Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 545 moottorihäiriövalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #16
    Originally posted by fzr 1000 View Post
    Kiitoksia täältäkin vinkeistä. Mun autosta oli taannoin kone auki, kun siihen vaihdettiin se surullisen kuuluisa stefa, josta jäähdytinnesteet häviää sekä ohjurikumit. Joutuuko ton valvetronic systeemin tutkimaan siinä samalla?
    Ohjurinkumien vaihdon yhteydessä valvetronic osat joutuu irroitamaan, mutta tutkimiset on sitten asia erikseen.
    Olisiko voinut käydä niin, että mekaanikolla olisi levähtäneet valvetronicin palikat sekaisin ja palapeli olisikin kasattu väärin?
    Alkoiko oireet kuinka pian kyseisen rempan jälkeen?
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • fzr 1000
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 53

      #17
      Kyllä oireet oli jo ennen remppaa eli viime talvena. Toivoin että olis mennyt ohi tulppien ja puolien vaihdolla mut eihän niin käynyt. Kyllä mulla heti toi käynti sekoilee joten täytynee tutkituttaa toi kaasuläppä systeemi tai odotella lämpöisempiä kelejä.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #18
        Originally posted by fzr 1000 View Post
        Kyllä oireet oli jo ennen remppaa eli viime talvena. Toivoin että olis mennyt ohi tulppien ja puolien vaihdolla mut eihän niin käynyt. Kyllä mulla heti toi käynti sekoilee joten täytynee tutkituttaa toi kaasuläppä systeemi tai odotella lämpöisempiä kelejä.
        Voihan sitä tutkia ja ihmetellä maailman tappiin saakka, mutta ei se sillä kuntoon tule.
        Toimiiko hyvin tai paremmin kuin käynnistää lämpimänä? Onko oireet vain kylmänä?
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • fzr 1000
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 53

          #19
          Ainoastaan kylmänä eikä aina silloinkaan. Eli jos käytän autoa aamulla, niin illalla se kyllä toimii vaikka olis pakkastakin.

          Comment

          • jjamsa
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 82
            • Tampere

            #20
            Mulla toimii ihan samalla tavalla. Kylmänä käynnistyy raffisti, täristää joko vähän tai vähän enemmän. Kovilla pakkasilla aika isosti, ja silloin tuli myös aina moottorin vikavalo. Kaikki seuraavat käynnistykset päivän aikana (lämpeämisen jälkeen) sujuu hienosti. Ja myöskään ei mitään häikkää ajossa ja kiihdytyksissä.

            Auto menee ensi viikoksi Kyelle hoitoon. Eiköhän siinä selviä, mikä on vikana ja toivottovasti tosissaan tulee myös kuntoon.
            F11 530xd -11
            ___
            E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
            + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

            Comment

            • fzr 1000
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 53

              #21
              Originally posted by jjamsa View Post
              Mulla toimii ihan samalla tavalla. Kylmänä käynnistyy raffisti, täristää joko vähän tai vähän enemmän. Kovilla pakkasilla aika isosti, ja silloin tuli myös aina moottorin vikavalo. Kaikki seuraavat käynnistykset päivän aikana (lämpeämisen jälkeen) sujuu hienosti. Ja myöskään ei mitään häikkää ajossa ja kiihdytyksissä.

              Auto menee ensi viikoksi Kyelle hoitoon. Eiköhän siinä selviä, mikä on vikana ja toivottovasti tosissaan tulee myös kuntoon.

              Pitelehän ajan tasalla missä vika piili.

              Comment

              • jjamsa
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 82
                • Tampere

                #22
                Originally posted by fzr 1000 View Post
                Pitelehän ajan tasalla missä vika piili.
                Päivitellään kunhan tieto ensi viikon aikana lisääntyy.
                Nyt vaan peukkua pystyyn, että lopputulema on hyvä ja saa vielä reilusti hyviä ajokilometreja&vuosia tällä koneella.
                F11 530xd -11
                ___
                E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                Comment

                • jjamsa
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 82
                  • Tampere

                  #23
                  Mielenkiintoinen viikko edessä. Sopivasti pakkasta, pääsee kylmäkäynnistystä testailemaan. Jännittää tosissaan.

                  Asiaan. Sain auton tänään. Valvetronic akseleissa kulumaa, venttiilikopat väärin laitettu ja vuotoa, huohotin uusiksi ja venttiilinostimet vaihdettiin. Muutakin päivitettiin, mutta nämä ymmärtääkseni tärkeimmät. Iso kiitos Kye paneutumisesta asiaan!

                  Seurailen nyt auton toimintaa, sekä öljyn ja bensan kulutusta äärimmäisellä innolla. Toivottavasti palkitsee mut, niin voi jatkaa onnellisena V8 kuskina vielä pitkään. :think
                  F11 530xd -11
                  ___
                  E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                  + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                  Comment

                  • fzr 1000
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 53

                    #24
                    Tehtiinkö tolle valvetronicille jotain vai todettiinko vain kuluma? Toivottavasti ongelmat loppuivat.

                    Comment

                    • jjamsa
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 82
                      • Tampere

                      #25
                      Valvetronic vaihdettiin Ralen vanhasta koneesta.

                      Tänään lähti pihalta tosi hyvin käyntiin. Noin 20 sek kohdalla kierrokset alkoi heijata hetkisen aikaa (ilmeisesti tässä vaiheessa Valvetronic tulee mukaan). Ei tärinöitä, ei vikavaloja. Asettui nopeasti. Saattoi heijaus johtua mootoriohjauksen nollaamisesta? Se selviää varmasti lähipäivinä.

                      Edelleen pienillä kierroksilla kierroslukumittari heijailee, ehkä vähemmän kuin ennen. Käy nätisti, ajo sujuu hyvin, kiihdykset pelaa täysin. Hyvä näin. Eipä tässä kuitenkaan ole mitään syytä vielä kuohuvaa poksautella, joten jatketaan seurailua.
                      F11 530xd -11
                      ___
                      E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                      + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                      Comment

                      • djs^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1177
                        • Mikkeli

                        #26
                        Minkä hintaisesksi osottautui tuo valvetronicin akseleiden vaihto ja kauan meni aikaa? Mikä on helpoin tapa koittaa niiden väljys? Paljon purattaa edestä pois?:think tuli tuolla naamakirjan ihmeellisessä maailmassa pari sanaa vaihdettua bmw 545 owners keskustelussa, ja joku mainitsi ongelmat jossain vesiputkessa koneen sisällä, liittyykö se tähän? Mistä tilasit uudet venakopan tiivisteet?
                        EX :
                        -E36 316
                        -E36 325
                        -E39 523
                        -E39 530dA M-Sportx2
                        -E60 525dA M-Sport x2
                        -E60 545i Matte white
                        -E53 x5
                        -E91 3xx

                        Comment

                        • jjamsa
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 82
                          • Tampere

                          #27
                          Eipä kai vesiputki (coolant pipe) liity mitenkään näihin kylmäkäynnistys / misfire ongelmiin. Muita kyssäreitä kannattaa kysellä suoraan Kyeltä!

                          Mun auton tilanne: edelleen käynnistyksessä n.20 sekunnin kohdalla käynti menee todella epätasaiseksi. Tasoittuu kyllä nopeasti. Ei toistaiseksi vikavaloja. Täytyy vielä muutama kylmäkäynnistys testailla, ja toivoa että paranee. Jos ei niin, niin ilmeisesti jotain häikkää on vielä jossain muualla.
                          F11 530xd -11
                          ___
                          E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                          + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            #28
                            Originally posted by jjamsa View Post
                            Eipä kai vesiputki (coolant pipe) liity mitenkään näihin kylmäkäynnistys / misfire ongelmiin. Muita kyssäreitä kannattaa kysellä suoraan Kyeltä!

                            Mun auton tilanne: edelleen käynnistyksessä n.20 sekunnin kohdalla käynti menee todella epätasaiseksi. Tasoittuu kyllä nopeasti. Ei toistaiseksi vikavaloja. Täytyy vielä muutama kylmäkäynnistys testailla, ja toivoa että paranee. Jos ei niin, niin ilmeisesti jotain häikkää on vielä jossain muualla.
                            Toi voi johtua jo parhaat päivät nähneistä lambda antureista. Tai sitten sieltä tursuaa lisäilmapumpun kautta öljytöhnää/karstaa lambdoille. Pää asia on, että se käynti tasoittuu nopeasti. Mitä ne kierrokset on silloin kun tota epätasaisuutta ilmenee.

                            Comment

                            • djs^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1177
                              • Mikkeli

                              #29
                              Disa venttiili koko ajan auki?
                              EX :
                              -E36 316
                              -E36 325
                              -E39 523
                              -E39 530dA M-Sportx2
                              -E60 525dA M-Sport x2
                              -E60 545i Matte white
                              -E53 x5
                              -E91 3xx

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Originally posted by jjamsa View Post
                                Eipä kai vesiputki (coolant pipe) liity mitenkään näihin kylmäkäynnistys / misfire ongelmiin. Muita kyssäreitä kannattaa kysellä suoraan Kyeltä!

                                Mun auton tilanne: edelleen käynnistyksessä n.20 sekunnin kohdalla käynti menee todella epätasaiseksi. Tasoittuu kyllä nopeasti. Ei toistaiseksi vikavaloja. Täytyy vielä muutama kylmäkäynnistys testailla, ja toivoa että paranee. Jos ei niin, niin ilmeisesti jotain häikkää on vielä jossain muualla.
                                Vanoksien solenoidit?
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎