Announcement

Collapse
No announcement yet.

Restraint system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommipommi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 225
    • sastamala

    Restraint system failure

    Tästä aiheesta on täälä varmaan kirjoteltu paljon, mutta ketjuissa niinpaljon muutakin että kysynpä tässä ohjeistusta.. 05 vuoden 530dat siis kyseessä ja tuttia takapenkille kurottaessa rouvan polven alla kuulemma tuntui ehkä vähän niinku rasahtavan tuo apukuskin penkki. Ja heti kohta kilahti airbagin merkkivalo ja tuo restraint system ilmoitus idrive näytöllä. Bmwhat ohjelmalla saatu muutaman kerran valo nollattua mutta aina ilmotus palannu jos joku istunu apukuskin penkille ja enään en saa vikaa nollattua pois ollenkaan. Kai se se tunnistematto on rikki vaikka eihän toi vikailmotus suoraan sano mikä on rikki, onkos joku ostanu esim. Tommosta kimsun palikkaa sinne liittimeen? Tai onko paha homma vaihtaa itse se tunnistinmatto sinne penkkiin.. klvaraosis olis 167e vai saisko jostain halvemmalla. Olisin oikeen ilonen kaikesta opastuksesta, olen jo kurkkua myöten täynnä noita vikavaloja ja katastuskin puskee kohta päälle. On tämä oikeen mahtava auto mutta perkeles nämä tietyt ongelmat saavat mun kohta polttaan koko roskan ja ostaan vanhan ladamossen!!!

    Kiitos etukäteen
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Niitä huijaus palikoita ei saa asentaa! Vaihtoehdot joko vaihtaa matto tai ottaa se ohjelmallisesti pois käytöstä.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • jp_olli
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 101
      • Kalajoki

      #3
      Originally posted by suppari View Post
      Niitä huijaus palikoita ei saa asentaa! Vaihtoehdot joko vaihtaa matto tai ottaa se ohjelmallisesti pois käytöstä.
      +1

      167€ ei ole paha hinta turvallisuudesta ja sillähän se valokin sammuu.
      Autoelektroniikan huoltoa
      Teho-optimointeja
      Varaosia pikselikorjauksiin
      www.sercap.fi
      044-0760422

      Comment

      • Boiga
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 1773
        • Ylöjärvi

        #4
        Mikä siinä huijausvastuksessa on suurin haitta? En ole noihin sekaantunut mutta sehän antaa arvon joka vastaa kun penkillä istutaan eli kaikki turvalaitteet toimii kuten suunniteltu kyytiläisen istuessa penkillä ja jos kukaan ei istu niin onko tuosta muka haittaa jos nokkakolarissa molemmat bägit räjähtää?

        Meinaan vaan että pahempiakin on tehty jopa uudempiin autoihin ja tämä ei pahimmasta päästä ole.. Tai selittäkää jos olen aivan metsässä.
        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #5
          Osa huijauspalikoista valehtelee autolle että penkillä ei istuta, tästä seuraa että bägi ei toimi.
          Last edited by böntti; 07-02-2015, 02:38.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Plus vakuutus voi vetäytyä korvausvastuusta pelkääjän paikalla istuneen osalta vedoten turvalaitteen ohittamiseen.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              Plus vakuutus voi vetäytyä korvausvastuusta pelkääjän paikalla istuneen osalta vedoten turvalaitteen ohittamiseen.
              Juu, tarkoitit varmaan että siinä tapauksessa jos bägi ei laukea?
              Last edited by böntti; 07-02-2015, 03:15. Reason: Poistettu ohjelmalliseen ohitukseen liittyvä kommentti, mattoa ei pidä missään nimessä poistaa koodaamalla.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • tommipommi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 225
                • sastamala

                #8
                Originally posted by suppari View Post
                Niitä huijaus palikoita ei saa asentaa! Vaihtoehdot joko vaihtaa matto tai ottaa se ohjelmallisesti pois käytöstä.
                Jos matto otetaan ohjelmallisesti pois käytöstä niin silloinko valot sammuu ja apukuskin bägit mojahtaa aina kolaritilanteessa? Onko jotain muita haittoja tai epävarmuuksia kolarin sattuessa toiminnoissa jos näin tehtäisiin? Ja mitäs tämmöinen kustantaisi esim. turussa?

                Comment

                • tommipommi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 225
                  • sastamala

                  #9
                  Tommosen vianhan toi bmwhat aina ilmoittaa, mutta sitä ei saa ainakaan enään nollattua:

                  Ecu A2
                  Sorry unknown fault
                  Code: 9913

                  Eli eikös toi ole juuri se tunnistinmatto=occupancy sensor?

                  Millainenkos homma tuon vaihtaminen on itse, onko kokemuksia?

                  :think

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    mikä siinä on niin vaikeeta pitää auto kunnossa? Varsinkin turvavarusteiden osalta. Onko 167€ niin paljon rahaa, että sitä ei voi investoida hengenpelastajaksi tehdyn varusteen kunnossapitämiseksi. Rahaa kyllä löytyy ostaa 10k€ tai kalliimpi auto (kuten E6x nykyään on), mutta kun kyse on matkustajan hengestä niin 167€ on aivan liikaa, laitetaan sekin raha mieluummin vanteisiin.

                    yhdenkin tollasen huijausboksin toimimattomuus sitten varsinaisessa onnettomuustilanteessa aiheuttaen pahimmillaan matkustajan kuoleman saattaa tuoda asentajalleen ihan pienen morkkiksen. Kuoleman hinta kun on silloin se 167€, jota ei haluttu maksaa.

                    ja niille joille kaverin elämä ei merkkaa mitään: Vakuutusyhtiö voi hyvin sanoa ettei maksa. Tulee sitten vähän vitusti isompi lasku kuin 167€. Tuolla summalla ei saa edes ambulanssimatkaa sairaalaan eikä hautausautokyytiä patologiselle.

                    btw: Joku molopää mainosti tällaista venäläistä perseensuristinta tuolla myyntiosiossa, kehtasi vielä väittää että "merkkiliike epävirallisesti suosittelee". Toivottavasti joku mode diivoo sen pois sieltä, jos ei ole jo poistunut. Ei taida ihan täyttää tämän foorumin vaatimuksia.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      Originally posted by tommipommi View Post
                      Millainenkos homma tuon vaihtaminen on itse, onko kokemuksia?

                      :think
                      pääpiirteissään: penkki irti autosta, istuinosa irti rungosta, verhoilu irti istuinosasta. Uusi matto (tai pehmuste+matto), verhoilu takaisin, istuinosa takaisin, penkki autoon.

                      en ole E60:n penkkiä irroittanut, ja vaiheet vähän vaihtelee riippuen penkistä/materiaalista (normi/sport/comfort, kangas/nahka, sähköt/manuaali).
                      joka tapauksessa verhoiluvaiheessa on hyvä olla sopivat pihdit lenkkien irroittamiseen/takaisin laittoon, ja muutenkin peintä varovaisuutta niiden verhopilun sisäpuolella olevien kangaslenkkien ja tukirautojen kanssa.

                      yhden sporttipenkin (E36) verhoilun vaihtaneena: ei se mitään avaruustiedettä ole, mutta aikaa ja kärsivällisyytta tarvitaan, jotta verhoilu näyttääkin hyvältä vielä jälkikäteen.

                      tuolta vähän lisäinfoa:


                      ja huomautustuon maton vaihtamisesta:
                      After fitting new support, enable OC3 mat with BMW diagnosis system.
                      - Connect BMW diagnosis system
                      - Release seat occupancy detector
                      - Clear fault memory if necessar
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • tommipommi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 225
                        • sastamala

                        #12
                        Originally posted by BeamR View Post
                        mikä siinä on niin vaikeeta pitää auto kunnossa? Varsinkin turvavarusteiden osalta. Onko 167€ niin paljon rahaa, että sitä ei voi investoida hengenpelastajaksi tehdyn varusteen kunnossapitämiseksi. Rahaa kyllä löytyy ostaa 10k€ tai kalliimpi auto (kuten E6x nykyään on), mutta kun kyse on matkustajan hengestä niin 167€ on aivan liikaa, laitetaan sekin raha mieluummin vanteisiin.

                        yhdenkin tollasen huijausboksin toimimattomuus sitten varsinaisessa onnettomuustilanteessa aiheuttaen pahimmillaan matkustajan kuoleman saattaa tuoda asentajalleen ihan pienen morkkiksen. Kuoleman hinta kun on silloin se 167€, jota ei haluttu maksaa.

                        ja niille joille kaverin elämä ei merkkaa mitään: Vakuutusyhtiö voi hyvin sanoa ettei maksa. Tulee sitten vähän vitusti isompi lasku kuin 167€. Tuolla summalla ei saa edes ambulanssimatkaa sairaalaan eikä hautausautokyytiä patologiselle.

                        btw: Joku molopää mainosti tällaista venäläistä perseensuristinta tuolla myyntiosiossa, kehtasi vielä väittää että "merkkiliike epävirallisesti suosittelee". Toivottavasti joku mode diivoo sen pois sieltä, jos ei ole jo poistunut. Ei taida ihan täyttää tämän foorumin vaatimuksia.
                        Kiitos moraalisaarnasta. Mulla on kyllä ihan originaalivanteet, vain kuusitoistatuumaisetkin vieläpä kesä sekä talvi, eihän niillä edes kehtaisi ajaa sinun diktatorisi tai sitruunalakritsin rinnalla!! Nastapyörät kyllä juuri ostin tohon vaimon autoon, ku aattelin panostaa turvallisuuteen. Ei tossa etupenkillä ketään enää matkusta että bägithän siinä vaan turhaan kajahtelisi.

                        Mutta voishan ton uuden maton koittaa laittaa kun annoit vähän esiohjeistusta tuossa mukavammassa viestissä. Kiitän siitä ihan reilusti, kiitos:-)

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #13
                          Originally posted by tommipommi View Post
                          Kiitos moraalisaarnasta. Mulla on kyllä ihan originaalivanteet, vain kuusitoistatuumaisetkin vieläpä kesä sekä talvi, eihän niillä edes kehtaisi ajaa sinun diktatorisi tai sitruunalakritsin rinnalla!! Nastapyörät kyllä juuri ostin tohon vaimon autoon, ku aattelin panostaa turvallisuuteen. Ei tossa etupenkillä ketään enää matkusta että bägithän siinä vaan turhaan kajahtelisi.

                          Mutta voishan ton uuden maton koittaa laittaa kun annoit vähän esiohjeistusta tuossa mukavammassa viestissä. Kiitän siitä ihan reilusti, kiitos:-)
                          ole hyvä!

                          hyvä että se moraalisaarnakin on luettu, toivottavasti mahdollisimman moni muukin ajattelee asiaa.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • tommipommi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 225
                            • sastamala

                            #14
                            Varmasti ajattelee. Kiitos vielä kertaalleen

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              Tarkistat tietty RealOEM:stä tjsp oikean osanumeron, esim. täältä: KLIK.

                              Olettaen pirssin olevan E60 pre-LCI 09/2005 jälkeen valmistunut pekka peruspenkein varustettu, osanumero on 65779154961. Tälle Genuine Parts sanoo hinnaksi 116,55€ + 14,90€ postikulut = 131,45€: KLIK.

                              Penkin rakenne tuskin oleellisesti poikkeaa E46:sta, jolle löytyy kuvallinen ohjekin foorumilta: KLIK.

                              Nippusiteiksi esim. Panduit tai Hellermann-Tyton, ei Bilteman halvinta. Hellermannia löytyy ajoittain Motonetistäkin. Tai jos haluat orkkistyyliin, hanki noita verhoiluklipsuja, osa 12 täältä: KLIK. Sitten tosin tarvitsee koukkujen asennustongit: KLIK.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎