Onko tämä 9aff vikakoodi nyt sitten kotoisin tuosta paukulla varustetusta plusjohdosta? Tarvii varmaankin sitten alkaa tonkia peräkonttia selkänojien takaa, kun eikös siellä oo se läpivienti? Läpiviennin jälkeen on ollu jollain hapettumaa, niin mistä sen johdon nosturilla pystyy näkemään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
9aff vikakoodi e60
Collapse
X
-
Voisikohan olla et bst:n sisuskalut on löystyny ku akkua ei ollu kukaan asiallisesti kiinnittänyt? Noita on ainaki jenkkiilässä löystyny ja siitä tuo vikakoodi. Tarvii tuo läpivienti tutkia ettei oo hapettunu. Jotenkin vika korjaantuu joka kerta kun akun irrottaa ja laittaa takaisin eli epäilen tuota paukku johtoa ensimmäisenä
Comment
-
-
Originally posted by Tony0 View PostOnko tämä 9aff vikakoodi nyt sitten kotoisin tuosta paukulla varustetusta plusjohdosta? Tarvii varmaankin sitten alkaa tonkia peräkonttia selkänojien takaa, kun eikös siellä oo se läpivienti? Läpiviennin jälkeen on ollu jollain hapettumaa, niin mistä sen johdon nosturilla pystyy näkemään?
Oma mielipide noihin virtaongelmiin on tuo alumiinikaapelin/läpivientikappaleen välinen hapettuminen auton alla. Liitoksen suojaus ei pidä kosteutta pois tuolta alumiin/liitoskappaleen välistä ja ylimenovastus kasvaa.. pahimmassa tapauksessa syttyy palamaan koko auto. liitteenä kaksi kuvaa palaneen e61 virtakaapelin liitoskohdasta. Hapettuma oli irroittanut jo palasia tuosta liitoskappaleesta, sekä ylimenovastusta oli aika lailla, flukella mitattuna 1.4ohm.E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by 1031 View PostTuon auto alla menevän virtakaapelin kontin puoleisen läpiviennin kohdan tarkastaminen on aika tuiskainen homma, tankkia joutuu laskemaan (ihan irti asti ei tarvi pudottaa) jotta kaapelin saa ujutettua näkyviin sieltä auton alta. Tuo läpiviennnin kappale jää vielä taka-akseliston "taakse" hieman piiloon. Siellä on muutama muovimutteri joilla on kiinni se läpiviennin suojakuori sekä kaapeliklipsit. Noita irti niin saa kaapelin pään väännettyä näkyviin (tietenkin takaluukun puolelta pitää olla se läpiviennin pultti auki)
Oma mielipide noihin virtaongelmiin on tuo alumiinikaapelin/läpivientikappaleen välinen hapettuminen auton alla. Liitoksen suojaus ei pidä kosteutta pois tuolta alumiin/liitoskappaleen välistä ja ylimenovastus kasvaa.. pahimmassa tapauksessa syttyy palamaan koko auto. liitteenä kaksi kuvaa palaneen e61 virtakaapelin liitoskohdasta. Hapettuma oli irroittanut jo palasia tuosta liitoskappaleesta, sekä ylimenovastusta oli aika lailla, flukella mitattuna 1.4ohm.
Comment
-
-
Originally posted by Tony0 View PostNoni jotain tollasta pelkäsinki! Onhan noita tosiaan ollu avk:lla palaneena juurikin tuon läpiviennin kohdalta! Onkohan yhtä vaikeeta tai vaikeampaa katsoa sedanista sama kohta? On nää hienoja vehkeitä! Mikäs toi recall kamppanja sitten on kun melkein samaa kohtaa ronkitaan? Ainakin jenkeissä sellanen on ollu käynnissä 5 sarjaan.
Eli jos mitään muita oireita ei esiinny niin tuki ( tutkituta) tuo nallin liitos /nallin resistanssi. Huom! nallin liittimethän on sitten sellaisella suojatulla liittimellä joka oikosulkee nallin nastat yhteen kun liitin irroitetaan (antaa 0 ohm. lukemat) nuo oikosulkevat kontaktit pitää avata mittauksen ajaksi jotta saadaan oikeat lukemat. Tähänkin HUOM! väärillä mittauskytkennöillä voit teoriassa räjäyttää nallin! joten omalla vastuulla.
tuossa aiheesta jotain höpinää
E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by 1031 View PostEt maininnut tuossa avauspostissa onko autossa tuon vikakoodin lisäksi mitään käynnistymis/lataus oireita, jos on, niin silloin kannattaa tutkia tuo päävirtakaapeli/liitokset. Tuo vikakoodihan (saattaa) tarkoittaa että BST moduulin räjäytysnallin virtapiirissa on liikaa resistanssia.
Eli jos mitään muita oireita ei esiinny niin tuki ( tutkituta) tuo nallin liitos /nallin resistanssi. Huom! nallin liittimethän on sitten sellaisella suojatulla liittimellä joka oikosulkee nallin nastat yhteen kun liitin irroitetaan (antaa 0 ohm. lukemat) nuo oikosulkevat kontaktit pitää avata mittauksen ajaksi jotta saadaan oikeat lukemat. Tähänkin HUOM! väärillä mittauskytkennöillä voit teoriassa räjäyttää nallin! joten omalla vastuulla.
tuossa aiheesta jotain höpinää
http://forum.bmw5.co.uk/topic/75752-...rbag-messages/
Comment
-
-
Originally posted by Tony0 View PostHieman laiskasti omasta mielestä käynnistyy ja ainakin akkudiagnoosilla kertoo akun olevan käynnistysteholtaan 36% vaikka se on juuri hiljan vaihdettu ja koodattu autoon. Erikseen jos akulta mittaa akkutesterillä niin se näytti akun olevan 80% käynnistysteholtaan et vois viitata huonoon kontaktiin läpiviennissä. Tarvii tosiaan tutkia tuota nallin laukaisupiiriä kun pääsee takaisin hallille.
Toinen keino on viedä akun + navalta vaikka paksuilla starttikaapeleilla konehuoneen apuvirta pisteelle jännite ja kokeilla että starttaako yhtään nopeammin.
Siinä apuvirtapisteessä on kanssa yksi vikapaikan mahdollisuus, siitä on haaroitettu virrat laturille ja startille, nuokin kannattaa tarkistaa ettei ole hapettumia tms.E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Itselleni tuli tämä 9AFF koodi E61:seen.
Eli airbagin ja turvavyön valot syttyi, ja näyttöön Restraint System Failed.
Muutaman kerran nollailin vikakoodia, mutta aina tuli takaisin.
Netistä löysin viitteitä pluskaapelin paukun liittimien huonosta kontaktista.
Kävin sitten heiluttelemassa kunnolla akun plus-navalle paukkuun tulevaa ohutta mustaa kaapelia (ei IBS).
Tämän jälkeen uusi koodin tyhjennys ja koeajo muutamalla uusintastartilla, ja vika pysyi poissa.
Eli vaikuttaa tuon plusnavan paukun johdon liittimien kontaktihäiriöltä.nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.
Comment
-
-
Originally posted by pommi View PostItselleni tuli tämä 9AFF koodi E61:seen.
Eli airbagin ja turvavyön valot syttyi, ja näyttöön Restraint System Failed.
Muutaman kerran nollailin vikakoodia, mutta aina tuli takaisin.
Netistä löysin viitteitä pluskaapelin paukun liittimien huonosta kontaktista.
Kävin sitten heiluttelemassa kunnolla akun plus-navalle paukkuun tulevaa ohutta mustaa kaapelia (ei IBS).
Tämän jälkeen uusi koodin tyhjennys ja koeajo muutamalla uusintastartilla, ja vika pysyi poissa.
Eli vaikuttaa tuon plusnavan paukun johdon liittimien kontaktihäiriöltä.-
Comment
-
-
"Taas" on Airbag-vikoja täälläkin e60ssä (2004 / 520i). Akku ollut irti ja sen jälkeen Airbag-valo palaa, vikakoodina topicin alussakin mainittu samainen:
9AFF - Widerstand Zuendpille ZK2 zu gross
Eli ymmärtääkseni vastus liian suuri.
Vikakoodi 9AFF viittaa useinmiten akun pluskaapeliin tai sen läpivienteihin. Näitä olen tutkinut, irroitellut ja kiinnitellyt, vaikuttavat olevan päällispuolisin kunnossa (ei paukku räjähtänyt ym). Ehkä takapaksin läpivienti vaihdettu uudemmanmalliseen (valkoiseen), kun oli jotain tahnaakin siellä liittimen välissä?
ZK2 ymmärtääkseni taas viittaisi enemmänkin repsikan penkkiin? Myös penkin alta olen johtoja irroitellut ja kiinnitellyt takaisin. Turvavyönkirisitinpaukut ovat ehjännäköiset.
Vikakoodin saa nollattua mutta uudelleenkäynnistyksessa se tulee taas päälle.
Olisiko mestareilla vinkkejä kumpaan yllämainittuun kohtaan vika jäisi? :thinkBMW e60 525i terapiaprojekti
-------------------------
Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"
Comment
-
-
Originally posted by Juhis2000 View Post"Taas" on Airbag-vikoja täälläkin e60ssä (2004 / 520i). Akku ollut irti ja sen jälkeen Airbag-valo palaa, vikakoodina topicin alussakin mainittu samainen:
9AFF - Widerstand Zuendpille ZK2 zu gross
Eli ymmärtääkseni vastus liian suuri.
Vikakoodi 9AFF viittaa useinmiten akun pluskaapeliin tai sen läpivienteihin. Näitä olen tutkinut, irroitellut ja kiinnitellyt, vaikuttavat olevan päällispuolisin kunnossa (ei paukku räjähtänyt ym). Ehkä takapaksin läpivienti vaihdettu uudemmanmalliseen (valkoiseen), kun oli jotain tahnaakin siellä liittimen välissä?
ZK2 ymmärtääkseni taas viittaisi enemmänkin repsikan penkkiin? Myös penkin alta olen johtoja irroitellut ja kiinnitellyt takaisin. Turvavyönkirisitinpaukut ovat ehjännäköiset.
Vikakoodin saa nollattua mutta uudelleenkäynnistyksessa se tulee taas päälle.
Olisiko mestareilla vinkkejä kumpaan yllämainittuun kohtaan vika jäisi? :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment