Announcement

Collapse
No announcement yet.

P0305 Cylinder 5 misfire detected

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tastr
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 4
    • HELSINKI

    P0305 Cylinder 5 misfire detected

    Olisikohan jollain vinkkiä mihin kannattaisi viedä 525xi touring 07, jolla tällainen vaiva?

    P0305
    Cylinder 5 Misfire Detected

    Status of this DTC
    Confirmed DTC

    Engine state when the fault appeared
    Freeze frame trouble code: P0305
    Fuel system status 1: Closed loop
    Fuel system status 2: Closed loop
    Calculated load value: 100.0 %
    Coolant temperature: 86 °C
    Short term fuel % trim Bank 1: +10.2 %
    Long term fuel % trim Bank 1: 0.0 %
    Short term fuel % trim Bank 2: +26.6 %
    Long term fuel % trim Bank 2: +0.8 %
    Engine RPM: 3092 rpm
    Vehicle speed: 43 km/h
    Timing advance: 4.5 °
    Intake air temperature: 44 °C
    Maf air flow: 67.24 g/s
    Absolute Throttle sensor position: 87.5 %


    Report generated with EOBD-Facile App compatible with iPhone/iPad
  • pommi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 100
    • Siilinjärvi

    #2
    Puola hajonnut 5. sylinteristä. Hae varaosa tarvikkeena tai merkkiliikkeestä. Mikä tahansa korjaamo osaa vaihtaa, jos et itse pysty.
    nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

    Comment

    • tastr
      Newbiemmer
      • Nov 2014
      • 4
      • HELSINKI

      #3
      Originally posted by pommi View Post
      Puola hajonnut 5. sylinteristä. Hae varaosa tarvikkeena tai merkkiliikkeestä. Mikä tahansa korjaamo osaa vaihtaa, jos et itse pysty.
      Kiitos nopeasta vastauksesta. Täytyypä tiedustella paljonko maksaa. Vaihdatan jossain lähipajalla sen.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10031
        • KVLA

        #4
        Kannattaa sitten tsekata puolan vaihdossa,ettei venttiilikopan tiiviste ole vuotanut öljyä tulpan koloon.Myös tällöin saattaa noita syl.kohtaisia sytytyshäiriöitä tulemaan.

        Comment

        • Retze
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 422
          • Keski-Suomi

          #5
          Tulppa kannattaa uusia samalla kun puola. Seuraavaksi sitten suutin.
          nyk. jalkapelillä
          ex BMW 320i

          Comment

          • tastr
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 4
            • HELSINKI

            #6
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Kannattaa sitten tsekata puolan vaihdossa,ettei venttiilikopan tiiviste ole vuotanut öljyä tulpan koloon.Myös tällöin saattaa noita syl.kohtaisia sytytyshäiriöitä tulemaan.
            Vaihdoin puolan. Vika ei kuitenkaan korjaantunut. Täytyy seuraavaksi vaihtaa tulppa ja tarkistaa öljyvuoto mahdollisuus.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              ennen kuin ihan hirveästi alkaa vaihtelemaan osia, kannattais mun mielestä vähän kokeilla ristiin että siirtyykö vika. tuo puola ja tulppa kun on kuitenkin identtisiä joka mukissa, niin vaihtaa vaan jonkun toisen mukin kanssa osia.

              ja muuten: kannattaa kattella johtojen/maadoitusten kunnot sieltä kannesta.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10031
                • KVLA

                #8
                Originally posted by tastr View Post
                Vaihdoin puolan. Vika ei kuitenkaan korjaantunut. Täytyy seuraavaksi vaihtaa tulppa ja tarkistaa öljyvuoto mahdollisuus.
                Siis eikö se puolan vaihtaja (sinä) vaivautunut kurkistamaan sinne tulpan koloon vaihtotyötä tehdessään?Olisihan se mahdollinen öljyvuoto jo silloin selvinnyt.
                Last edited by Heguli 31; 06-12-2014, 13:50.

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  #9
                  Mikä moottori ja mikä on toi "tulpanhattu"?

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10031
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by jake2710 View Post
                    Mikä moottori ja mikä on toi "tulpanhattu"?
                    Näkyypi (kuitenkin) iämän ikäisissä jo olevan kiinteänä puolassa,joten tulihan se vaihdettua,kun puola uusittiin.

                    Comment

                    • tastr
                      Newbiemmer
                      • Nov 2014
                      • 4
                      • HELSINKI

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Näkyypi (kuitenkin) iämän ikäisissä jo olevan kiinteänä puolassa,joten tulihan se vaihdettua,kun puola uusittiin.
                      Bensamoottori 160Kw. (525xi touring)

                      Totta kiinteänä oli puolassa..

                      Yritin myös katsoa onko kaapelit kunnossa ja kaapelien liitännät. Ei havaintoa että olisi kärsinyt.
                      Last edited by tastr; 07-12-2014, 10:52.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎