Announcement

Collapse
No announcement yet.

-07 525d lci saksamallin ja suomimallin erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    #16
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Suomi-autossa on cold climate paketti eli käytännössä huohottimessa lämmitysvastus. Sitä ei kuitenkaan tarvitse jos autolla ei juurikaan ajeta pelkästään lyhyttä matkaa (ts. jos kone ei ehdi lämmetä, jäätä kertyy huohottimen putken ja ilmanottoputken haaraan ja irtoava jääköntti voi rikkoa tubon siivet)...
    Päteekö tämä sekä diiseleihin että bensakoneisiin?
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #17
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Näinköhän on? HP19 vs. HP26

      530xd= AUTOMATIC GA6HP26Z - 4-WHEEL
      530d = AUTOMATIC GA6HP26Z

      525xd= AUTOMATIC GA6HP19Z - 4-WHEEL
      525d = AUTOMATIC GA6HP19Z
      Saatoin muistaa väärin, silti on kutina, että olen oikeassa 😜 no joo tuossa luettelossakin se ei sama laatikko:
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #18
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Saatoin muistaa väärin, silti on kutina, että olen oikeassa 😜 no joo tuossa luettelossakin se ei sama laatikko:
        http://www.transmisevilla.com/pdf/ca...ransmicion.pdf

        Luettelossa ilmeisesti joitakin V6 mallien laatikkokoodeja ?

        Comment

        • allu89
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 43
          • joensuu

          #19
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Luettelossa ilmeisesti joitakin V6 mallien laatikkokoodeja ?
          sellainen vielä että onko vanhemmissa 525d ja 530d kestävämpi/erilaatikko kuin tässä lci mallissa?

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Originally posted by allu89 View Post
            sellainen vielä että onko vanhemmissa 525d ja 530d kestävämpi/erilaatikko kuin tässä lci mallissa?
            Nyt tukeudun täysin kuulopuheisiin mutta ystäväni aikoinaan sanoi että vanhalla kepillä olevassa olisi parempi loota kuin tässä Lci mallissa....minusta se vain oli valintaa tehdessä niin vanhan näköinen sisusta että päädyin Lci malliin.

            Seuraava on sitten 30Xd ja E01 mallia...

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #21
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Nyt tukeudun täysin kuulopuheisiin mutta ystäväni aikoinaan sanoi että vanhalla kepillä olevassa olisi parempi loota kuin tässä Lci mallissa....minusta se vain oli valintaa tehdessä niin vanhan näköinen sisusta että päädyin Lci malliin.
              Faktaa kehiin.Mikä siitä pre-laatikosta tekee vahvemman.Vaihteensiirrin/valitsin mekaanisena halkona vs. joystic-valitsin varmaankin kyllä.Mutta itse laatikko,mitä siinä uudemmassa on menty huonompaan suuntaan?

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #22
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Faktaa kehiin.Mikä siitä pre-laatikosta tekee vahvemman.Vaihteensiirrin/valitsin mekaanisena halkona vs. joystic-valitsin varmaankin kyllä.Mutta itse laatikko,mitä siinä uudemmassa on menty huonompaan suuntaan?
                En todellakaan tiedä, kuulopuheesta kirjoitinkin ja odottelen faktoja minäkin.
                Mutta edelleen ihmettelen että Lci 25 ja 30/35 on eri laatikko kestävyydeltään...tottakai tehdas ei ole näitä viritettäviksi suunnitellut mutta voisi olettaa että rahaa voisi tehdä helpommin käyttämällä samaa osaa mahdollisimman monessa mallissa ?

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Pre-LCI 525d:ssä on GA6HP26Z ja LCI:ssä GA6HP19Z.

                  Ts. sanoen vanhemassa on sama loota kuin 530d:ssä,
                  ja uudemmissa taas sama kuin 4-pyttyisissä.
                  Väännön kestossa on iso ero.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Pre-LCI 525d:ssä on GA6HP26Z ja LCI:ssä GA6HP19Z.

                    Ts. sanoen vanhemassa on sama loota kuin 530d:ssä,
                    ja uudemmissa taas sama kuin 4-pyttyisissä.
                    Väännön kestossa on iso ero.
                    Entä 525xd tai vanhakeppinen lci? Ja miksi tuolla linkkaamassani on 525xd:ssä mainittu olevan 6hp21?
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10031
                      • KVLA

                      #25
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Pre-LCI 525d:ssä on GA6HP26Z ja LCI:ssä GA6HP19Z.

                      Ts. sanoen vanhemassa on sama loota kuin 530d:ssä,
                      ja uudemmissa taas sama kuin 4-pyttyisissä.
                      Väännön kestossa on iso ero.
                      No niimpä onkin.Nelikkoahan tuossa pre 525d mallissa ei visiin saanutkaan.Kuin sitten LCI versiona,jossa laatikkokin vaihtui?Muutenhan tuo vanhempi HP26 laatikko ei kuitenkaan ole sen vahvempi,kuin LCI versioissa?

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        No niimpä onkin.Nelikkoahan tuossa pre 525d mallissa ei visiin saanutkaan.Kuin sitten LCI versiona,jossa laatikkokin vaihtui?Muutenhan tuo vanhempi HP26 laatikko ei kuitenkaan ole sen vahvempi,kuin LCI versioissa?
                        Uudemmat on kyllä kestävämpiä vaikka peruslaatikko on sama,
                        LCIssä on vain tuoreempi versio laatikosta.

                        Kyllä HP26 pre-lcissä on kestävämpi kuin hp19 uudemmissa.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎