?? :think
            Last edited by nappe74; 28-09-2015, 21:38.
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17526
              • Turku

              #21
              Originally posted by nappe74 View Post
              Tuollaisen löysin ---> http://www.oem.fi/tuoteuutiset/Laake...me/786008.html

              Edit: ja tuollaisen ---> http://www.laakeri-systems.fi/mekaan...omponentit.php

              Onks tuo sit ihan eri juttu...?? :think
              Hyvä huomio. Jos on omaa valmistusta, miksi paketeissa on usein ollut esim. Fixuksesta ostettaessa FAG:n laakerit:think?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • 1031
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 125

                #22
                Itsellä tuli viimeviikolla SNR laakerin paketissa Koyo:n laakeri, varaosatiskin kaveri sanoi että SNR:n laakerit voi olla melkein mitä vaan :SKF,FAG,Koyo etc..
                E61 520da LCI 2007
                EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #23
                  Koyon (JTEKT Corporation) ja FAGin (Schaeffler Group) laakerit ovat kuitenkin laatutavaraa, SKF:stä puhumattakaan. Olisiko vaan niin että kilpailu on niin kovaa että joissakin tuotteissa paketoidaan kilpaili...alihankkijan osa ja oma logo laatikon kanteen?

                  Comment

                  • JarkkoKo
                    Newbiemmer
                    • Aug 2015
                    • 14
                    • Nokia

                    #24
                    Mites tässä nelikossa menee toi laakerin vaihto?
                    Eli E61 525ix touring. Ei näytä olevan samanlainen kätevä paketti vaihtaa.
                    Taitaa olla korjaamolla tehtävä jobi?

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #25
                      TIS:stä tuota proseduuria löytyy: KLIK. Vaatihan se ulosvetäjää ja prässäystyökaluja. Jos laakerit vaihdatat, kannattanee jarrukilvet uusia samaan vaivaan kun eivät ihmeitä maksa eikä niitä saa ehjänä pois ja paikalleen muutoin kuin laakerinvaihdon yhteydessä.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        FAG ja SKF laakereita ostellut, aina tullut Koyo.. Itse asiassa alkuperäiseenkin valettu Koyo (E39) :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • tommipommi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 225
                          • sastamala

                          #27
                          KL:n koyo vaihdeltiin kanssa viime talvena eteen. Ne neljä isoa kiinnityspulttia olikin aika kankeet avata vanhaa irrottaessa, varsinkin kun ei mitkään kovin ihanne olosuhteet ollu taas kerran kahden niistä kantaan kun oli muistaaksein vähän ahdas pääsy niin taisin sahata pultit sopivasta paikkaa poikki niin ei tarvinu ihan koko kierteenmittaa kitkuttaa auki, kun oli ainakin omassa ihan kohtuu piukassa..
                          Tämä siis takavetoisen auton etunapa.

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2846
                            • South Carelia

                            #28
                            Originally posted by tommipommi View Post
                            KL:n koyo vaihdeltiin kanssa viime talvena eteen. Ne neljä isoa kiinnityspulttia olikin aika kankeet avata vanhaa irrottaessa, varsinkin kun ei mitkään kovin ihanne olosuhteet ollu taas kerran kahden niistä kantaan kun oli muistaaksein vähän ahdas pääsy niin taisin sahata pultit sopivasta paikkaa poikki niin ei tarvinu ihan koko kierteenmittaa kitkuttaa auki, kun oli ainakin omassa ihan kohtuu piukassa..
                            Tämä siis takavetoisen auton etunapa.
                            Omasta kun vaihdettiin etuvasen niin iskari piti löysätä ja paukuttaa napapakettia alaspäin että sai mahtumaan kaikki pultit irti !!
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • tommipommi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 225
                              • sastamala

                              #29
                              Originally posted by nappe74 View Post
                              Omasta kun vaihdettiin etuvasen niin iskari piti löysätä ja paukuttaa napapakettia alaspäin että sai mahtumaan kaikki pultit irti !!
                              En muista enään löysättiinkö me iskaria, mutta sen muistan kans että sitä napapakettia/hub carrieria taottiin alaspäin hullunlailla:-D Todettiin jälkeen päin, että se olisi varmaan liukunu siinä putken päällä ilosemmin kun ois sen tukivarren irrottanu siitä alapuolelta, nyt se pysty juuri ja juuri oleen kiinni, mutta varmaan kampesi sitä pakettia sen verran, että sekin liikkui todella nihkeesti. Vähän oli nihkee homma kaikenkaikkiaankin, kun vielä nosti lähes 40kuumeen kesken kaiken. Onneks isä suoritti kokoonpanon loppuun, ku ite piti lähtee lepään.. En tiä sit mikä ois helpoin tapa ollu ku ei noita dissiohjeistuksia tienny katella ja haynessista ei tainnu hulluna olla iloa. Tää oli kans kuskin puoli ku meni n200tkm kohalla, ehkä toi oikee puoli sit vaihtuu joskus iisimmin

                              Comment

                              • nappe74
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 2846
                                • South Carelia

                                #30
                                Originally posted by tommipommi View Post
                                En muista enään löysättiinkö me iskaria, mutta sen muistan kans että sitä napapakettia/hub carrieria taottiin alaspäin hullunlailla:-D Todettiin jälkeen päin, että se olisi varmaan liukunu siinä putken päällä ilosemmin kun ois sen tukivarren irrottanu siitä alapuolelta, nyt se pysty juuri ja juuri oleen kiinni, mutta varmaan kampesi sitä pakettia sen verran, että sekin liikkui todella nihkeesti. Vähän oli nihkee homma kaikenkaikkiaankin, kun vielä nosti lähes 40kuumeen kesken kaiken. Onneks isä suoritti kokoonpanon loppuun, ku ite piti lähtee lepään.. En tiä sit mikä ois helpoin tapa ollu ku ei noita dissiohjeistuksia tienny katella ja haynessista ei tainnu hulluna olla iloa. Tää oli kans kuskin puoli ku meni n200tkm kohalla, ehkä toi oikee puoli sit vaihtuu joskus iisimmin
                                Miulla oli ammattimies asentajana käytössään nosturi ja kunnon työkalut...
                                Pikkusen vajaa tunti meni vaihtoon aikaa.
                                213 tkm ajettu.
                                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                                ex-Bimmerit:
                                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                                E21 316 -80
                                E91 330xdA M-Sport -06
                                E53 X5 3.0iA Sport -04
                                E91 335xiA M-Sport -08
                                E60 530iA M-Sport -06
                                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                                E91 320d -06
                                E39 530iAT M-Sport -01
                                E36 328iA -96
                                E39 528iA -96
                                E36 325i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎