e61 530da öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jpa80
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 133
    • Pirkanmaa

    e61 530da öljynkulutus

    Eli otsikon mukainen rakkine on alkanut kaiken muun vaivan lisäksi viimeisen öljynvaihdon (15tkm sitten) jälkeen kuluttamaan näköjään moottoriöljyä. Aiemmin sai sen 30tkm vaihtovälin ajella ilman lisäilyjä, nyt on siis 15tkm matkalla kaksi kertaa herjannut matalasta öljyn tasosta, molemmilla kerroilla olen litran lisännyt öljyä. Koitin vanhoja viestiketjuja etsiä, mutta en sieltä selvää syytä tuollaiseen löytänyt. Alkaako tämä olla tiensä päässä, johan sillä on 205tkm ajettu, vai kannattaako vielä lähteä vikaa jostain hakemaan? Ilmeisesti siis nimenomaan polttaa öljyä, vuotoja ei näy. Joillakin on kuulemma öljymerkin (/tyypin?) vaihto vaikuttanut tuohon kulutukseen, tästä faktaa kellään?
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #2
    Originally posted by Jpa80 View Post
    Ilmeisesti siis nimenomaan polttaa öljyä, vuotoja ei näy. Joillakin on kuulemma öljymerkin (/tyypin?) vaihto vaikuttanut tuohon kulutukseen, tästä faktaa kellään?
    Oon saanut käsityksen, että juuri öljymerkkien ja -laatujen vaihtelu joko kasvattaa tai pienentää öljynkulutusta. Onhan se aika ymmärrettävää; toiset öljyt liuottaa paremmin paskaa kuin toiset, toiset juoksee paremmin tai huonommin, toiset kestää kuumaa paremmin kuin toiset jne.

    Kokeile öljymerkin vaihtoa. Jos putken päästä näkyy selvästi sinistä savua, on moottorissa mekaaninen vika. Kato myös vuotaako moottori jostain öljyä. Tyypillinen vuotopaikka on imusarja.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • kettula 04
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 29
      • liminka

      #3
      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
      Oon saanut käsityksen, että juuri öljymerkkien ja -laatujen vaihtelu joko kasvattaa tai pienentää öljynkulutusta. Onhan se aika ymmärrettävää; toiset öljyt liuottaa paremmin paskaa kuin toiset, toiset juoksee paremmin tai huonommin, toiset kestää kuumaa paremmin kuin toiset jne.

      Kokeile öljymerkin vaihtoa. Jos putken päästä näkyy selvästi sinistä savua, on moottorissa mekaaninen vika. Kato myös vuotaako moottori jostain öljyä. Tyypillinen vuotopaikka on imusarja.
      Hakkapeliitta löytykö syy siihen "naputukseen" sun koneessa?Käytitkö RVS ainetta?Mulla sama vika.Se kaveri joka laittoi aineen koneeseen 4000km ääni alkanut tulla takaisin.Mistähän johtuu???

      Comment

      • kettula 04
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 29
        • liminka

        #4
        Originally posted by kettula 04 View Post
        Hakkapeliitta löytykö syy siihen "naputukseen" sun koneessa?Käytitkö RVS ainetta?Mulla sama vika.Se kaveri joka laittoi aineen koneeseen 4000km ääni alkanut tulla takaisin.Mistähän johtuu???
        Tarkotin Nahkasaapikasta sory Hakkapeliitta.Voi kyllä vastata jos ko.ongelmia sulla

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #5
          Ei mulla oo mitään ongelmia auton kanssa

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          Working...
          X