Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 automaattinen takaluukku, öljyn lisäys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7538
    • Jyväshyvä

    E61 automaattinen takaluukku, öljyn lisäys?

    E61 LCI:ssä sähkösen takaluukun putki on hikoillut ja nesteet päässeet vähäksi,
    ei tahdo luukku avautua eikä nouse ylös asti, kurisee joten nesteet vähänä.
    Onko tuolle nesteelle pumpun tykönä joku säiliö vai mistä sitä lisätään?
    Ja mitä nestettä sinne laitetaan?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • BmwPunisher
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 7629
    • Lemu

    #2
    Muuta en tiedä kuin että on kuulemma marmorilla tuo täyttö neste helvetin kallista..
    E70 X5 30d

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Mehut

      Veikkaisin, että siellä on jotain hydraulinestettä.

      Jos yhtään väristä voisi nähdä.... vihertävää jo on niin todennäköisesti voisi olla samaa mehua mitä ohjaustehostimissa käytetään..

      Liqui molyn tuotetta lqm2366 ainakin meidän pajalla voitaisiin kaataa ja katsoa miten reagoi.

      Liqui moly Zentralhydraulik - ÖL

      En usko olevan paljon väliä kunhan on notkeaa ja pakkasessa notkeana pysyvää hydraulinestettä mitä sinne laittaa...:think

      Ei tuossa ole juuri rasitusta mitään.




      Tiedän myös, että esim. täällä kylillä erään lastauslaitureiden hydraulisiltaa korjaamaan tulleen valtuutetun korjaajan hakeneen 5w-40 moottoriöljyä nostosiltaan kun ei sillä hetkellä oikein mitään muuta löytynyt. No hyvin on silta pelannut silläkin yli 5 vuotta ja ei taatusti täytä mitään luokitusta mitä sinne pitäisi laittaa.....
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Originally posted by casino View Post
        Veikkaisin, että siellä on jotain hydraulinestettä.

        Jos yhtään väristä voisi nähdä.... vihertävää jo on niin todennäköisesti voisi olla samaa mehua mitä ohjaustehostimissa käytetään..

        Liqui molyn tuotetta lqm2366 ainakin meidän pajalla voitaisiin kaataa ja katsoa miten reagoi.

        Liqui moly Zentralhydraulik - ÖL

        En usko olevan paljon väliä kunhan on notkeaa ja pakkasessa notkeana pysyvää hydraulinestettä mitä sinne laittaa...:think

        Ei tuossa ole juuri rasitusta mitään.




        Tiedän myös, että esim. täällä kylillä erään lastauslaitureiden hydraulisiltaa korjaamaan tulleen valtuutetun korjaajan hakeneen 5w-40 moottoriöljyä nostosiltaan kun ei sillä hetkellä oikein mitään muuta löytynyt. No hyvin on silta pelannut silläkin yli 5 vuotta ja ei taatusti täytä mitään luokitusta mitä sinne pitäisi laittaa.....
        Mulla on autotallin hyllyllä e39:stä jäänyttä hydraulinestettä marmorilta. Se ainakin on punaista. Joku tarvitseva voi kyl hakea sen poiskin. Tuskin vuodet hyllyllä sille on mitään tehny...
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by casino View Post
          Tiedän myös, että esim. täällä kylillä erään lastauslaitureiden hydraulisiltaa korjaamaan tulleen valtuutetun korjaajan hakeneen 5w-40 moottoriöljyä nostosiltaan kun ei sillä hetkellä oikein mitään muuta löytynyt. No hyvin on silta pelannut silläkin yli 5 vuotta
          Alumiinihallitunkista oli öljyt menneet mäkeen. Naapuripiltuussa oli ainoastaan lukkoperäöljyä. Sitä injektioruiskulla säiliöön. hyvin toimii vieläkin
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7538
            • Jyväshyvä

            #6
            No tuskin se öljyn hinta on ongelma,
            ennemminkin ongelma on se täyttö/tarkistus,
            en äkksieltään googlella löytänyt ohjetta,
            parit ohjeet oli mutta ne vaati foorumeille rekisteröinnin joten en jaksanut vielä nähdä sitä vaivaa... En RG:stä äkkiseltään löytänyt mitään ohjetta.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              No tuskin se öljyn hinta on ongelma,
              ennemminkin ongelma on se täyttö/tarkistus,
              en äkksieltään googlella löytänyt ohjetta,
              parit ohjeet oli mutta ne vaati foorumeille rekisteröinnin joten en jaksanut vielä nähdä sitä vaivaa... En RG:stä äkkiseltään löytänyt mitään ohjetta.
              Pistäppä Rheingoldiin hakusanaksi "hydraulic" niin rupeaa löytymään.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                #8
                Helppo homma lisätä sitä öljyä mutta joku syy sille on että päässyt pihalle järjestelmästä joten vuodon syyykin on syytä selvittää. Öljy on punaista mutta huomattavasti "kevyempää" kuin perus ATF.

                Pumpussa on sellainen valkoinen läpinäkyvä säiliö jossa max raja. Tämä irti ja täyttö maksimirajaan. Löytynee kuskin puolelta sieltä kontinverhoilujen takaa.

                Tohon löytyy myös ns korjaussarja SET OF SMALL PARTS, HYDRO UNIT WITH OIL 51-24-7-163-663 joka maksaa hankintapaikasta riippuen jotain satasen molemmin puolin. Tossa setissä on öljyä riittävä määrä sekä uudet tiivistenipat yms.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7538
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Robi View Post
                  Helppo homma lisätä sitä öljyä mutta joku syy sille on että päässyt pihalle järjestelmästä joten vuodon syyykin on syytä selvittää. Öljy on punaista mutta huomattavasti "kevyempää" kuin perus ATF.

                  Pumpussa on sellainen valkoinen läpinäkyvä säiliö jossa max raja. Tämä irti ja täyttö maksimirajaan. Löytynee kuskin puolelta sieltä kontinverhoilujen takaa.

                  Tohon löytyy myös ns korjaussarja SET OF SMALL PARTS, HYDRO UNIT WITH OIL 51-24-7-163-663 joka maksaa hankintapaikasta riippuen jotain satasen molemmin puolin. Tossa setissä on öljyä riittävä määrä sekä uudet tiivistenipat yms.
                  OK, kiitos kaikille kommentoijille, täytyy perehtyä asiaan...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Öljy on Mobil Aero HFG öljyä, en ole löytänyt muualta kyseistä tuotetta mutta bemarilta on aivan sama minkä bmw mallin takaluukun hydrauliikan korjaussarjan ostaa, sillä orkkisohje öljyn lisäykseen neuvoo kylläkin irroittamaan tulppia, ilmaamaan ja uusimaan tulpat, tiiviseet jne, mutta käytännössä tässä ei ole mitään järkeä, koko episodi on tarpeetonta, useiden kymmenien täyttöjen kokemuksella juuri niin kuin robi sanoi eli se valkoinen säiliö joka on klemmarilla kiinni, irroitetaan klemmari, irroitetaan säiliö ja täytetään se suurinpiirtein niin että säiliön ollessa oikeassa asennossaan (siten kuin se on autossa ollessaan) kun kontti on kiinni öljyä on säiliössä olevaan ristiin asti, ei ainakaan vähemmän, pieni ylitäyttö ei haittaa mitään. säiliö kiinni ja kelmmari paikoilleen, jos on kertakäyttöistä mallia voi vaihtaa normaaliin kiristettävään jos haluaa. Halvin korjaussetti missä öljpullo tulee (ja muutama ylimääräinen tulppa ja tiiviste) on E38 mallin setti, noin 40-50€ marmorilla. Vanhoissa systemeissä öljyä vuotaa aina hitusen sylinterin tiivisteistä mutta suurin osa mielummin lisäilee sitä muutaman kuukauden välein kuin lähtee hankkimaan tonnin hintaista sylinteriä. Yksi pullo riittää yleensä jonkun vuoden lisäystarpeisiin kuitenkin... jos vuoto on jossain muualla se kannattaa toki korjata.

                    Jos koko systeemi olisi tyhjänä laittaisin itse sinne e46 / Z mallien kattohydrauliikan keltaista öljyä, sitä kun saa ostettua pelkän pullon noin 30€. Varmaan systeemi toimisi ohjaustehostimen pentosiinillakin kesäkelillä mutta epäilen että kovilla pakkasilla toiminta voisi olla aika nihkeää...

                    Eri viskositeettisia ei sinne kannata sekoittaa voi tulla mielenkiintoista toimintaa pakkaskeleillä kun ohuempi öljy ei jaksa työntää paksumpaa riittävän nopeasti edellään (pumppu vuotaa pääosan ohuemmasta nesteestä ohi koska paksumman kylmästä jäykän liikuttamiseen tarvitaan liian suuri paine, auton seisoessa paksumpi osa öljyä vajoaa aina ajan myötä pohjalle ja lähtee siten liikkeelle järjestelmään ensimmäisenä). Joten pelkkään lisäykseen vain orkkisöljyä.
                    Last edited by WSE1; 30-12-2014, 01:10.

                    Comment

                    • junkkri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 685
                      • Järvenpää

                      #11
                      Hommasin

                      tuota (oikeata??!!) punaista Aero öljyä ja on mineraali pohjainen,kestää kylmää ja on "notkeaa" kuten alkuperäinenkin. Lentokoneet/helikopterit käyttävät ko. öljyä ja erittelyjen mukaan EI syö kumitiivisteitä!!
                      2-litraa olis hyllyssä jos jollakin tarve niin "sovitaan"

                      Comment

                      • jouniu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 36
                        • Kangasala

                        #12
                        Nostellaas vanhaa. Onko tota "Aero HF" jossain myynnis järkevän kokosis pöntöis? IKH vissii myy 20l tonkkaa mutta se on ehkä vähän turhan iso näihin hommiin. Itellä toi takaluukku on niin vaivanen ja vinkuu siihen mallii että öljyt on ihan finaalissa.
                        F07 535xd -11

                        Comment

                        • peeämvee
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 283
                          • Taivalkoski

                          #13
                          Originally posted by jouniu View Post
                          Nostellaas vanhaa. Onko tota "Aero HF" jossain myynnis järkevän kokosis pöntöis? IKH vissii myy 20l tonkkaa mutta se on ehkä vähän turhan iso näihin hommiin. Itellä toi takaluukku on niin vaivanen ja vinkuu siihen mallii että öljyt on ihan finaalissa.
                          Käytän tätä samaa öljyä perälaudoissa, raskone, vak, ym, perälautojen kans pelaavat korjaamot myy irtona. Oma astia mukaan ja kyselemään

                          Comment

                          • zanta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2908
                            • Oulu

                            #14
                            Tähän käy muuten Aeroshell Fluid 41.
                            Ei ole edes yhtä kallista kuin tuo Mobilin versio.
                            Saatavuus pienemmissä purkeissa ehkä jopa parempaakin.

                            Ajattelin ostaa tuon vajaan litran purnukan, siitä riittää muillekkin pientä korvausta vastaan jos on E38/E65/E66/E61 peräkontin hydrauliikkanesteen vajausta. Voin vaikka pienempiin muovipurkkeihin 100ml/250ml tuota pakata ja lähettää.
                            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                            eksälista:
                            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                            Comment

                            • Benighted
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 281
                              • Klaukkala

                              #15
                              Jaha sattuipa sopivasti tämä, omassa alkanut jurnuttaa tuo takaluukun mekanismi aika ikävästi, joten liekö tästäkin liemet lopussa. Ymmärtääkseni Saksan päässä tässä on kertaalleen mekanismi vaihdettu, joten toivottavasti ei ole sama edessä.

                              Voiko tuo leipoa kiinni pahemmin, jos ölpät pääsee liian alhasiksi, vai mitä tapahtuu? Vähän kiven alla tuntuu olevan korjaus tähän, kun ei huvittaisi marmorille kustannussyistä viedä.

                              Onko kellään tietoa, missä hoituis PK-seudulla poislukien marmori?
                              F11 530xdA M-Sport 2014
                              Ex. E39 530iA Touring 2001
                              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎