Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530dA leipoi kiinni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7533
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by casino View Post
    Onko sulla montakin tapausta missä polttoainetta on öljynsekaan mennyt liikaa ja auton kone hajonnut.?

    Allekirjoittaneella ei viimeisen 10v aikana ole korviini kantautunut yhtään tapausta mutta voihan se olla että täällä Keski-Suomessa on ollut vaan hyvää tuuria......
    Ei taida olla bemareita nuo, PSA:n HDI koneissa on ollut ko. ongelmaa,
    ko. konetta on ollut aika monen merkin keulalla (ranskalaiset, Ford, Volvo mm...)

    Eikä noissa HDI koneissa syy ole "männän räjähtäminen" vaan se että kone rupeaa käymään sillä öljyllä
    ja ylikierrokset yhdessä huonon voitelun (jos dieseliä on öljyn sessa monta litraa) leikkauttaa koneen laakerit kiinni...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #17
      Oli miten oli niin kyseisen pajan aiheuttamahan tuo koneen leipominen on ja kyseisen firman kanssa suosittelen vääntämään tuosta loppuun asti täysillä!

      Vähillä/tyhjillä öljyillä sitä on kuitenkin käytetty se on suht varmaa jo näillä tiedoilla, tosin ajossa olisi kyllä jo öljynpainevalo heti alkuunsa jo mittaristossa loistanut joten ihmetyttää ketä hitto konetta käyttää painevalon sekä tason varoitukset päällä.
      Last edited by mikkis; 21-02-2015, 20:18.

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #18
        Originally posted by casino View Post
        Onko sulla montakin tapausta missä polttoainetta on öljynsekaan mennyt liikaa ja auton kone hajonnut.?

        Allekirjoittaneella ei viimeisen 10v aikana ole korviini kantautunut yhtään tapausta mutta voihan se olla että täällä Keski-Suomessa on ollut vaan hyvää tuuria......
        Lähipiirissä nyt ei ole kuin kaksi Volvoa PSA:n 2.0D moottorilla mitkä on jysähtänyt kerralla, ei mitään ryntäämisiä, mutta muilta on kuullut samaa. Nissaneissa (ja relluissa) samoja ongelmia. Itse ajoin yhtä Nissania kun tyhjäkäynniltä kierrokset yli asteikon (5500rpm), onneksi piti kytkin kun sammutin 5-vaihteella. Öljyä oli sitten joka paikassa. Tämä tapahtui huollon jälkeen, jossa olivat laittaneet liikaa öljyä ja kun moottori lämpeni niin ilmeisesti öljykin laajeni sen verran, että päätti ottaa ohjat. Kivasti pelastyy kun dieseli ottaa 6000-7000rpm 😄
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #19
          En usko että pitkään tarvitsee olla kuuman koneen käynnissä ilman öljyjä kun syntyy riittäviä vaurioita hajottaakseen koneen vaikka öljyt sitten laitettaisiinkin sisälle huomattua tapahtunut.

          Kuka kokeilee, saadaan faktaa

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #20
            Mistään ei selvinnyt Ölymerkkiä ja mallia

            Tästä topiikin jutusta mistään ei tullut selville mitä Öljymerkkiä käytettiin ja mitä mallia esim. ACEA C3 Longlite 4. Lisäksi mikä auto malli ja moottori autossa oli. Näistä em asioista voisi päätellä oliko edes lähtökohdat oikein.


            Originally posted by joni88 View Post
            Pistetääs uutta ketjua kun en haulla löytänyt/ole ikinä kuullut vastaavaa.

            Kaverilla 2006 vuoden 530dA sedani, ajettu noin 245tkm. Toiminut moitteetta ja vei auton öljynvaihtoon. Öljynvaihdon jälkeen alkoi kova savutus, vaaleaa savua, joka tuli ihan kabiiniin sisään. Mittaristo alkoi herjata öljymäärää -> uudelleen pajalle. Siellä todettiin että konehuone ilmeisesti öljyssä josta savutus johtuu. Öljyä 8 litraa koneeseen ja samat oireet jatkui. Auto ilmesesti vietiin Schmiedmannille ja diagnoosi oli, että pari pyttyä leiponut kiinni ja korjausarvio useempi tuhat. (varmistan vielä faktat ja pajat, öljynvaihtoa ei siis schmiedmannilla tehty, vaan jossain muualla)

            en ikinä ole kuullut että auto, varsinkaan kohtuu uusi dieseli olisi leiponut kiinni.

            no, kuitenkin...

            Olen itse sitä mieltä, että yhtäkkiä ei tollaista vauriota tule ilman muuttujaa. Auto kuitenkin toimi normaalisti öljynvaihtoon asti ja sen jälkeen alkoi ongelmat.

            Onko kellään ideoita mikä on voinut moisen aiheuttaa?

            E: imusarjan läpät poistettu aikaa sitten.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7533
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by 325E View Post
              Tästä topiikin jutusta mistään ei tullut selville mitä Öljymerkkiä käytettiin ja mitä mallia esim. ACEA C3 Longlite 4. Lisäksi mikä auto malli ja moottori autossa oli. Näistä em asioista voisi päätellä oliko edes lähtökohdat oikein.
              No ei se moottori hajoa hetipuolin vaikka sinne laittaisi jotan perusöljyä,
              kyllä vika on jossain muualla kuin öljylaadussa jos on moottoriöljyä koneeseen pistetty...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1243
                • Pori

                #22
                Originally posted by 325E View Post
                Tästä topiikin jutusta mistään ei tullut selville mitä Öljymerkkiä käytettiin ja mitä mallia esim. ACEA C3 Longlite 4. Lisäksi mikä auto malli ja moottori autossa oli. Näistä em asioista voisi päätellä oliko edes lähtökohdat oikein.
                Tuskin millään ACEA -luokituksella, auton moottorilla ja mallilla nyt tässä vaiheessa mitään merkitystä (moottori ja malli kuitenkin selviää OP:n kirjoituksesta...).
                Kyllä se moottori nyt toimii vaikka millä öljyllä (kun puhutaan moottoriöljystä) jos on vain laitettu oikea määrä ja suodatinvaihdot jne. tehty OIKEIN.

                Kiinnostaisi tietää, miten tää case on edennyt. Selväähän täässä on, että öljynvaihdon tehnyt paja on mokannut suuresti jossakin. Olkaa kovana väännössä, itse tässä ei voi joutua maksumieheksi.
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎