Käytin autoa tänään merkkiliikkeessä jarrunesteiden ja muutaman muun pikkuhomman takia.
Aiemmin syksyllä kun taistelin kylmän moottorin tärinän kanssa, niin ehdottelivat ohjelmistojen päivitystä yhdeksi korjausvaihtoehdoksi. Tuon ongelman korjasi suuttimien vaihto, mutta otettiin kuitenkin tuo ohjelmistojen päivitys tämän huollon yhteyteen.
Se ei kuitenkaan mennyt ihan putkeen ja rattiakselin joku laskuri oli antanut vikakoodia ja CAS moduulissakin oli ollut jotain häikkää, vaikkei varsinaista vikakoodia ollut antanut.
Noh, rattiakselin voi kuulemma vaihtaa itse ilman koodailuja (osa maksanee kuitenkin useita satalappusia...), mutta mites tuo CAS moduuli, mitä sen vikaantuminen aiheuttaa ja miten sellaisen vaihto?
Näillä näkymin niitä ei heti tarvitse vaihtaa, mutta noin niin kuin tulevaisuuden rahanreikiä suunnitellessa...
Olivat kaikesta huolimatta saaneet viimeisimmät softat sisään, mutta CIC:stä oli hävinnyt muutama valikko ja asetus. Tässä sellaiset mitä ulkoa muistan:
-Valojen asetuksista
--Saattovalot ja sen aika-asetus
--Ohitusvilkutus = kolmen kerran vilkutus viiksen hipaisulla
-Vehicle informationin alta Trip computer
--Vehicle statuksesta
---Ainakin check control
---Jotain muutakin siellä mielestäni ollu lisää
Saakohan noita jotenkin takaisin? Ainakin Trip computer ja check control on ollut käytössä hyödyllisiä.
Sitten olivat huomanneet, että toinen takapään ilmapusseista menee varmaan kohta rikki.
Miten tuon vaihto ja uskaltaako sinne laittaa ebaysta jonkun tarvikeosan, vai kannattaako laittaa alkuperäisosa?
Sitten autokatokseen ajaessa huomasin, että kuskinpuoleinen ajovalo käyttäytyy jännästi (tämä voi olla ominaisuuskin, mutta en ole aiemmin huomannut)
Pitkiltä lyhyille vaihdettaessa kuskinpuoleinen valo, alas laskeutumisen lisäksi kääntyy vasemmalle.
Ts. kun laittaa pitkät päälle, niin kuskenpuoleinen valokuvio siirtyy aluksi keskemmäksi ja sitten vasta nousee ylös.
Onko normaalia?
edit. kyseessä sigun auto
Aiemmin syksyllä kun taistelin kylmän moottorin tärinän kanssa, niin ehdottelivat ohjelmistojen päivitystä yhdeksi korjausvaihtoehdoksi. Tuon ongelman korjasi suuttimien vaihto, mutta otettiin kuitenkin tuo ohjelmistojen päivitys tämän huollon yhteyteen.
Se ei kuitenkaan mennyt ihan putkeen ja rattiakselin joku laskuri oli antanut vikakoodia ja CAS moduulissakin oli ollut jotain häikkää, vaikkei varsinaista vikakoodia ollut antanut.
Noh, rattiakselin voi kuulemma vaihtaa itse ilman koodailuja (osa maksanee kuitenkin useita satalappusia...), mutta mites tuo CAS moduuli, mitä sen vikaantuminen aiheuttaa ja miten sellaisen vaihto?
Näillä näkymin niitä ei heti tarvitse vaihtaa, mutta noin niin kuin tulevaisuuden rahanreikiä suunnitellessa...
Olivat kaikesta huolimatta saaneet viimeisimmät softat sisään, mutta CIC:stä oli hävinnyt muutama valikko ja asetus. Tässä sellaiset mitä ulkoa muistan:
-Valojen asetuksista
--Saattovalot ja sen aika-asetus
--Ohitusvilkutus = kolmen kerran vilkutus viiksen hipaisulla
-Vehicle informationin alta Trip computer
--Vehicle statuksesta
---Ainakin check control
---Jotain muutakin siellä mielestäni ollu lisää
Saakohan noita jotenkin takaisin? Ainakin Trip computer ja check control on ollut käytössä hyödyllisiä.
Sitten olivat huomanneet, että toinen takapään ilmapusseista menee varmaan kohta rikki.
Miten tuon vaihto ja uskaltaako sinne laittaa ebaysta jonkun tarvikeosan, vai kannattaako laittaa alkuperäisosa?
Sitten autokatokseen ajaessa huomasin, että kuskinpuoleinen ajovalo käyttäytyy jännästi (tämä voi olla ominaisuuskin, mutta en ole aiemmin huomannut)
Pitkiltä lyhyille vaihdettaessa kuskinpuoleinen valo, alas laskeutumisen lisäksi kääntyy vasemmalle.
Ts. kun laittaa pitkät päälle, niin kuskenpuoleinen valokuvio siirtyy aluksi keskemmäksi ja sitten vasta nousee ylös.
Onko normaalia?
edit. kyseessä sigun auto
Comment