Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Moderator
    • Nov 2005
    • 16281
    • Leppävirta

    E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

    Jatketaan täällä mihin vanha jäi. http://www.btcf.fi/forum/showthread....94067&page=112
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 511
    • Rauma

    #2
    Kyllä se sadetunnistin elää ihan omaa elämäänsä, eikä herkkyydensäädöllä ole siihen mitään vaikutusta. Tämä siis tihkusateessa, pisaroidessa tilanne on vähän parempi ja herkkyydensäädölläkin tarkkaan katsottuna voi havaita jotain vaikutusta.
    Ero toiminnassa verrattuna vaikka mersun 203-sarjaan on hämmästyttävä. Selityksen kyllä ymmärtää (vaikkei mitään tekniikasta tajuaisi), kun kurkkaa molempien autojen taustapeilin juurelle.

    Olen heti valmis muuttamaan oman kärryni ajastimelle, jos se helposti olisi tehtävissä.
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      #3
      Originally posted by enins View Post
      Kyllä se sadetunnistin elää ihan omaa elämäänsä, eikä herkkyydensäädöllä ole siihen mitään vaikutusta. Tämä siis tihkusateessa, pisaroidessa tilanne on vähän parempi ja herkkyydensäädölläkin tarkkaan katsottuna voi havaita jotain vaikutusta.
      Ero toiminnassa verrattuna vaikka mersun 203-sarjaan on hämmästyttävä. Selityksen kyllä ymmärtää (vaikkei mitään tekniikasta tajuaisi), kun kurkkaa molempien autojen taustapeilin juurelle.

      Olen heti valmis muuttamaan oman kärryni ajastimelle, jos se helposti olisi tehtävissä.
      Ja mulla taas on päinvastainen kokemus tuon korimallin mesen ja sigun kuuskymppisen kanssa. Tykkään kyllä bemun järjestelmästä enempi. Ja eikai mulla ole tihkusateella herkkyydensäädön kans ongelmia, minusta toimii hyvin.
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Juuri niinku Mikiis sanoi. Mersuisa se huonosti pelaa verrattuna näihin louskuihin. Istalla vaan intialise Rain light sensor jos kerran huonosti pelaa. Tässä proseduurissa vaan on elintärkeää että lasi on puhdas ku papin k...lli ja auto sisätiloissa tai muuten vaan kuiva keli.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1414

          #5
          Sähköratti nousee ylös kun sammuttava auton, mutta ei mene alas käynnistettäessä. Muistinappia painamalla menee kyllä alas. Vika tuli (sattumalta) kun auto kävi katsastuksessa.

          Nelikko muuten vingahti tosi pahasti kun katsuri ajoi sen pois rullilta. Sama kova vinku tuli sekä etu- että takapäästä, taisi auto kerran siihen sammuakin. Selitti jotain nelivedon kytkeytymisestä. Ennen katsastusta sanoin auton olevan nelikko sillä että onko ongelma rullakokeessa, ei kuulemma ole mutta katsuri oli mielestäni hivenen yllättyneen oloinen itsekin auton käytöksestä rullilla. E39 meni ilman vinkumista samassa paikassa.

          Onko kommenttia kumpaankaan ilmiöön?
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #6
            Originally posted by 205/65-15H View Post
            Sähköratti nousee ylös kun sammuttava auton, mutta ei mene alas käynnistettäessä. Muistinappia painamalla menee kyllä alas. Vika tuli (sattumalta) kun auto kävi katsastuksessa.

            Nelikko muuten vingahti tosi pahasti kun katsuri ajoi sen pois rullilta. Sama kova vinku tuli sekä etu- että takapäästä, taisi auto kerran siihen sammuakin. Selitti jotain nelivedon kytkeytymisestä. Ennen katsastusta sanoin auton olevan nelikko sillä että onko ongelma rullakokeessa, ei kuulemma ole mutta katsuri oli mielestäni hivenen yllättyneen oloinen itsekin auton käytöksestä rullilla. E39 meni ilman vinkumista samassa paikassa.

            Onko kommenttia kumpaankaan ilmiöön?
            Eka: Kokeile toisella avaimella ja sitten taas omalla. Joskus se auttaa.

            Toka. Ei koskaan nelikkoa rullille! Mun yksikään nelikko ei ole koskaan ollut semmosilla, eikä sitä kaiketi saakaan laittaa. Kannattaa melkein tarkastuttaa, ettei tullut vahinkoa ja laittaa asema maksamaan...
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9820
              • KVLA

              #7
              Originally posted by enins View Post
              Kyllä se sadetunnistin elää ihan omaa elämäänsä, eikä herkkyydensäädöllä ole siihen mitään vaikutusta
              .
              Olen vahvasti kyllä eri mieltä.Kyllä täällä pelaa ainakin oikein hyvin,vaikka lasissa on jo pientä kiveniskemääkin sadetunnistimen lähellä.

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #8
                Originally posted by touring39 View Post
                Eka: Kokeile toisella avaimella ja sitten taas omalla. Joskus se auttaa.

                Toka. Ei koskaan nelikkoa rullille! Mun yksikään nelikko ei ole koskaan ollut semmosilla, eikä sitä kaiketi saakaan laittaa. Kannattaa melkein tarkastuttaa, ettei tullut vahinkoa ja laittaa asema maksamaan...
                Juuri näin! Itse olen joka kerralla huomauttanut, että kyseessä on nelikko ja aina on katsuri sanonut, että joo ei tätä saa ajaa rullille. Jos sen välttämättä haluaa ajaa siihen rullille, oli siihen olemassa joku aivan oma toimintamallinsa, näin ainakin muistelisin jostain lukeneeni.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • happoman
                  Newbiemmer
                  • Jun 2012
                  • 5
                  • OULU

                  #9
                  Vaihtoautoa olen tässä metsästämässä.

                  Katsoin autosta Trafin palvelusta historiatiedot. Käyttöönotto ollut 7.7.2006 ja rekisteröity Suomessa 30.6.2011.

                  Varustelistan perusteella Navi on ollut alkuperäisesti Saksan kielinen. Kyseessä siis tuontiauto. Eikö tällöin tunnushistoriassa kuuluisi olla merkintä myös Saksan rekisteristä? Ainakin edellisissä autoissani on ollut.

                  Voiko auto olla siis kolariauto, joka on lunastettu Suomessa tai Saksassa ja poistettu välillä rekisteristä? Mikä muu voi aiheuttaa tuon edellisen rekisterinumeron puutteen?

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7464
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Ei taida uusissa otteissa enää olla ulkomaista rekisterinumeroa vaan otteessa lukee tuontimaa... Voin kyllä olla väärässäkin, nipullinen otteita olis tuolla 100 metrin päässä...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • HannuE60
                      R.I.P.
                      • Mar 2012
                      • 809
                      • Espoo

                      #11
                      Takakontin luukun ruostevaurio

                      Takakontin luukkuun alkanut ilmestyä muutamia ruoste kukkasia, mitenkäs pitkään bmw,n takuu korjaa niitä?

                      Juttua on forumilla on ollut, en vaan nyt löytänyt kyseisiä keskustelua aiheesta..

                      Auto on rek. 10/-07

                      -Hannu-
                      [SIGPIC]
                      BMW 535d M-sport

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1222
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by HannuE60 View Post
                        Takakontin luukkuun alkanut ilmestyä muutamia ruoste kukkasia, mitenkäs pitkään bmw,n takuu korjaa niitä?

                        Juttua on forumilla on ollut, en vaan nyt löytänyt kyseisiä keskustelua aiheesta..

                        Auto on rek. 10/-07

                        -Hannu-
                        Jos ei saumassa ole, eli tullut sisältäpäin, niin on maalitakuun piirissä joka on 6 vuotta. Eli ei mene takuuseen.
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        • jeppe56
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 65
                          • Keminmaa

                          #13
                          Jos se sieltä sivusta listan alta alkaa kukkiin, niin voi mennä takuuseen.
                          Oma kans 10/07 maalattiin alkukesästä tehtaan piikkiin.
                          ( Oulun Wetteri hoiti asian, pisteet heille, Kemin Wetteri ei puolta vuotta aiemmin edes alkanut asiasta keskustelemaan!!)

                          Comment

                          • Jsj75
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 80
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Viime talvena tuli uusi takaluukun kansi Takuuna. Vanhassa luukun alareuna ruosteessa.
                            Kävin näyttämässä Laakkosella jossa otettiin kuvat autosta ja huoltokirjasta. Pistivät tiedot eteenpäin Saksaan ja viikon päästä soi puhelin että takuuseen menee. Uuden kontin tiivisteen vaihtoivat myös.
                            Kyselin millä perusteella näitä korjataan takuuseen niin sanoivat että ruostuminen pitää lähteä saumasta.

                            Auto siis tuo e61 -05
                            G21 320da M-sport -22
                            e61 530da M-sport -05

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17366
                              • Turku

                              #15
                              E61 takakontin johtosarja

                              Miten ja mistä olette korjanneet ja uusineet tätä tyyppivikaa? Entä koaksiaalikaapelia, kun sekin on lähes poikki . Hankintapaikkalinkkejä after market johtosarjalle ym. neuvoja ja vinkkejä kaivataan.

                              Vika on siis tiedossa ja tutkittu sekä väliaikaisesti korjattu kolvaamalla + kutistesukat.
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎