Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Konu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 140
    • HELSINKI

    Originally posted by Kimmolc4 View Post
    Ei ne johdot siellä enää ahdista, koska niitä on juuri veivattu 500eurolla.
    Saitko teetettyä tolla 500 eurolla ja missä? Siihen hintaan teettäisin heti.

    Paljonko tulee hintaa osille, kun itse tekee?
    Älä oo tommonen

    e61 525iA
    e36 320iA
    e39 540iA
    e34 518i

    Comment

    • koz-528
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 339
      • Ylivieska

      Originally posted by Konu View Post
      Saitko teetettyä tolla 500 eurolla ja missä? Siihen hintaan teettäisin heti.

      Paljonko tulee hintaa osille, kun itse tekee?

      Molemmat puolet alle 140e http://bemariosat.fi/index.php?id_ca...gory&id_lang=2
      f11 520 da m-sport
      ex e61 530 da
      ex e39 530 da
      ex e38 725 tdsa
      ex e39 528i m5-look

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        Originally posted by Konu View Post
        Saitko teetettyä tolla 500 eurolla ja missä? Siihen hintaan teettäisin heti.

        Paljonko tulee hintaa osille, kun itse tekee?
        Tampereen autosähkö teki 500 €:lla.

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • Jondis
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 698
          • Tuusula

          Onkoissa noissa ekoissa 530d:ssä jo dpf? varustelistasta löytyy ainakin tämmönen ruksi: S169A
          Abgasnorm EU3 EU3 exhaust emissions standard
          MB E55 AMG -05
          E36 318TiA -96
          E34 535i -89 imolarot
          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            Originally posted by Jondis View Post
            Onkoissa noissa ekoissa 530d:ssä jo dpf? varustelistasta löytyy ainakin tämmönen ruksi: S169A
            Abgasnorm EU3 EU3 exhaust emissions standard
            Ei ole kaikissa DPF:ää.
            Perustunnistuskeinona pakoputken päät (ellei ole muokattu); Suorat putkenpäät --> DPF / Putkenpäät käännetty alas --> Ei DPF:ää.

            - Antti -

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              Originally posted by Jondis View Post
              Onkoissa noissa ekoissa 530d:ssä jo dpf? varustelistasta löytyy ainakin tämmönen ruksi: S169A
              Abgasnorm EU3 EU3 exhaust emissions standard
              Ei ole ihan ekoissa e60:ssä, en muista mikä kk 2003 vaihtuu EU4 missä tuo pönttö löytyy.
              E: antti kerkesi eka
              E61 520Da

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Eli tuo kun on eu3, niin ei pitäisi dpf:ää olla? Ja putkenpäät mallia tarvike edellisten jäljiltä eli siitä ei pääse päättelemään.. täytyy varmaan käyttää joskus nosturilla niin voi olla varma asiasta sitten
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • Fabsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1754

                  Originally posted by Jondis View Post
                  Eli tuo kun on eu3, niin ei pitäisi dpf:ää olla? Ja putkenpäät mallia tarvike edellisten jäljiltä eli siitä ei pääse päättelemään.. täytyy varmaan käyttää joskus nosturilla niin voi olla varma asiasta sitten
                  No onko ne nokiset sisältpäin ne putkenpäät? Jos on DPF ja se paikallaan on putket ihan kirkkaat sisältäkin.
                  AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                  ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                  e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                  e30 318i -88

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    Helpoiten kai selviää kun kurkkaa idriven service -valikkoon ja katsoo onko siellä particle filter listassa.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Ei kait tässä kohtaa mitään kurkkailuja tarvita, varustelistalla on EU3 eli ei DPF:ä. Tuskin sitä kukaan on retrofitannut.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • kuisma
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 48
                        • Helsinki

                        Puhaltimen moottorista ja lämmöistä

                        Sigun E61:ssä puhaltimen lämpöjen kanssa ollut ongelmaa. Automaatin puolella pidemmällä matkalla auto jossain vaiheessa kuin sauna, vaikka käänsi lämmöt viileimmälle. Kun vaihtoi manuaalipuolelle puhalsi taas viileämpää lämpötilaan koskematta. Tällä viikolla puhaltimen moottori sitten lopetti toimintansa kokonaan, välillä lähtee käyntiin kun kolauttaa kylkeen. Uusi moottori Schmiedmannilta tilattu, mutta mietin onko näillä yhteyttä vai selittyykö tuo automaattipuolen ongelma jollain kabiinin lämpötila-anturilla?

                        Toinen kysymys termareista. Salavalikosta seuraillut ja matka-ajossa lämpötila vaihtelee hieman. Yleensä on n.84, mutta välillä nousee 88-89. Käsittääkseni nämä pitäisi olla 90 paremmalla puolella? Missä vaiheessa kannattaa alkaa vaihtamaan?
                        G31 540d Xdrive -17
                        Ex: F11 530dA -14
                        Ex: E61 530dA -04
                        Ex: E36 320ci -92

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7524
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by kuisma View Post
                          Sigun E61:ssä puhaltimen lämpöjen kanssa ollut ongelmaa. Automaatin puolella pidemmällä matkalla auto jossain vaiheessa kuin sauna, vaikka käänsi lämmöt viileimmälle. Kun vaihtoi manuaalipuolelle puhalsi taas viileämpää lämpötilaan koskematta. Tällä viikolla puhaltimen moottori sitten lopetti toimintansa kokonaan, välillä lähtee käyntiin kun kolauttaa kylkeen. Uusi moottori Schmiedmannilta tilattu, mutta mietin onko näillä yhteyttä vai selittyykö tuo automaattipuolen ongelma jollain kabiinin lämpötila-anturilla?

                          Toinen kysymys termareista. Salavalikosta seuraillut ja matka-ajossa lämpötila vaihtelee hieman. Yleensä on n.84, mutta välillä nousee 88-89. Käsittääkseni nämä pitäisi olla 90 paremmalla puolella? Missä vaiheessa kannattaa alkaa vaihtamaan?

                          Ei noilla lämmöillä kannata vaihtaa. Sitten kun ei nouse 80 päälle niin on aika vaihtaa, ei ne yli 90 nouse kuin poikkeustapauksessa...

                          Onhan sinulla keskisuulakkeiden säätö jollain muulla kuin kuumimmalla (jos on laajennettu ilmastointi)? Säädetään i-driven menun kautta...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • kuisma
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 48
                            • Helsinki

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Ei noilla lämmöillä kannata vaihtaa. Sitten kun ei nouse 80 päälle niin on aika vaihtaa, ei ne yli 90 nouse kuin poikkeustapauksessa...

                            Onhan sinulla keskisuulakkeiden säätö jollain muulla kuin kuumimmalla (jos on laajennettu ilmastointi)? Säädetään i-driven menun kautta...
                            Noniin, annetaan siis olla vielä.

                            Oon säätäny sieltä valikosta viileämmälle, muttei ollut vaikutusta. Jotenkin tuntuu, ettei automaatin puolella tajunnut oikeaa lämpötilaa tai sitten siellä joku lämmönsäätöventtiili jumissa (ei selitä, koska manuaalipuolella toimi) Pitää ensviikolla vaihtaa tuo moottori alkuun ja katella tuota automaatin ongelmaa sitten.
                            G31 540d Xdrive -17
                            Ex: F11 530dA -14
                            Ex: E61 530dA -04
                            Ex: E36 320ci -92

                            Comment

                            • Jondis
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 698
                              • Tuusula

                              Originally posted by böntti View Post
                              Ei kait tässä kohtaa mitään kurkkailuja tarvita, varustelistalla on EU3 eli ei DPF:ä. Tuskin sitä kukaan on retrofitannut.
                              iDrivesta löytyy joku missä luki muistaakseni mikrofilter ja kuva näytti vahvasti siltä, että raittaria se ei ainakaan tarkoita.. Noh täytyy tutkia tarkemmin, putkenpäät ainakin nokeentuu sisältä. Mutta nyt heräsi uusi kysymys: saako keulilta ehjättyä jotenkin noita "kulmakarva" valoja? oikealla puolella palaa näköjään enää 2 lediä himmeesti ja se pitempi valopätkä(olisko lightbar oikea termi?) ei pala ollenkaa. Vasen toimii normaalisti. Ja tuo oikea umpio on myös kerännyt kosteutta aika paljon siihen kulmakarvaosaan. Autossa on xenonit kaarrevaloilla ja se on siis pre-lci.
                              MB E55 AMG -05
                              E36 318TiA -96
                              E34 535i -89 imolarot
                              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2855
                                • Tampere

                                Kyllä microfilter on mikrofiltteri eli juurikin raitisilmasuodatin. DPF on sitten particle filter.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎