Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x4, DSC, ABS, EBV failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rakkuj
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 306
    • Turun seutu

    4x4, DSC, ABS, EBV failure

    E61, 530XD -08

    Tuollaiset tyrkkäsi näyttöön, kun lähdin pihalta liikkeelle.
    Sammutin, avain virtalukosta ja lukkoon, uudelleen käynnistys, ei häiriöitä ja pieni matka liikkeellä ja uudestaan vika päälle.

    Mitä noista yleensä on hajonnut?

    Täytyy yrittää viedä jonnekkin johdon päähän vikakoodien lukuun.
    Last edited by rakkuj; 21-01-2015, 15:23.
    G31 520xd
    F39

  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

    #2
    Akku.

    Alhainen jännite aiheuttaa juuri tälläisiä herjoja.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by VESiX View Post
      Akku.

      Alhainen jännite aiheuttaa juuri tälläisiä herjoja.
      Tuskin vika on akussa/jännitteessä jos lataa kunnolla,
      jos vasta liikkelle lähdön jälkeen syttyy, vika on todennäkösesti ABS anturissa.

      Tai vaihtoehtoisesti jakolaatikon aktuaattorin hammasraattaassa. Näihin sitä ratasta ei saa erikseen
      vaan pitää ostaa koko säätömottori -yksikkö.

      Tuon säätömoottorin toimimaatomuuden voi testatata sammuttamalla auton (jos sillä pääsee valoista eroon) ja käynnistyksen jälkeen
      kiihdyttämällä varovasti pitävällä alustalla (ts. etuveto ei saa kytkeytyä), jos valot ei syty
      niin vika on ko. moottorin hammasrattaassa, vika tulee esiin kun etuveto yritetään kytkeä päälle takarenkaan luistaessa...

      Vikakoodien luku kertonee lisää.
      Last edited by MajorDrake; 21-01-2015, 15:36.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • rakkuj
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 306
        • Turun seutu

        #4
        Huomenna pääsen piuhan perään.

        Täytyy laittaa yöksi laturi kiinni, akun iästä ei ole kyllä tietoa, voipi olla alkuperäinen.
        G31 520xd
        F39

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #5
          Olisko vaan pyörän anturi tai sitten ohjauskulma tunnistin kadottanut nollakohtansa. Näitä oon tässä pikkupakkasten aikaan kalibroinut jo useampia tänävuonna.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            jos ohjauskulmatunnistin on kadottanut paikkansa esim akun vähäisen jännitteen takia, niin tuon pitäisi poistua kun käynnistyksen jälkeen kääntää kertaalleen ratin laidasta laitaan. Tuon joutuu tekemään aina kun akku on ollut irti.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • rakkuj
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 306
              • Turun seutu

              #7
              Etujarrupalat on kyllä loppu, tänään tuli uudet postilaatikkoon.
              Mutta ei kai ne voi ko. oireita aiheuttaa?
              G31 520xd
              F39

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                Originally posted by BeamR View Post
                jos ohjauskulmatunnistin on kadottanut paikkansa esim akun vähäisen jännitteen takia, niin tuon pitäisi poistua kun käynnistyksen jälkeen kääntää kertaalleen ratin laidasta laitaan. Tuon joutuu tekemään aina kun akku on ollut irti.
                Nää mun tapaukset on ollu sillä lailla junkkelissa että arvo ei muutu mihinkään vaikka päällään seisoisi. Kalibroinnilla herännyt.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • rakkuj
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 306
                  • Turun seutu

                  #9
                  Taitaapi plla tuo säätömoottori antautunut. Uusi on tilattu, toivottavasti tuo ratkaisun tähän ongelmaan.

                  Kuittaantuu sammuttaessa ja sitten liikkeelle päästyä kuuluu jostain pari " naksahdusta" ja sitten ensin 4x4 häiriö ja hetken päästä loput hälyt.

                  Mitä tuollaisessa metallirattaassa antaa periksi vai hajoaako tuo moottori muuten?
                  G31 520xd
                  F39

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by rakkuj View Post
                    Taitaapi plla tuo säätömoottori antautunut. Uusi on tilattu, toivottavasti tuo ratkaisun tähän ongelmaan.

                    Kuittaantuu sammuttaessa ja sitten liikkeelle päästyä kuuluu jostain pari " naksahdusta" ja sitten ensin 4x4 häiriö ja hetken päästä loput hälyt.

                    Mitä tuollaisessa metallirattaassa antaa periksi vai hajoaako tuo moottori muuten?
                    Siellä kotelon sisällä on muistaakseni muovinen ratas ja sitä ei saa irtona toisikun esim. X-sarjaan...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Zeippi
                      Newbiemmer
                      • Sep 2011
                      • 6
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Siellä kotelon sisällä on muistaakseni muovinen ratas ja sitä ei saa irtona toisikun esim. X-sarjaan...
                      Pari vuotta sitten avasin omasta 10/2005 530 XD:stä tuon säätömoottorin, kun epäilin sen olevan viallinen ja kyllä siellä oli metallinen ratas sisällä.

                      Vikaa säätömoottorissa ei sitten kuitenkaan ollut, joten en tiedä mikä sieltä voisi ensimmäisenä pettää.
                      Last edited by Zeippi; 24-01-2015, 16:27.
                      e61 530xd -05

                      Comment

                      • rakkuj
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 306
                        • Turun seutu

                        #12
                        Originally posted by Zeippi View Post
                        Vikaa säätömoottorissa ei sitten kuitenkaan ollut, joten en tiedä mikä sieltä voisi ensimmäisenä pettää.
                        Missä vika sinulla oli?
                        G31 520xd
                        F39

                        Comment

                        • Zeippi
                          Newbiemmer
                          • Sep 2011
                          • 6
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by rakkuj View Post
                          Missä vika sinulla oli?
                          Tarkennetaan, ettei itsellä jakolaatikko ole mitään herjoja koskaan antanut.

                          Itsellä on ollut ongelmana lähes koko omistusajan 3.5v/80tkm jyrkkien käännösten yhteydessä syntyvä runksaus, jonka syy ei ole vieläkään selvinnyt. Onkohan ominaisuus??
                          Aiheesta lisää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=255824&page=2
                          Tätä selvitellessä olen tuon säätömoottorin avannut. Siellä ei siis kuitenkaan mitään vikaa ollut.

                          Jakolaatikon öljyjen vaihdon jälkeen (160tkm kohdalla, nyt ajettu 190tkm) tuo runksaus huomattavasti pieneni, muttei kokonaan kadonnut. Nyt on parina talvena yli 20 asteen pakkasilla alkanut myös pientä vinkumista kuulumaan, kun vedättää reilusti ja vauhtia yli 110 km/h.

                          Totaalista leviämistä siis edelleen odotellaan...
                          e61 530xd -05

                          Comment

                          • rakkuj
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 306
                            • Turun seutu

                            #14
                            Tänään katselin salavalikon jännitteitä ja ei nekään kovin korkealla olleet. Käynnissä 14V paikkeilla ja sammuksissa laski alle 12V melko nopeasti. Käynnistettäessä meni alle kymmenen 8-9V tasolle.
                            G31 520xd
                            F39

                            Comment

                            • t-o-m-i
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 308
                              • Tornio

                              #15
                              Kun käynnistät auton, kuuluuko auton alta sorsamainen rusahdus? Itsellä ainakin päästi äänen, silloinkun hammasratas oli sileänä. Jakolaatikon moottorin vaihdon jälkeen ei ole ollut ongelmia. Vika ilmestyi, kun auto yritti ensimmäisen kerran kytkeä etuvetoa päälle ja sen jälkeen kokoajan.
                              Tällähetkellä:
                              - F15 30D M-Sport
                              - F31 316D vaimon säästöpossu
                              - E32 750 ial
                              Ennen:
                              -4xE39, 6xE46, 2xE34, 2xE36, 2xE60, 2xE61, E63, E53, E70,E91,F11

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎