Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 comfort access purkaa akkua? Kuinka korjata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RRR77
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2016
    • 232
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by fraatti View Post
    Siinähän sen vian kerrot jo itse. Sulake irti hanskaluukusta jos tyhjää akkua.
    No aiheuttaako tuo apparin kahva myös sen keskuslukituksen edestakas renkkaamisen ja kaukosäädön/keskuslukon huonon toiminnan? Lukot sahaa sillonkin kun kävelee kuskin puolella.
    535d F07
    120d M-Sport F20

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2717
      • Tampere

      #17
      Originally posted by RRR77 View Post
      No aiheuttaako tuo apparin kahva myös sen keskuslukituksen edestakas renkkaamisen ja kaukosäädön/keskuslukon huonon toiminnan? Lukot sahaa sillonkin kun kävelee kuskin puolella.
      Irroita se vikaantuneelta vaikuttava kahva ja seuraa lukituksen toimintaa. Asenna kahva takaisin ja seuraa muuttuuko tilanne. Tarvittaessa toistaa tämän kaikille kahvoille erikseen.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #18
        Originally posted by RRR77 View Post
        No aiheuttaako tuo apparin kahva myös sen keskuslukituksen edestakas renkkaamisen ja kaukosäädön/keskuslukon huonon toiminnan? Lukot sahaa sillonkin kun kävelee kuskin puolella.
        Jos repsikanpuolen kahvasta on vikakoodi niin luultavasti myös vika on siinä. Se pitää autoa hereillä ja virhekoodeja pläräilemällä selviäisi varmaan että lepotilan virraankulutus on yli 200mA

        Mielestäni se että kahva on repsikanpuolella ja sinä kuskinpuolella ei kerro mitään. Olettasin ainakin että ongelma on siinä että kahva luulee jatkuvasti että joku hiplaa sitä. Kun avain sattuu olemaan lähellä autoa niin tuo luonnollisesti aiheuttaa lukkojen avautumisen/sulkeutumisen.

        Sinällään siinä että sinä olet auton läheisyydessä tai liikut siinä, ainoa oleellinen asia on se että avain on tarpeeksi lähellä autoa. Kahvan harhat hoitavat lopun.
        Last edited by fraatti; 22-04-2018, 23:48.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • RRR77
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2016
          • 232
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by fraatti View Post
          Jos repsikanpuolen kahvasta on vikakoodi niin luultavasti myös vika on siinä. Se pitää autoa hereillä ja virhekoodeja pläräilemällä selviäisi varmaan että lepotilan virraankulutus on yli 200mA

          Mielestäni se että kahva on repsikanpuolella ja sinä kuskinpuolella ei kerro mitään. Olettasin ainakin että ongelma on siinä että kahva luulee jatkuvasti että joku hiplaa sitä. Kun avain sattuu olemaan lähellä autoa niin tuo luonnollisesti aiheuttaa lukkojen avautumisen/sulkeutumisen.

          Sinällään siinä että sinä olet auton läheisyydessä tai liikut siinä, ainoa oleellinen asia on se että avain on tarpeeksi lähellä autoa. Kahvan harhat hoitavat lopun.
          Pitää testaa tuo kun ehtii. Oletin että lukituksen häröilyn aiheuttava vika on jossain muuaalla koska en tiennyt että ovet saa lukittua ilman että käyttää avainta.
          535d F07
          120d M-Sport F20

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #20
            Originally posted by RRR77 View Post
            Pitää testaa tuo kun ehtii. Oletin että lukituksen häröilyn aiheuttava vika on jossain muuaalla koska en tiennyt että ovet saa lukittua ilman että käyttää avainta.
            Juu, kohdat mihin kahva reagoi näkyy noissa aikasemmissa viesteissä olevissa kuvissa.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10036
              • KVLA

              #21
              Originally posted by RRR77 View Post
              en tiennyt että ovet saa lukittua ilman että käyttää avainta.
              Mikähän tämän järjestelmän hyöty sitten olisi,jos avainta kuitenkin joutuisi käyttämään.

              Comment

              • ekaBMW
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 441
                • Oulu

                #22
                Comfort access on just sitä varten ettei avaimesta tarvi välittää muuten kuin välilla patteri vaihtaa. Riittää kunhan on mukana taskunpohjalla, laukussa tms.
                Jokaisessa ovessa ja peräkontissa on tunnistin. Jos avain on noin puolen metrin säteellä ovesta, ovi aukeaa ko oven ripaan koskiessa/vetäessä. Lukkoon menee ripaa hipaistessa.
                Myös auton sisällä on tunnistin. Ovet ei mene lukkoon jos avain on sisällä.
                F11 530d xDrive 09/16
                Ex E60 530d xDrive A 10/08
                Ex E60 520dA 09/08 liisari
                Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                Ex Opel Kadett 1.6 -89

                Comment

                • RRR77
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2016
                  • 232
                  • Tuusula

                  #23
                  Ei sittekää mitää.
                  535d F07
                  120d M-Sport F20

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎