Announcement

Collapse
No announcement yet.

N43 & päästövalo ja vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kössi745
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 28
    • Hyvinkää

    N43 & päästövalo ja vikakoodit

    Auto E61 11/07 ja N43 2.0l koneella.

    Käynnistyy kylmänä huonosti (ei aina) ja ensimmäisen kilometrin aikana ei vedä kunnolla ja nykii. Sytyttää joskus todella huonosti käydessä myös keltaisen moottori-varoitusvalon, joka poistuu uudelleen käynnistyksellä.

    Suuttimet ja puolat vaihdettu.

    Tässä löydetyt vikakoodit:

    2A2D fuel low pressure system, fuel pressure
    29F3 fuel pressure sensor, electrical
    30DA NOXsensor, heating time heating
    30DE NOXsensor - Lambdaprobe before catalyst, Korrelation
    29F4 catalytic converter conversion
    29F5 catalytic converter conversion 2
    2AF2 nitric oxide sensor, Lambda linear
    2AF4 NOXsensor, electrical
    2AF6 nitric oxide sensor, Lambda binary

    Mikähän on ongelman aiheuttaja?
    518D -20
    + 10 edellistä bemuu
    + 2 bemu mopoo
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #2
    Originally posted by Kössi745 View Post
    Auto E61 11/07 ja N43 2.0l koneella.

    Käynnistyy kylmänä huonosti (ei aina) ja ensimmäisen kilometrin aikana ei vedä kunnolla ja nykii. Sytyttää joskus todella huonosti käydessä myös keltaisen moottori-varoitusvalon, joka poistuu uudelleen käynnistyksellä.

    Suuttimet ja puolat vaihdettu.

    Tässä löydetyt vikakoodit:

    2A2D fuel low pressure system, fuel pressure
    29F3 fuel pressure sensor, electrical
    30DA NOXsensor, heating time heating
    30DE NOXsensor - Lambdaprobe before catalyst, Korrelation
    29F4 catalytic converter conversion
    29F5 catalytic converter conversion 2
    2AF2 nitric oxide sensor, Lambda linear
    2AF4 NOXsensor, electrical
    2AF6 nitric oxide sensor, Lambda binary

    Mikähän on ongelman aiheuttaja?
    katsot paineen mitä matalapuolen pumppu lykkää ja jos näyttää järkevää ja elää, niin seuraavaksi katsot korkeapuolen paineen.
    LPFP tai HPFP + anturi vika.

    Eli kuvasta 12 & 2 näyttämät: http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&hg=13&fg=15
    Last edited by jake2710; 03-04-2015, 09:06.

    Comment

    • Kössi745
      Newbiemmer
      • Apr 2008
      • 28
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by jake2710 View Post
      katsot paineen mitä matalapuolen pumppu lykkää ja jos näyttää järkevää ja elää, niin seuraavaksi katsot korkeapuolen paineen.
      LPFP tai HPFP + anturi vika.

      Eli kuvasta 12 & 2 näyttämät: http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&hg=13&fg=15

      Thanks. Olit ilmeisen oikeilla jäljillä. Kytkin Inpan uudestaan ja historia tiedoista löytyy bensan paineen ~25% ylitystä.

      http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13303

      Olisiko tämä sitten tuon anturin 2 (high pressure) syytä ja se tulisi vaihtaa vai molemmat?
      Last edited by Kössi745; 03-04-2015, 15:14. Reason: Kuva lisätty
      518D -20
      + 10 edellistä bemuu
      + 2 bemu mopoo

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #4
        Originally posted by Kössi745 View Post
        Thanks. Olit ilmeisen oikeilla jäljillä. Kytkin Inpan uudestaan ja historia tiedoista löytyy bensan paineen ~25% ylitystä.

        http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13303

        Olisiko tämä sitten tuon anturin 2 (high pressure) syytä ja se tulisi vaihtaa vai molemmat?
        Matalapaineanturi jämähtänyt, mutta silti matalapainepumpun pitäisi syöttää tarvittavan määrän. Mitä se korkeapaine näyttää? Voisi olla vaikka korkeapainepumppu mutta tietysti ensin täytyy selvittää syöttääkö matalapaine tarpeeksi.

        Comment

        • Kössi745
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 28
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by jake2710 View Post
          Matalapaineanturi jämähtänyt, mutta silti matalapainepumpun pitäisi syöttää tarvittavan määrän. Mitä se korkeapaine näyttää? Voisi olla vaikka korkeapainepumppu mutta tietysti ensin täytyy selvittää syöttääkö matalapaine tarpeeksi.
          Kiitti vastauksestasi. luin 5 series uk sivulta, että toi low pressure ongelma laittaa high pressure pumpun toimimaan max teholla. Se selittäis osaltaan autoni ongelmia/vikailmoituksia.

          Samoilla sivilla on maininta, että low pressure senson asennus onnistuu irroittamatta imusarjaa?
          Last edited by Kössi745; 10-04-2015, 17:13. Reason: Päivitys
          518D -20
          + 10 edellistä bemuu
          + 2 bemu mopoo

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #6
            Originally posted by Kössi745 View Post
            Kiitti vastauksestasi. luin 5 series uk sivulta, että toi low pressure ongelma laittaa high pressure pumpun toimimaan max teholla. Se selittäis osaltaan autoni ongelmia/vikailmoituksia.

            Tilasin eilen illalla (pitkäperjantai) low fuel pressure sensorin ja olin aika yllättynyt kun sain tänään mailin, että se on jo lähetetty DHL:llä. Tota vois sanoa palveluks.

            Liike on leebmann24.de, jos tarviitte hätäsen toimituksen (alle 15 kg, 25€). Halpahan toi ei ollu pari sataa grammaa painavalle osalle mutta kokonaishinta taitaa silti olla kilpailukykynen, varsinkin jos tilattaavaan on muutakin.

            Samoilla sivilla on maininta, että low pressure senson asennus onnistuu irroittamatta imusarjaa?

            Oisko pääkaupunkiseudulla ketään kokeneita ässiä vaihtamaan sensorin ja pystyis bensanpaineita yms. live vikakoodeilla lukemalla ratkaisemaan ongelman?
            Se laittaa sen matalapainepumpun sellaiselle teholle että riittää. Eli toi anturin vaihto ei luultavasti poista vikaasi. Vaihdon jälkeen tietysti näkee onko matalapainepumppu kunnossa. (-) kaapeli irti ennen anturin vaihtoa ja tuossa N43 se taitaa olla ihan suojamuovin alla esillä.

            Comment

            • Kössi745
              Newbiemmer
              • Apr 2008
              • 28
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by jake2710 View Post
              Se laittaa sen matalapainepumpun sellaiselle teholle että riittää. Eli toi anturin vaihto ei luultavasti poista vikaasi. Vaihdon jälkeen tietysti näkee onko matalapainepumppu kunnossa. (-) kaapeli irti ennen anturin vaihtoa ja tuossa N43 se taitaa olla ihan suojamuovin alla esillä.

              Kiitos tarkennuksesta. Onko suositusta mikä liike uudellamaalla ois vastaavien vikojen kanssa pelannut ja veloitus ei muistuta rosvousta.

              Täällä on 29f3 koodista juttua http://www.e90post.com/forums/showth...=286527&page=2
              518D -20
              + 10 edellistä bemuu
              + 2 bemu mopoo

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Tuossa näyttäis olevan ainakin muutama eri vika. NOX sensori näyttäis olevan rikki ja mahdollisesti katitkin ovat menneet rikki ja sitten tuo sensorivika vielä siihen päälle. Vaihda se sensori tai tuo tänne vaihdettavaksi niin tutkitaan sitten lisää.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Kössi745
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 28
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by jake2710 View Post
                  Se laittaa sen matalapainepumpun sellaiselle teholle että riittää. Eli toi anturin vaihto ei luultavasti poista vikaasi. Vaihdon jälkeen tietysti näkee onko matalapainepumppu kunnossa. (-) kaapeli irti ennen anturin vaihtoa ja tuossa N43 se taitaa olla ihan suojamuovin alla esillä.

                  Löysin aamulla phenon Testo softan ja sain sillä katsottua live dataa.

                  High Pressure oli 100 tai yli

                  Alipaine tasaisesti melkein 11 ja oli ainut päällä oleva virhe.

                  Auto käynnisty nätisti ihan kun koskaan ei mitään vikaa ois ollukkaan.

                  Kytkin INPAn uudestaan ja historia logista löyty todellista vian aiheuttajaa:


                  2F11 radiator blind, top

                  2D59 DME digital motor electronics, internal failure: control actual torque??

                  2D5C DME digital motor electronics, internal failure: control hardware

                  2A2D fuel low pressure system, fuel pressure

                  Linkki screen shotteihin
                  http://www.btcf.fi/forum/album.php?albumid=2569http://www.btcf.fi/forum/album.php?albumid=2569

                  Luin jollain olleesta kayntiongelmasta joka oli termostaattiin liittyen. Onko tää sitä vai meneekö DME korjaukseen/vaihtoon?
                  Last edited by Kössi745; 06-04-2015, 11:09. Reason: Linkki kuviin lisätty
                  518D -20
                  + 10 edellistä bemuu
                  + 2 bemu mopoo

                  Comment

                  • Kössi745
                    Newbiemmer
                    • Apr 2008
                    • 28
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by jake2710 View Post
                    Se laittaa sen matalapainepumpun sellaiselle teholle että riittää. Eli toi anturin vaihto ei luultavasti poista vikaasi. Vaihdon jälkeen tietysti näkee onko matalapainepumppu kunnossa. (-) kaapeli irti ennen anturin vaihtoa ja tuossa N43 se taitaa olla ihan suojamuovin alla esillä.

                    Vaihdoin matalapuolen bensanpaineen anturin. Vikavalo poistui, eikä tullut enään vikaimoituksiakaan nollauksen jälkeen. Tyhjäkäynti loistava

                    Kiitos avusta!!!
                    518D -20
                    + 10 edellistä bemuu
                    + 2 bemu mopoo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎