Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57n jakoketjun kiristin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaismat
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 139
    • kuopio

    m57n jakoketjun kiristin

    Osaisko kukaan kertoa minkälainen homma on ko. moottoriin vaihtaa alemman jakoketjun kiristin? Ylä vai alakautta ja mitä pitää purkaa edestä.

    Kiitos jo etukäteen.
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Niin siis ko. moottorityypissä on yksi kiristinlaite jossa on oma mäntänsä ylä- ja alaketjun kiristykselle.
    Last edited by kye; 06-01-2015, 18:51.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • kaismat
      Bimmer Rookie
      • Dec 2014
      • 139
      • kuopio

      #3
      Originally posted by kye View Post
      Niin siis ko. moottorityypissä on yksi kiristinlaite jossa on oma mäntänsä ylä- ja alaketjun kiristykselle.
      Laakkonen ainakin myy ylä-ja alaketjulle omaa kiristintä kun kyselin hintoja.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by kaismat View Post
        Laakkonen ainakin myy ylä-ja alaketjulle omaa kiristintä kun kyselin hintoja.
        Kaskeppä niiden katsoa varaosanumero, se on sama,
        osa löytyy molemmista kuvista,
        ja tarve on vain 1 kpl koko jakopäälle...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #5
          Se ohjeistus jonka oon nähnyt ja lukenut käskee purkaan kannen, jakopäänkotelon ja myös öljypohjan pois sekä ison läjän apualaitteita.
          Itse olen yhteen M57N2 tehnyt. öljypohjaa en käyttänyt pois, mutta silloin jää kampiakselinratas vaihtamatta, koska ei saa öljypumpun ketjua pois. En osaa sanoa onnistuisiko, jos lähtisi alakautta liikenteeseen, ilman kannen irroitusta. Voisi olla halvin ratkaisu se.
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • kaismat
            Bimmer Rookie
            • Dec 2014
            • 139
            • kuopio

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Kaskeppä niiden katsoa varaosanumero, se on sama,
            osa löytyy molemmista kuvista,
            ja tarve on vain 1 kpl koko jakopäälle...
            Ok hyvä tarkennus.
            Osaatko valaista, minkälainen homma on vaihtaa tuo kiristin. Löytyy varmaan koneen oikealta puolelta, yläkautta ainakin joutuis purkamaan jonkin verran. Onnistusko paremmin alakautta?
            Millä kohti konetta on...kannentiivisteen kohdalla, vai ylempänä vai alempana. Silmällä ei nää...

            Comment

            • kaismat
              Bimmer Rookie
              • Dec 2014
              • 139
              • kuopio

              #7
              [QUOTE=kye;3473617]Se ohjeistus jonka oon nähnyt ja lukenut käskee purkaan kannen, jakopäänkotelon ja myös öljypohjan pois sekä ison läjän apualaitteita.
              Itse olen yhteen M57N2 tehnyt. öljypohjaa en käyttänyt pois, mutta silloin jää kampiakselinratas vaihtamatta, koska ei saa öljypumpun ketjua pois. En osaa sanoa onnistuisiko, jos lähtisi alakautta liikenteeseen, ilman kannen irroitusta. Voisi olla halvin ratkaisu

              Ai tämä kaikki, että saa kiristimen vaihdettua:think. Epäilen

              Comment

              • kaismat
                Bimmer Rookie
                • Dec 2014
                • 139
                • kuopio

                #8


                osa numero 12, onko se ulkopuolella vaihdettavissa vai jakopääkotelon sisällä?

                Comment

                • kye
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 320
                  • Forssa

                  #9
                  Niin kyllä tuo osa nro 12 on jakokotelon sisällä kiinni lohkossa.
                  - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                  - N42/46 jakopäät
                  - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                  tied. 0407247465

                  Comment

                  • kaismat
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2014
                    • 139
                    • kuopio

                    #10
                    Originally posted by kye View Post
                    Niin kyllä tuo osa nro 12 on jakokotelon sisällä kiinni lohkossa.
                    Ok. Eli ei mikään pikkuhomma vaihtaa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎