Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 ja "boot open" herjaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    #16
    Pitää kuitenkin muistaa 16min valveaika ennen kuin lähtee sulakkeita yms yms nyppimään irti
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Chrispe
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 80
      • Tampere

      #17
      Olisi pitänyt muistaa tai tietää... ��

      Auto jäi talliin. Inpalla ei saa yhteyttä mihinkään purkkiin ja latausjännitekin näytti olevan tuollaiset 17.5V...
      Last edited by Chrispe; 13-11-2014, 08:33.

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #18
        Oletko tsekannu niinkin yksinkertaisen jutun kun akun...siltä nuo oireet nyt näyttäisi. Napa irti ja laituri kii.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10079
          • KVLA

          #19
          Originally posted by jpeltoma View Post
          Oletko tsekannu niinkin yksinkertaisen jutun kun akun...siltä nuo oireet nyt näyttäisi. Napa irti ja laituri kii.
          Ei kyllä risa akku selitä 17,5V;n latausjännitettä.

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #20
            Tämä tais tulla kuntoon? En ehtiny topikkiin neuvoja kirjotella ku böntin kans poristiin puhelimessa näistä. Eli joku sulake oli ilmeisesti kuitenkin sujahtanu väärään paikkaan kuten böntin kans arveltiin. Kontin luukun toimminasta saa topikin alottaja kirjottaa, mutta lukon kytkimissä ilmeisesti oli vikaa??
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #21
              Juu korimoduulin sulake oli lipsahtanut väärään paikkaan, siitä tuo auton totaalinen sekoaminen. Pyyhkijöiden jatkuva pyyhkiminen + joulukuusi kojelaudassa viittaa yleensäkkin PT-CAN-väylän vikaan, tuo laturin ja startin outo toiminta myöskin.


              Luukusta oli ilmeisesti johtosarjan murtumisen ja oikosulun seurauksena kärähtänyt lukon mikrokytkimen toinen puoli, asento 1:


              Kummallinen takaluukun valon toiminta johtuis siitä että kytkentäkaaviosta poiketen tuo asento 1 (pinni 1) maadoittaa luukun valon. Kytkin asennossa 1 -> valo palaa, asennossa 0 -> korimoduulille menee tieto että kontti on kiinni. Pikaratkaisuna yhdistettiin johdot 2 ja 3, näin auto luulee luukun olevan koko ajan kiinni. Ilmeisesti uusi lukkomekanismi meni jo tilaukseen.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3144
                • Tampere

                #22
                Pisteet kotiin, melko pähkinäinen tapaus.

                Comment

                • Chrispe
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 80
                  • Tampere

                  #23
                  Nyt on autossa uusi takaluukun lukko paikallaan ja johdot kytkiksen mukaisesti. Hienosti pelaa! Iso kiitos vain böntille vian selvittelystä!

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by böntti View Post
                    Juu korimoduulin sulake oli lipsahtanut väärään paikkaan, siitä tuo auton totaalinen sekoaminen.
                    Mitä tuo "väärä paikka" käytännössä tarkoittaa? Joku tyhjäksi tarkoitettu paikka siinä sulaketaulussa vai jotain muuta?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Chrispe
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 80
                      • Tampere

                      #25
                      Tyhjäksi tarkoitettuun paikkaan oli lipsahtanut ko sulake...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎