Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hokutoryu
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 26
    • imatra

    530d vika

    vm-05 530d n.280tkm
    kylmänä toimii n. kilometrin verran ajoa, jonka jälkeen luiston esto varoitus ja huutomerkki tulee ajotietokoneeseen... kaasupolkimesta ei tapahdu mitään.. tyhjä käynti nousee n. 1500rpm ja moottori toimii muuten iha hyvin.
    jarrua kun painaa niin tipahtaa tyhjäkäynti normaaliksi ,vähäksi aikaa ja sen jälkeen taas nousee n.1500rpm..

    onko tällästä ongelmaa muilla ollu?
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Joku ABS-antureista antaa väärää signaalia tai signaali katkeaa? Jääkö vikakoodeja?

    Comment

    • hokutoryu
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 26
      • imatra

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Joku ABS-antureista antaa väärää signaalia tai signaali katkeaa? Jääkö vikakoodeja?
      ei jäänyt abs antureista vikakoodeja mutta pari muuta kyllä..

      partikkelisuodatin
      pakokaasun paine-erotunnistin
      käyttöjännitteen tunnistin 1
      kaasupolkimen asentoanturi 1
      jakoputken painetunnistin

      Comment

      • Tony0
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 172
        • Parkano

        #4
        Dpf tukossa kun on paskana termarit? Ootko kattonu lämpöjä salavalikosta? Kaasupoljin vois myös olla paskana, mut ei noista kyllä mikään vaikuta luistonestoon. Ei herjannu kääntökulma-anturia? Onko akku millanen kun huono akku on tunnetusti aiheuttanut mitä ihmeempiä vikailmoituksia

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          DPF vaikuttaa tukkoiselta, toimiiko kaasuläppä? Jos vaikka olis perinteisesti öljyä mennyt kaasuläpän akselista piirilevylle --> ei tee polttoa --> DPF kuolee ennen aikojaan.

          Tämä ei nyt vaikuta tuohon ongelmaasi silti, sen sijaan tuo kaasupolkimen asentoanturi ja jakoputken paineanturi kylläkin. Ensin mainittu varmaan syynä tuohon mystiseen kaasun käyttäytymiseen ja jakotukin paineanturi sitten vielä lisänä. Hyvä olis saada INPAn/ISTAn näyttämänä nämä virheet.

          Comment

          • hokutoryu
            Newbiemmer
            • Jun 2011
            • 26
            • imatra

            #6
            akku ja termarit on vaihdettu..
            takakontista +-kaapeli myös, kun oli ongelma airbag valojen kanssa
            maanantaina menee seuraavalle korjaamolle, pitää hänelle ehdotella näitä dpf , kaasupoljinta ja kaasuläppää...

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #7
              Kato vaan sitten etteivät mene vaihtamaan DPF pönttöä uuteen sinun tietämättäsi,jos on tukkossa.Putsaus/tyhjennys varmaan kuitenkin huomattavasti halvempaa.

              Comment

              • Tony0
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 172
                • Parkano

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Kato vaan sitten etteivät mene vaihtamaan DPF pönttöä uuteen sinun tietämättäsi,jos on tukkossa.Putsaus/tyhjennys varmaan kuitenkin huomattavasti halvempaa.
                +1 ääni Dpf:n tukkoisuudelle. Yhdestä mondeosta otin irti kyseisen pöntön kun ei enää jaksanut edes käydä tyhjäkäyntiä. Sen laskin kädestäni pystyasennossa hallin lattialle, niin siihen tuli mahdoton keko nokiputua. Paineilmalla sitä tunnin puhdistelin aluuksi pihalla ja sitten dpf puhdistusainetta perään. Sitten autoon kiinni ja puteli forten dpf cleaneria tankkiin ja poltto autocomilla päälle. Voin sanoa, että jo hetken luulin että koko auto on tulessa kun niin paljon tuli savua/nokea Tosiaan kannattaa pitää huolta ettei ne vaan ala sitä vaihtamaan tai tulee kallista lystiä!

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #9
                  Paineilmalla dpf putsaus oikeuttaa kyllä Darwinin palkintoon ennemmin tai myöhemmin..
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Tony0
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2013
                    • 172
                    • Parkano

                    #10
                    Originally posted by suppari View Post
                    Paineilmalla dpf putsaus oikeuttaa kyllä Darwinin palkintoon ennemmin tai myöhemmin..
                    Milläs itse olisit putsannut täysin tukkeutuneen dpf:n? Paineilmalla puhaltelin suurimmat kököt pois että edes sai koko auton käymään ja sitten poltto päälle. Muutaman vuoden se on nyt toiminut moitteetta, joten pointtisi oli? Taisi jäädä lukematta toi mun viesti loppuun asti?

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #11
                      Jollain sellaisella konstilla etten suoraan hengittäisi niitä partikkeleita hetulaani.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Tony0
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2013
                        • 172
                        • Parkano

                        #12
                        Originally posted by suppari View Post
                        Jollain sellaisella konstilla etten suoraan hengittäisi niitä partikkeleita hetulaani.
                        En uskonu et joku ajattelee asian niin etten käyttäny hengityssuojainta tota dpf:ää operoidessa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎