Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530d maf vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaismat
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 139
    • kuopio

    e60 530d maf vaihto

    moi.
    Vaihdoin uuden maf anturin. Vanha oli 504 loppuinen boch ja uusi on 529 loppuinen boch. Pitääkö moottorin adaptaatiot nollata tai jotain muuta säätää?
    Laakkosella sanoivat ohjeeksi pitää autoa virrattomana jotain puol tuntia?

    Toimiiko se nuin?
  • Amex10
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 62
    • Turku

    #2
    Ei tarvi tehdä mitään.

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #3
      Kyllä ite nollaisin maffin sopeutusarvot vaihdon jälkeen. Paskalla sensorilla ne arvot on ihan erilaiset kuin uudella. Auton pitäisi oppia että sillä on uusi anturi ajan myötä itekseenkin mutta kauanko siinä menee, en tiedä.

      En tiedöä nollaako toi akun irti käyttäminen sitä mutta jollei ole softaa käytettävissä niin kokeilisin sitä. Korjausarvon nollaus vaatii DISin tai ISTAn, käsittääkseni.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • AnttiMH
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 146
        • Esbo

        #4
        Originally posted by kaismat View Post
        moi.
        Vaihdoin uuden maf anturin. Vanha oli 504 loppuinen boch ja uusi on 529 loppuinen boch. Pitääkö moottorin adaptaatiot nollata tai jotain muuta säätää?
        Laakkosella sanoivat ohjeeksi pitää autoa virrattomana jotain puol tuntia?

        Toimiiko se nuin?
        Moi,
        Kerrotko vielä minkälaisiin oireisiin lähdit MAFia vaihtamaan. Oliko esim- nykimistä tms. Ja raportoihan miten auttoi. Kiitos.

        Comment

        • kaismat
          Bimmer Rookie
          • Dec 2014
          • 139
          • kuopio

          #5
          Originally posted by AnttiMH View Post
          Moi,
          Kerrotko vielä minkälaisiin oireisiin lähdit MAFia vaihtamaan. Oliko esim- nykimistä tms. Ja raportoihan miten auttoi. Kiitos.
          Auto tuntui tehottomalta ja täys kiihdytyksessä vähän nytkähteli. Mittasin 0-100km/h vanhalla mafilla 10.6s. Maf piuha irti 8.6s. Uudella mafilla 7.2s. Laatikkokin lukitsee nyt jo kuudenkympin jälkeen. Autolla ajettu 220tkm ja tod.näk. alkuperäinen maf.
          Muuten auto pelas ilman ongelmia, mutta kun kesärenkaat laittoi niin huomas miten laiska se oli.

          Comment

          • AnttiMH
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 146
            • Esbo

            #6
            Originally posted by kaismat View Post
            Auto tuntui tehottomalta ja täys kiihdytyksessä vähän nytkähteli. Mittasin 0-100km/h vanhalla mafilla 10.6s. Maf piuha irti 8.6s. Uudella mafilla 7.2s. Laatikkokin lukitsee nyt jo kuudenkympin jälkeen. Autolla ajettu 220tkm ja tod.näk. alkuperäinen maf.
            Muuten auto pelas ilman ongelmia, mutta kun kesärenkaat laittoi niin huomas miten laiska se oli.
            Hyvä.

            Varmaan oikea lääke tuohon. Itsellä 2006 530DA, ja 136tkm lasissa. Nykimiset lähinnä kun ajaa tasanopeudensäätimellä ja kierrokset alhaalla. Esim. tyypillisimmillään ilmenee kun nopeus 45km/h ja vaihde tällöin 3. niin humppaa, jos ajaa ihan suoralla tasaisella että auto ei joudu nostamaan/laskemaan kierroksia. Jos nelonen menee sisään, niin ei enää oireile. Epäilen että tähän voisi vaikuttaa vaihteiston solenoidit, tosin voi se olla mekatroniikkakin. Sen veran harvoin ja vähän häiritsee että en lähde niitä vaihtamaan saatikka mekatroniikkaa korjauttamaan.

            Toinen nykiminen tuntuu enemmän sellaiselta oireelta mitä kova tuulenpuuska voi aiheuttaa moottoritienopeuksissa, mutta esim. vastatuulessa. Tuuli se ei ole, ja epäilen dpf/egr osastoa.

            MAFin hinta Bosch (uusi) taitaa olla luokkaa 180 eur ebaystä. Ajattelin varmuudeksi sellaisen vaihdattaa jospa se auttaa johonkin, mutta en heti...

            Kylmänä turbiini luistattaa enemmän, mutta mielestäni myös hieman, aika ajoin lämpösenä. Tähän voisi tuo MAF auttaa, se on kuitenkin halpa korjaus ja vaihto verrattuna muuhun edellä mainittuun...

            Mitään nykimistä ei kiihdytyksissä ole minulla ollut, ja tehotkin tuntuu olevan tallessa.

            Comment

            • kaismat
              Bimmer Rookie
              • Dec 2014
              • 139
              • kuopio

              #7
              Minulla maksoi 200e paikallisessa varaosamaailmassa ja löytyi hyllystä niin en jaksanut parinkympin takia ruveta tilaamaan ebaysta.
              Minulla kans joskus kylmänä humppaa kierrokset, katsotaan vaikuttaako tähän vaivaan. Ei ainakaan tänään humpannut, mutta huomenna taas voi humpata. Lämpimänä minulla ei koskaan ole humpannut. Seurataan tilannetta.
              Antaahan tuo maf laatikollekkin aika tärkeetä tietoa....

              Comment

              • Istandam
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 69
                • Suomi

                #8
                Viallinen MAF

                Itellä on 282tkm mittarissa ja maffi vaihdettiin tuossa kun huomasin että ilman piuhaa toimii paremmin. Täytyy sanoa että on kyllä ihan eri auto!

                Oireina olleet tehopiikki 3500 kierroksen jälkeen sekä keskialueen nuhaisuus poistuivat kokonaan. Ihan järkevä 160euron sijoitus.
                Last edited by Istandam; 25-07-2015, 19:15.

                Comment

                • JarnoE36
                  BTCF Member
                  • Jun 2009
                  • 253
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by kaismat View Post
                  moi.
                  Vaihdoin uuden maf anturin. Vanha oli 504 loppuinen boch ja uusi on 529 loppuinen boch. Pitääkö moottorin adaptaatiot nollata tai jotain muuta säätää?
                  Laakkosella sanoivat ohjeeksi pitää autoa virrattomana jotain puol tuntia?

                  Toimiiko se nuin?
                  Itsellä maffin vaihto edessä myös ja ajattelin tilata tuolta http://www.maf-shop.com/. 149,90€ +posti 6€.

                  Tartteeko nollata adaptaatiot?

                  Edit: 28.1.2016. Maffi tuli tuolta maf-shop.comista kolmessa päivässä kotiovelle, suosittelen
                  Last edited by JarnoE36; 28-01-2016, 12:27.
                  Jarppa

                  Toyota GT86
                  (330d Sport F31 N57 2014)
                  ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                  (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                  ( 530da E60 M57N2 2006)
                  ( 520da E60 2006)
                  ( 520 E39x3)
                  (E46x2)
                  (Z3)

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #10
                    Originally posted by JarnoE36 View Post
                    Itsellä maffin vaihto edessä myös ja ajattelin tilata tuolta http://www.maf-shop.com/. 149,90€ +posti 6€.

                    Tartteeko nollata adaptaatiot?
                    Ei tarvitse nollata.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      M57 525d:hen vaihdettiin MAF ja ei se kyllä toiminut kunnolla ennen adaptaatioiden nollausta. Vanha MAF oli aivan finaalissa ja sitä myötä adaptaatiot tapissa. Onko 530d kohdalla homma tarina eri? Vai hakeeko moottorinohjain adaptaatiot kohdalleen kunhan ajelee tovin?
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        Originally posted by böntti View Post
                        M57 525d:hen vaihdettiin MAF ja ei se kyllä toiminut kunnolla ennen adaptaatioiden nollausta. Vanha MAF oli aivan finaalissa ja sitä myötä adaptaatiot tapissa. Onko 530d kohdalla homma tarina eri? Vai hakeeko moottorinohjain adaptaatiot kohdalleen kunhan ajelee tovin?
                        Moottorinohjain ajaa adaptiot kohdalleen ajan kanssa. Nopeammin kaikki on opittu jos nollaa arvot. Nollauksen tarpeellisuus on ehkä juuri tuossa jos oppiminen on vääristynyt.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #13
                          Ok. Se MAF oli tosiaan siinä kunnossa että auton vieressä ei vitsiinyt seisoa kun mittari oli paikallaan ja auto tyhjänkäynnillä, adaptaatiot oli sitten sen mukaiset. Ääritapaus siis.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • vkos
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2015
                            • 50
                            • Keski-Uusimaa

                            #14
                            Katsoin että on nyt kiinni boschin ilmamassamittari, saanko tuon tyyppinumeron selville jostain purkamatta moottorin päälimuoveja? Vai uskaltaako ostaa suoraan sen minkä rekisterinumerolla tarjoaa varaosaliikkeestä/ebaysta?
                            2011 F10

                            Comment

                            • anttari
                              Newbiemmer
                              • Mar 2008
                              • 23

                              #15
                              Ite just eilen tilasin autodocista tarvikemittarin.72egee posteineen. Katsotaan miten toimii kun tulee. Oireena tehojen vaihtelu, lämpimänä vielä enemmän. Vikakoodeissa herjasi ilmamassamittari katkonainen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎