Tässä kuluneen talven aikana etelän teitä ajeltu tuhansia kilometrejä ja useampia E61:siä naureskellut, kun pyyhkijät sojottaa minne sattuu. No, pilkka osui omaan nilkkaan ja sulka jäi keskelle lasia. Nyt sitten sain inspiraation ja aloin entraamaan omaa autoa.
Ekakaks varsi irti, 13mm kiitoavaimella.
Sitten sisäpuolelta suojuksen mutterit auki, 10mm hylsy.
Nyt ulkopuolelta mutteri 24mm avaimella ja sisäpuolelta suojamuovin alta paljastunut M6 mutteri (toinen vasemmalta).
Nyt on koko paketti irrotettavissa. Hapettumaa oli akselin juuressa niin paljon että näytti olevan ihan yhtä puuta. Pienellä ruuvarilla ja teräsharjalla raaputtelin, niin löytyi lukkorengas, jonka poistamalla alkoi systeemi purkautumaan. Muovivasaralla lyömällä akseli irtosi ja sitten vaan puhdistusta. Hapettumaa oli todella paljon, ne kun sai poistettua laitoin alumiinirasvaa reilusti ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Lukkorengas on 9mm, jos joku hommaa sellaisen varmuuden vuoksi.
Itse en purkuohjetta löytänyt, joten ajattelin tällaisen tänne lisätä.
Ekakaks varsi irti, 13mm kiitoavaimella.
Sitten sisäpuolelta suojuksen mutterit auki, 10mm hylsy.
Nyt ulkopuolelta mutteri 24mm avaimella ja sisäpuolelta suojamuovin alta paljastunut M6 mutteri (toinen vasemmalta).
Nyt on koko paketti irrotettavissa. Hapettumaa oli akselin juuressa niin paljon että näytti olevan ihan yhtä puuta. Pienellä ruuvarilla ja teräsharjalla raaputtelin, niin löytyi lukkorengas, jonka poistamalla alkoi systeemi purkautumaan. Muovivasaralla lyömällä akseli irtosi ja sitten vaan puhdistusta. Hapettumaa oli todella paljon, ne kun sai poistettua laitoin alumiinirasvaa reilusti ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Lukkorengas on 9mm, jos joku hommaa sellaisen varmuuden vuoksi.
Itse en purkuohjetta löytänyt, joten ajattelin tällaisen tänne lisätä.
Comment