Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 545 moottorihäiriövalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fzr 1000
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 53

    e60 545 moottorihäiriövalo

    Taas kun talvi saapui niin tuli moottorihäiriövalo ongelma. Auto lähtee käyntiin normisti, mutta alkaa röpeltämään ja sytyttää ton valon. Näyttöön tulee teksti high engine load can cause damage to catalytic converters. Uudelleen starttaus poistaa valon yleensä. Autosta on luettu vikakoodit viime talven jäljiltä ja siellä oli maininta sytytyskatkoksista parissa pytyssä. Sen jälkeen on vaihdettu puolat ja tulpat mutta ei auttanut. Akku on ostettu helmikuussa.

    Toinen kysymys on että pitäisikö kylmänkelinvaroittimen toimia aina talvella, vai onko siinä joku systeemi että kun keli on jatkuvasti pakkasella niin se ei varoittele?
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #2
    Originally posted by fzr 1000 View Post
    Taas kun talvi saapui niin tuli moottorihäiriövalo ongelma. Auto lähtee käyntiin normisti, mutta alkaa röpeltämään ja sytyttää ton valon. Näyttöön tulee teksti high engine load can cause damage to catalytic converters. Uudelleen starttaus poistaa valon yleensä. Autosta on luettu vikakoodit viime talven jäljiltä ja siellä oli maininta sytytyskatkoksista parissa pytyssä. Sen jälkeen on vaihdettu puolat ja tulpat mutta ei auttanut. Akku on ostettu helmikuussa.

    Toinen kysymys on että pitäisikö kylmänkelinvaroittimen toimia aina talvella, vai onko siinä joku systeemi että kun keli on jatkuvasti pakkasella niin se ei varoittele?
    Kun lämpötila laskee muistaakseni alle +3 niin ilmoittaa lumihiutaleella. Pitääkö auto kierroksia korkealla heti startatessa?
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • fzr 1000
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 53

      #3
      Kierrokset on mun mielestä normaalit. Vähän aikaa röpeltää ennenkun valo syttyy. Mullakin ennen ilmoitti liukkaudesta mut nyt ei ilmoita mitään.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Valvetronicin apuakselit ja seuraajat kuluneet.
        Aiheuttaa juurikin kyseisenlaisen oireen.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          Originally posted by Spetke View Post
          Valvetronicin apuakselit ja seuraajat kuluneet.
          Aiheuttaa juurikin kyseisenlaisen oireen.
          ja korjauskustannusarvio?
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            Karkeesti sanoen tuollaiset N62 valvetronicci rempat menee 3-4 tuhannen euron väliin, riippuen vähän mistä roikkuu
            Yleensähän oireet alkavat satunnaisilla "sytytyskatkoksilla" kylmäkäynnillä.
            Siitä ne sitten ajan saatossa pahenevat kunnes kone käy lähes kokoajan vajailla pytyillä miten sattuu.
            Tämä vika iskee jokaiseen valvetronicci moottoriin, jossakin peleissä ongelmat alkavat jopa 200 tuhannen alkupuolella.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Originally posted by djs^ View Post
              Kun lämpötila laskee muistaakseni alle +3 niin ilmoittaa lumihiutaleella. Pitääkö auto kierroksia korkealla heti startatessa?
              Jos autossa on cold climate package (Esim Suomeen uutena myydyt autot), hälytys tulee ainoastaan silloin kun kesken ajon lämpötila laskee alle +3c. Keski-Eurooppaan uutena myydyissä hälyttää aina kun auton starttaa ja lämpötila on alle +3c. Tämän voi koodata toimimaan niin kuin "Suomi-autoissa".
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • jjamsa
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 82
                • Tampere

                #8
                Miten voisi tutkia ja mitä poissulkea, että kyseessä juuri tuo valvetronic ongelma? 3000-4000 euroa on iso kasa rahaa.

                Välipäivinä -15-20 pakkasessa oli useassa pytyssä (6) misfire moottorivikavalon kera. Käynnistyksessä käynti tosi raffia. Nyt nollan tienoolla lähtenyt taas ilman ongelmia. Vikakoodit katsottu, ei muuta vielä tehty.
                F11 530xd -11
                ___
                E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Valvetronicin apuakselit ja seuraajat kuluneet.
                  Aiheuttaa juurikin kyseisenlaisen oireen.

                  Jup! kokemusta on samasta moottorista x5'ssa....otan osaa..
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by EPDM View Post
                    Jup! kokemusta on samasta moottorista x5'ssa....otan osaa..
                    Juu, kokemuksesta minäkin puhun, en kuulopuheista
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • fzr 1000
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2008
                      • 53

                      #11
                      Niin näkyykö toi vika vikakoodinluvulla? Joku halvempi diagnoosi miellyttäis kyllä enemmän.

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1482
                        • Porvoo

                        #12
                        Originally posted by jjamsa View Post
                        Miten voisi tutkia ja mitä poissulkea, että kyseessä juuri tuo valvetronic ongelma? 3000-4000 euroa on iso kasa rahaa.

                        Välipäivinä -15-20 pakkasessa oli useassa pytyssä (6) misfire moottorivikavalon kera. Käynnistyksessä käynti tosi raffia. Nyt nollan tienoolla lähtenyt taas ilman ongelmia. Vikakoodit katsottu, ei muuta vielä tehty.
                        Halvinta on ottaa venakopat pois ja ihan katsoa se valvetronic akselien kunto. Monessa on myös mennyt venakopan tiivisteet niin koppuraksi, jotta nekin kylmänä vuotaa ja aiheuttaa misfire vikakoodia ja hyvä on katsoa ne huohottimien kalvot, että ne on ehjät. Nuo venakopantiivisteiden kunnot tietysti näkee jo ulkoapäin onko kovin öljyistä ympärillä. Ja kylmäkäynnistyksillä ohjaus on kaasuläpän kautta ja vasta 20-30s. Jälkeen siirtyy ohjaus valvetroniceille. Eli kaasuläpän puhdistus on kanssa halpa toimenpide.
                        Noilla pääsee alkuun. Jos on akselit huonossa kunnossa, niin multa löytyy akselit, jotka ovat kunnossa.

                        Comment

                        • jjamsa
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 82
                          • Tampere

                          #13
                          Kiitos Rale, siinä oli jo monta konkreettista ehdotusta, joilla pääsee eteenpäin.
                          Täytyypä tässä alkaa hakea sopivaa tekijää. RKCityhuoltoon menee, jos ei hyviä vinkkejä keneltäkään tule. Sopii pistää privana myös.
                          F11 530xd -11
                          ___
                          E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                          + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            #14
                            Nimim. kye on ropannut noita. Sulla ei ole edes paha matka. Sillä itse asiassa on mun vanha koenkin vielä siellä. Jos ne sun nokat osoittautuvat huonoiksi. Voitte verrata niitä.

                            Comment

                            • fzr 1000
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 53

                              #15
                              Kiitoksia täältäkin vinkeistä. Mun autosta oli taannoin kone auki, kun siihen vaihdettiin se surullisen kuuluisa stefa, josta jäähdytinnesteet häviää sekä ohjurikumit. Joutuuko ton valvetronic systeemin tutkimaan siinä samalla?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎