Ajattelin kysästä täältä viisaammilta ennenkuin auto lähtee pajalle, ettei vaihdella taas mitäsattuu.
potilas: e61 530da -05 258tkm
Eli lähtötilanne: annoin virtaa toiseen autoon, kaks päivää siitä oli akku aamulla tyhjä. laturilla sähköä ja auto toimi normaalisti, auto merkkihuoltoon ja sanoivat ettei löytynyt mitään vikaa. 3 viikon päästä akku aamulla tyhjä, nyrkkipajalla korjasivat koneen maadotuksen, auto toimii normaalisti. viikko siitä akku taas tyhjä. Seuraavana päivänä mittasin virrankulutukseks 3A lepotilassa. Tuon jälkeen ilmesty uusia vikoja:
-vakkari ei toimi, ei tee viiksestä mitään. kyseessä normi vakkari, ei tutkaa.
-kylmälläki koneella näyttää kiekkamittarin rajotin 4600, vaikka kuuluis näyttää ~3900. salavalikosta kun katsoo niin lämmöt näkyy oikein, eli mitä ne oikeasti ovatkin.
-aktiiviohjaus herja tulee luonnollisesti kun akku on nurin, mutta nyt oli myös ohjaustehostin päivän verran pois pelistä. lähti kuitenkin itestään toimiin. Tästä on nyt kesän aikana tullut useampikin herja "active steering fault", joka kuitenkin poistunu seuraavassa startissa.
Onko näillä syillä jotain yhteyttä toisiinsa ? Tietäis edes vähän minkäkokonen lovi lompakkoon syntyy kun ens viikolla vien auton pajalle...
potilas: e61 530da -05 258tkm
Eli lähtötilanne: annoin virtaa toiseen autoon, kaks päivää siitä oli akku aamulla tyhjä. laturilla sähköä ja auto toimi normaalisti, auto merkkihuoltoon ja sanoivat ettei löytynyt mitään vikaa. 3 viikon päästä akku aamulla tyhjä, nyrkkipajalla korjasivat koneen maadotuksen, auto toimii normaalisti. viikko siitä akku taas tyhjä. Seuraavana päivänä mittasin virrankulutukseks 3A lepotilassa. Tuon jälkeen ilmesty uusia vikoja:
-vakkari ei toimi, ei tee viiksestä mitään. kyseessä normi vakkari, ei tutkaa.
-kylmälläki koneella näyttää kiekkamittarin rajotin 4600, vaikka kuuluis näyttää ~3900. salavalikosta kun katsoo niin lämmöt näkyy oikein, eli mitä ne oikeasti ovatkin.
-aktiiviohjaus herja tulee luonnollisesti kun akku on nurin, mutta nyt oli myös ohjaustehostin päivän verran pois pelistä. lähti kuitenkin itestään toimiin. Tästä on nyt kesän aikana tullut useampikin herja "active steering fault", joka kuitenkin poistunu seuraavassa startissa.
Onko näillä syillä jotain yhteyttä toisiinsa ? Tietäis edes vähän minkäkokonen lovi lompakkoon syntyy kun ens viikolla vien auton pajalle...
Comment