Announcement

Collapse
No announcement yet.

9aff vikakoodi e60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony0
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 172
    • Parkano

    9aff vikakoodi e60

    Onko tämä 9aff vikakoodi nyt sitten kotoisin tuosta paukulla varustetusta plusjohdosta? Tarvii varmaankin sitten alkaa tonkia peräkonttia selkänojien takaa, kun eikös siellä oo se läpivienti? Läpiviennin jälkeen on ollu jollain hapettumaa, niin mistä sen johdon nosturilla pystyy näkemään?
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Jos se on BST, niin tuolta löytyy kuvat ehjästä BST:stä: KLIK.

    Hapettuma on taas kontin pohjan läpiviennissä: KLIK.

    Comment

    • Tony0
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 172
      • Parkano

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Jos se on BST, niin tuolta löytyy kuvat ehjästä BST:stä: KLIK.

      Hapettuma on taas kontin pohjan läpiviennissä: KLIK.
      Voisikohan olla et bst:n sisuskalut on löystyny ku akkua ei ollu kukaan asiallisesti kiinnittänyt? Noita on ainaki jenkkiilässä löystyny ja siitä tuo vikakoodi. Tarvii tuo läpivienti tutkia ettei oo hapettunu. Jotenkin vika korjaantuu joka kerta kun akun irrottaa ja laittaa takaisin eli epäilen tuota paukku johtoa ensimmäisenä

      Comment

      • 1031
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 125

        #4
        Originally posted by Tony0 View Post
        Onko tämä 9aff vikakoodi nyt sitten kotoisin tuosta paukulla varustetusta plusjohdosta? Tarvii varmaankin sitten alkaa tonkia peräkonttia selkänojien takaa, kun eikös siellä oo se läpivienti? Läpiviennin jälkeen on ollu jollain hapettumaa, niin mistä sen johdon nosturilla pystyy näkemään?
        Tuon auto alla menevän virtakaapelin kontin puoleisen läpiviennin kohdan tarkastaminen on aika tuiskainen homma, tankkia joutuu laskemaan (ihan irti asti ei tarvi pudottaa) jotta kaapelin saa ujutettua näkyviin sieltä auton alta. Tuo läpiviennnin kappale jää vielä taka-akseliston "taakse" hieman piiloon. Siellä on muutama muovimutteri joilla on kiinni se läpiviennin suojakuori sekä kaapeliklipsit. Noita irti niin saa kaapelin pään väännettyä näkyviin (tietenkin takaluukun puolelta pitää olla se läpiviennin pultti auki)

        Oma mielipide noihin virtaongelmiin on tuo alumiinikaapelin/läpivientikappaleen välinen hapettuminen auton alla. Liitoksen suojaus ei pidä kosteutta pois tuolta alumiin/liitoskappaleen välistä ja ylimenovastus kasvaa.. pahimmassa tapauksessa syttyy palamaan koko auto. liitteenä kaksi kuvaa palaneen e61 virtakaapelin liitoskohdasta. Hapettuma oli irroittanut jo palasia tuosta liitoskappaleesta, sekä ylimenovastusta oli aika lailla, flukella mitattuna 1.4ohm.
        Attached Files
        E61 520da LCI 2007
        EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

        Comment

        • Tony0
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 172
          • Parkano

          #5
          Originally posted by 1031 View Post
          Tuon auto alla menevän virtakaapelin kontin puoleisen läpiviennin kohdan tarkastaminen on aika tuiskainen homma, tankkia joutuu laskemaan (ihan irti asti ei tarvi pudottaa) jotta kaapelin saa ujutettua näkyviin sieltä auton alta. Tuo läpiviennnin kappale jää vielä taka-akseliston "taakse" hieman piiloon. Siellä on muutama muovimutteri joilla on kiinni se läpiviennin suojakuori sekä kaapeliklipsit. Noita irti niin saa kaapelin pään väännettyä näkyviin (tietenkin takaluukun puolelta pitää olla se läpiviennin pultti auki)

          Oma mielipide noihin virtaongelmiin on tuo alumiinikaapelin/läpivientikappaleen välinen hapettuminen auton alla. Liitoksen suojaus ei pidä kosteutta pois tuolta alumiin/liitoskappaleen välistä ja ylimenovastus kasvaa.. pahimmassa tapauksessa syttyy palamaan koko auto. liitteenä kaksi kuvaa palaneen e61 virtakaapelin liitoskohdasta. Hapettuma oli irroittanut jo palasia tuosta liitoskappaleesta, sekä ylimenovastusta oli aika lailla, flukella mitattuna 1.4ohm.
          Noni jotain tollasta pelkäsinki! Onhan noita tosiaan ollu avk:lla palaneena juurikin tuon läpiviennin kohdalta! Onkohan yhtä vaikeeta tai vaikeampaa katsoa sedanista sama kohta? On nää hienoja vehkeitä! Mikäs toi recall kamppanja sitten on kun melkein samaa kohtaa ronkitaan? Ainakin jenkeissä sellanen on ollu käynnissä 5 sarjaan.

          Comment

          • 1031
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 125

            #6
            Originally posted by Tony0 View Post
            Noni jotain tollasta pelkäsinki! Onhan noita tosiaan ollu avk:lla palaneena juurikin tuon läpiviennin kohdalta! Onkohan yhtä vaikeeta tai vaikeampaa katsoa sedanista sama kohta? On nää hienoja vehkeitä! Mikäs toi recall kamppanja sitten on kun melkein samaa kohtaa ronkitaan? Ainakin jenkeissä sellanen on ollu käynnissä 5 sarjaan.
            Et maininnut tuossa avauspostissa onko autossa tuon vikakoodin lisäksi mitään käynnistymis/lataus oireita, jos on, niin silloin kannattaa tutkia tuo päävirtakaapeli/liitokset. Tuo vikakoodihan (saattaa) tarkoittaa että BST moduulin räjäytysnallin virtapiirissa on liikaa resistanssia.
            Eli jos mitään muita oireita ei esiinny niin tuki ( tutkituta) tuo nallin liitos /nallin resistanssi. Huom! nallin liittimethän on sitten sellaisella suojatulla liittimellä joka oikosulkee nallin nastat yhteen kun liitin irroitetaan (antaa 0 ohm. lukemat) nuo oikosulkevat kontaktit pitää avata mittauksen ajaksi jotta saadaan oikeat lukemat. Tähänkin HUOM! väärillä mittauskytkennöillä voit teoriassa räjäyttää nallin! joten omalla vastuulla.

            tuossa aiheesta jotain höpinää
            E61 520da LCI 2007
            EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

            Comment

            • Tony0
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 172
              • Parkano

              #7
              Originally posted by 1031 View Post
              Et maininnut tuossa avauspostissa onko autossa tuon vikakoodin lisäksi mitään käynnistymis/lataus oireita, jos on, niin silloin kannattaa tutkia tuo päävirtakaapeli/liitokset. Tuo vikakoodihan (saattaa) tarkoittaa että BST moduulin räjäytysnallin virtapiirissa on liikaa resistanssia.
              Eli jos mitään muita oireita ei esiinny niin tuki ( tutkituta) tuo nallin liitos /nallin resistanssi. Huom! nallin liittimethän on sitten sellaisella suojatulla liittimellä joka oikosulkee nallin nastat yhteen kun liitin irroitetaan (antaa 0 ohm. lukemat) nuo oikosulkevat kontaktit pitää avata mittauksen ajaksi jotta saadaan oikeat lukemat. Tähänkin HUOM! väärillä mittauskytkennöillä voit teoriassa räjäyttää nallin! joten omalla vastuulla.

              tuossa aiheesta jotain höpinää
              http://forum.bmw5.co.uk/topic/75752-...rbag-messages/
              Hieman laiskasti omasta mielestä käynnistyy ja ainakin akkudiagnoosilla kertoo akun olevan käynnistysteholtaan 36% vaikka se on juuri hiljan vaihdettu ja koodattu autoon. Erikseen jos akulta mittaa akkutesterillä niin se näytti akun olevan 80% käynnistysteholtaan et vois viitata huonoon kontaktiin läpiviennissä. Tarvii tosiaan tutkia tuota nallin laukaisupiiriä kun pääsee takaisin hallille.

              Comment

              • 1031
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 125

                #8
                Originally posted by Tony0 View Post
                Hieman laiskasti omasta mielestä käynnistyy ja ainakin akkudiagnoosilla kertoo akun olevan käynnistysteholtaan 36% vaikka se on juuri hiljan vaihdettu ja koodattu autoon. Erikseen jos akulta mittaa akkutesterillä niin se näytti akun olevan 80% käynnistysteholtaan et vois viitata huonoon kontaktiin läpiviennissä. Tarvii tosiaan tutkia tuota nallin laukaisupiiriä kun pääsee takaisin hallille.
                Voit kokeilla mitata akun + navasta ja konehuoneen apuvirta liittimen väliltä ihan yleismittarin tasajännitealueella jännitteet (varsinkin käynnistyshetken aikana) Tuohon väliin ei saisi paljoa jännitettä hävitä, jos rupeaa mittari näyttämään luokkaa 1v tai enemmän, niin silloin on jossain välissä liikaa resistanssia. (kaapelin läpiviennin liitokset..)
                Toinen keino on viedä akun + navalta vaikka paksuilla starttikaapeleilla konehuoneen apuvirta pisteelle jännite ja kokeilla että starttaako yhtään nopeammin.
                Siinä apuvirtapisteessä on kanssa yksi vikapaikan mahdollisuus, siitä on haaroitettu virrat laturille ja startille, nuokin kannattaa tarkistaa ettei ole hapettumia tms.
                E61 520da LCI 2007
                EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                Comment

                • pommi
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 100
                  • Siilinjärvi

                  #9
                  Itselleni tuli tämä 9AFF koodi E61:seen.
                  Eli airbagin ja turvavyön valot syttyi, ja näyttöön Restraint System Failed.
                  Muutaman kerran nollailin vikakoodia, mutta aina tuli takaisin.
                  Netistä löysin viitteitä pluskaapelin paukun liittimien huonosta kontaktista.
                  Kävin sitten heiluttelemassa kunnolla akun plus-navalle paukkuun tulevaa ohutta mustaa kaapelia (ei IBS).
                  Tämän jälkeen uusi koodin tyhjennys ja koeajo muutamalla uusintastartilla, ja vika pysyi poissa.
                  Eli vaikuttaa tuon plusnavan paukun johdon liittimien kontaktihäiriöltä.
                  nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

                  Comment

                  • apche
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 94
                    • Somalia

                    #10
                    Originally posted by pommi View Post
                    Itselleni tuli tämä 9AFF koodi E61:seen.
                    Eli airbagin ja turvavyön valot syttyi, ja näyttöön Restraint System Failed.
                    Muutaman kerran nollailin vikakoodia, mutta aina tuli takaisin.
                    Netistä löysin viitteitä pluskaapelin paukun liittimien huonosta kontaktista.
                    Kävin sitten heiluttelemassa kunnolla akun plus-navalle paukkuun tulevaa ohutta mustaa kaapelia (ei IBS).
                    Tämän jälkeen uusi koodin tyhjennys ja koeajo muutamalla uusintastartilla, ja vika pysyi poissa.
                    Eli vaikuttaa tuon plusnavan paukun johdon liittimien kontaktihäiriöltä.
                    Sama vika ja sama resepti auttoi. Hieman vain hämmensi se, että tuli tuo airbagin ja turvavyön valot juuri sen jälkeen kun olin säätänyt molempien etuistuimien etäisyyttä ja korkeutta. No nyt on vikavalot poissa. Toistaiseksi
                    -

                    Comment

                    • Juhis2000
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 237
                      • Kouvola

                      #11
                      "Taas" on Airbag-vikoja täälläkin e60ssä (2004 / 520i). Akku ollut irti ja sen jälkeen Airbag-valo palaa, vikakoodina topicin alussakin mainittu samainen:

                      9AFF - Widerstand Zuendpille ZK2 zu gross

                      Eli ymmärtääkseni vastus liian suuri.

                      Vikakoodi 9AFF viittaa useinmiten akun pluskaapeliin tai sen läpivienteihin. Näitä olen tutkinut, irroitellut ja kiinnitellyt, vaikuttavat olevan päällispuolisin kunnossa (ei paukku räjähtänyt ym). Ehkä takapaksin läpivienti vaihdettu uudemmanmalliseen (valkoiseen), kun oli jotain tahnaakin siellä liittimen välissä?

                      ZK2 ymmärtääkseni taas viittaisi enemmänkin repsikan penkkiin? Myös penkin alta olen johtoja irroitellut ja kiinnitellyt takaisin. Turvavyönkirisitinpaukut ovat ehjännäköiset.

                      Vikakoodin saa nollattua mutta uudelleenkäynnistyksessa se tulee taas päälle.

                      Olisiko mestareilla vinkkejä kumpaan yllämainittuun kohtaan vika jäisi? :think
                      BMW e60 525i terapiaprojekti
                      -------------------------
                      Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Juhis2000 View Post
                        "Taas" on Airbag-vikoja täälläkin e60ssä (2004 / 520i). Akku ollut irti ja sen jälkeen Airbag-valo palaa, vikakoodina topicin alussakin mainittu samainen:

                        9AFF - Widerstand Zuendpille ZK2 zu gross

                        Eli ymmärtääkseni vastus liian suuri.

                        Vikakoodi 9AFF viittaa useinmiten akun pluskaapeliin tai sen läpivienteihin. Näitä olen tutkinut, irroitellut ja kiinnitellyt, vaikuttavat olevan päällispuolisin kunnossa (ei paukku räjähtänyt ym). Ehkä takapaksin läpivienti vaihdettu uudemmanmalliseen (valkoiseen), kun oli jotain tahnaakin siellä liittimen välissä?

                        ZK2 ymmärtääkseni taas viittaisi enemmänkin repsikan penkkiin? Myös penkin alta olen johtoja irroitellut ja kiinnitellyt takaisin. Turvavyönkirisitinpaukut ovat ehjännäköiset.

                        Vikakoodin saa nollattua mutta uudelleenkäynnistyksessa se tulee taas päälle.

                        Olisiko mestareilla vinkkejä kumpaan yllämainittuun kohtaan vika jäisi? :think
                        Kyllä se vika liittyy BST:hen, ei repsikan penkkiin.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎