Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 automaattinen takaluukku, öljyn lisäys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    #46
    Siinähän on sellainen plus merkki mihin asti täytetään. Veikkaan että kaasujouset on väsähtänyt sulla.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Bemmister
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 71
      • Oulu

      #47
      Originally posted by bbs body e28 View Post
      Mikähän mulla on autossa vikana kun luukku ei jaksa nostaa ylos asti, vähän nostaa ja sitte pysähtyy, kädellä kun auttaa niin nostaa ylös asti ja pysyy. Otin öljysäiliön näkyviin niin se näyttäs olevan puolessa välissä asti. Eikös sen pitäisi riittää vielä? Vai onkohan sylinterin tiivisteet ruvennu valskaan että ei jaksa nostaa?
      Tarkista myös sen asennontunnistimen kiinnitys siitä kuskin puolen pumpun päästä, se muoviosa tuppaa haprastuun ja liikahtaa hiukka väärään asentoon ja oireilee juuri noin kuten kerroit. Itsellä korjaantui muutamalla nippusiteellä kirraamalla.

      Samaan aikaan selvittelin öljyn hankkimista, nestepinta oli luukun ollessa kiinni noin puolessa välissä plus merkkiä. Wetterillä totesivat ettei ainakaan heiltä saa lisäysöljyä muuta kuin hydraulipumpun korjaussarjan mukana. Itseasiassa lopputulemana huoli öljyn riittävyydestä ei ollutkaan aiheellinen, sillä bmw:n ohjearvon mukaan öljynpinta saa jäädäkin vajaaksi siitä plusmerkistä. Tämä siis työnhohtajan ja asentajan kanssa ihmeteltynä.
      E61 525 -06
      Ex. E61 530xd -06
      Ex. E91 320d -06

      Comment

      • hsmart2011
        Newbiemmer
        • Jan 2018
        • 1
        • Vaasa

        #48
        Takaluukku jurisee joskus

        Ihan uunona kyselen, koska en oikein tiedä onko E61-04 autossani alunperin millainen tuo takaluukun systeemi. Joskus talvella luukkua avatessa kuului jurinaa aivan kuin joku pumppu olisi pörissyt. Nyt ei ole kuulunut kesällä mitään. Se kyllä imee luukun kiinni, mutta avatessa ei nouse. Nyt on vielä sisäkahva vissiin hajalla ja aukeaa vain avaimella. Ei siellä kyllä mitään pumppua näy, kaksi vihreää johdonpäätä roikkuu. Onko sisällä joku avausmekanismi sitten kun kakekin heittää pelittämästä? Takaikkuna kyllä aukeaa.
        Olisko suojapeitteen osalta jollain neuvoa kun kuskin puoli ei pysy kiinni, se liikkuva este jumii pohjaan.
        Last edited by hsmart2011; 31-07-2018, 20:15. Reason: Add

        Comment

        • bbs body e28
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 47
          • vantaa

          #49
          No niin taas kerkesin tutkia asiaa. Nostosylinteri oli pompannut yläpäästä irti, laitoin takaisin. Ei pelaa vieläkään täytys tutkia se asento tunnistin.
          Tuossa ennen pumppua on joku vahvistin laatikko, voiko sen irroittaa johdoistaa huoletta että mitään katoas muistista tai vaatis koodaamista.
          Toki voi olla että toisen puolen kaasu jousi on niin kuoleentunut että ei jaksa avustaa luukkua

          Comment

          • bbs body e28
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 47
            • vantaa

            #50
            No niin taas kerkesin tutkia asiaa. Nostosylinteri oli pompannut yläpäästä irti, laitoin takaisin. Ei pelaa vieläkään täytys tutkia se asento tunnistin.
            Tuossa ennen pumppua on joku vahvistin laatikko, voiko sen irroittaa johdoistaa huoletta että mitään katoas muistista tai vaatis koodaamista.
            Toki voi olla että toisen puolen kaasu jousi on niin kuoleentunut että ei jaksa avustaa luukkua

            Comment

            • bbs body e28
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 47
              • vantaa

              #51
              Selvis vika, eli nostosylinteri oli pompannut irti ja tunnistin anturi sylinterin päästä oli pompannut irti, enään ei tarvis kun saada tuo sylinteri pysymään kiinni korin päästä. Tietenkin ruostunut se sanka joka pitää kuulan paikallaan

              Kiitos neuvoista
              Last edited by bbs body e28; 02-08-2018, 14:41.

              Comment

              • Arde92
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1330
                • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                #52
                Originally posted by bbs body e28 View Post
                Selvis vika, eli nostosylinteri oli pompannut irti ja tunnistin anturi sylinterin päästä oli pompannut irti, enään ei tarvis kun saada tuo sylinteri pysymään kiinni korin päästä. Tietenkin ruostunut se sanka joka pitää kuulan paikallaan

                Kiitos neuvoista
                Uus kuula koriin ja huolellinen putsaus siihen sylinterin kuppin. Tällä korjaantui itselläni ja alkoi pysymään paikoilla
                E39 M5 Titansilber<------
                F11 530D Spacegray
                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                Ex :E61 525D Lci Carboni
                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2724
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by bbs body e28 View Post
                  ...enään ei tarvis kun saada tuo sylinteri pysymään kiinni korin päästä. Tietenkin ruostunut se sanka joka pitää kuulan paikallaan
                  Mikäli tarvetta uudelle kuulalle, niin minulta löytyy käyttämätön orggis kuula M10 kierteellä.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • pablo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 732
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Onko se kuula jotenki speciaali, vai käykö ihan vaikka IKH:sta haettu M10 universaali kuula?

                    -Anssi

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2724
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by pablo View Post
                      Onko se kuula jotenki speciaali
                      Oletan että siinä on jotain maagista, koska hinta on marmorilla yli 20 euroa.
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • jaro
                        Newbiemmer
                        • Mar 2014
                        • 1
                        • Oulu

                        #56
                        Öljyä?

                        Olikohan kenelläkään Oulussa ylimääräistä Aeroshell öljyä?

                        Comment

                        • syncro^^
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 765
                          • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                          #57
                          Ongelmana automaattinen kontinluukku ja hydrauli letku joka räjähti, voiko letkuja uusia tähän nostimen sylinteriin vai joutuuko köyhtyä ja ostaa uusi sylinteri jossa letkut ja hilppeet kiinni?
                          Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                          BMW G31 540D x-Drive
                          BMW F11 530DA -12

                          Ex:
                          BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                          BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                          BMW F30 320Da -12
                          Bmw E70 3.0DA -07
                          Bmw F10 525DA -10
                          Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                          Comment

                          • Pyjo
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2015
                            • 45
                            • Helsinki

                            #58
                            Sain aikaiseksi vihdoin ja viimein hydrauliikkaöljyjen vaihdon & lisäyksen. Melkein uskallan suositella tekemään jos ei ole tehtynä ja eritoten mikäli öljytaso on laskenut.

                            Suurimmat erot olivat vaihdon jälkeen:

                            + Takakontti nousee korkeammalle kuin aikaisemmin
                            + hydrauliikkapumppu ei pidä niin kamalaa ääntä, vaan kuulostaa terveemmältä
                            + Takakontti on hieman nopeampi (ennen- jälkeen videolta pystyi toteamaan, eli ei käytännön hyötyä nopeudesta)


                            Ps. Öljyä jäi ylimääräiseksi jos joku haluaa sopuhintaan tulla noutamaan Helsingistä omaan purkkiin

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎