Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525D 04 fuelpump fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • japemw
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 51
    • Oulu

    E61 525D 04 fuelpump fault

    Tänään ajossa sammui liikennevaloihin tullessa. Idrivessa enginefault ja ilmoitus alentuneesta tehosta jne. Inpalla tutkin että railpressufe vain 140 bar ja näitä oli 3 kpl. tallessa. Yrittelin aikani käyntiin niin tuli idriveen fuelpump fault. Oem partseista löysin releen pumpulle mutta jostain luin että olis moduli tälle pumpulle. Inpassakin activate releelle. Onko tässä 525d ssä rele vai moduli vai molemmat. Virtoja päälle laittaessa ei enää tankista kuulu pumpun surahdusta. Voihan se pumppukin olla oikeasti sökö. Mitä maksanee ja mistä olette hommanneet.
  • japemw
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 51
    • Oulu

    #2
    päivitystä

    Tänään otettu takapenkki pois. Pumpun liitin irrotettuna tuli 12 V liittimeen kun käänsi virran päälle. Pumppu irrallaan lähti pyörimään vaivasesti kun sitä kopautti. Ulkoisella 12V pyöri myös kummallisella äänellä. Nyt on varaosapumppu tilattu. Tarviketorilta 250 eur. Schmiidilla 300 e.

    Comment

    • japemw
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 51
      • Oulu

      #3
      päivitystä

      Nyt on uusi pumppu paikoillaan ja homma alkoi pelaamaan. Inpalla kun katsoo, niin jäi kuittaamattomia Unkown DME errors'seja 3 kpl. Eivät poistu vaikka yrittää kuitata. Auto silti toimii

      Comment

      • japemw
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 51
        • Oulu

        #4
        päivitystä

        Aamulla tankkaus ja kas kummaa polttoainemittari ei toimi. Voisiko nuo tankissa olevat anturit olla väylässä ja nekin vaatisi jotain koodausta. Kuvittelin että olisivat vastusanturit ja menisi vastusviestillä jollekkin purkille. Onko kellään tietoa asiasta.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Muistelisin että sille pumpulle löytyy adaptaatiot,
          nollaa ne inpalla, löytyy samasta valikosta kuin mistä mennään dde:n menuun eli mottorivalikon alta...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • japemw
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 51
            • Oulu

            #6
            Jep. Siellä oli pumpulle oma valikko. Muttei niille pa mittarin antureille. Mittariston salavalikosta testi 06 lla näytti että vasen anturi ei anna viestä. Tuli turhaan ensin kokeiltua sitä reset testiä. Joutu vaan asettelemaan klo ja pvm uudelleen. Ja se vähä mitä pa mittari näytti tippu aivan nollaan. No joku meni pieleen asentaessa. Ehkä sähköinen liitin jäi huonosti.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎