Elikkäs kaverilla tuollainen pre-facelift bensa koneella joka herjaa abs ja luistoneston vikaa. Itse en ole vielä autoa tutkiskellut mut lupailin autella mahdollisuuksien mukaan. Kävi senkanssa merkkiliikkeessä lukemassa vikakoodeja, kuulemma abs boxi rikki ja tyyppivika näissä. Hinta 1300e+ työt. Onko esim. inpalla mahdollista määrittää tarkemmin vika abs boxiin vai kertooko se pelkästään anturi signaalin puuttumisen? Eli oliko tuo vain korjaamon arvaus vai onnistuuko oikeilla laitteilla tuon vian paikallistaminen tuohon boxiin? Kyseinen paja kuitenkin on ihan mallikkaasti kyllä noita vikoja paikallistanut ja korjannut mutta jotenkin epäilykset kyllä heräs tuossa kohdin ja muutenkaan ei ole kai oikein järkevää laittaa moisen vian korjaamiseen töineen päivineen ~2ke kun kyseessä kuitenkin n. 10ke arvoinen auto.
Pari kysymystä:
1) Onko muka todella joku tyyppivika, ikinä kuullutkaan e60 kohdalla moisesta? (eli jos tyyppivika niin silloin käytetty osa ei taida tulla kysymykseen)
2) Jos vika nyt todella on boxissa niin pystyykö tilalle laittamaan samanalisen ilman koodausta vai vaatiiko käytetyn osan asennus tuohon kohtaan aina uudelleen koodauksen?
3) Onko abs järjestelmällä muuta boxia kuin hydrauliikka yksikössä kiinni oleva boxi? Olettaisin että jossain hanskalokerossa/takaluukussa vielä joku ohjainlaite?
Jos jotain merkitystä niin auto on -04 ja 525ia
Pari kysymystä:
1) Onko muka todella joku tyyppivika, ikinä kuullutkaan e60 kohdalla moisesta? (eli jos tyyppivika niin silloin käytetty osa ei taida tulla kysymykseen)
2) Jos vika nyt todella on boxissa niin pystyykö tilalle laittamaan samanalisen ilman koodausta vai vaatiiko käytetyn osan asennus tuohon kohtaan aina uudelleen koodauksen?
3) Onko abs järjestelmällä muuta boxia kuin hydrauliikka yksikössä kiinni oleva boxi? Olettaisin että jossain hanskalokerossa/takaluukussa vielä joku ohjainlaite?
Jos jotain merkitystä niin auto on -04 ja 525ia
Comment