Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #46
    Originally posted by revote View Post
    Mistä tämä kertoo kun kylmäkäynnistyksen yhteydessä tuprauttaa kunnon siniset savut? Väljä moottori?
    Ennenvanhaan kylmätuprautukset kertoivat venttiilien ohjurikumien kovettumisesta, öljy pääsi valumaan venttiiliä pitkin sylinteriin ja startatessa sitten paloi pois.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • Kernwaffe
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 166
      • Masku

      #47
      Noniin Bemmi katsastettu ja huomautus tuli ajovalojen korkeuden säädön toimimattomuudesta, mikäs mahtais olla vikana ja onko kallista lystiä?

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3016
        • Kuopio

        #48
        Originally posted by Kernwaffe View Post
        Noniin Bemmi katsastettu ja huomautus tuli ajovalojen korkeuden säädön toimimattomuudesta, mikäs mahtais olla vikana ja onko kallista lystiä?
        Onko autossa halogeeni valot, retrofitatut xenonit vai alkuperäiset xenonit?
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Kernwaffe
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 166
          • Masku

          #49
          Originally posted by markok View Post
          Onko autossa halogeeni valot, retrofitatut xenonit vai alkuperäiset xenonit?
          Halogeeni

          Comment

          • Lusu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 615
            • Nokia

            #50
            [QUOTE=Mnederst;

            Kannattaa samalla pyytää vaihtamaan kaikki suuttimet. Ne rikkovat samalla puolat ja tulpat. Noista kaikista siis kantsii vaatia korjausta myyjän piikkiin, vaikka osa onkin kuluvia osia.

            Vaikea kuvitella, että hajonnut suutin tekisi isompaa tuhoa sylinterissä. En ainakaan ole koskaan kuullut.[/QUOTE]

            [QUOTE=Maili;35Kannattaa ehdottomasti vaatia,että vaihtavat kaikki suuttimet. Ei kauaa mene kun seuraava oireilee jos yksitellen vaihtaa. Sittenpä tuolla jo ajelee, jos suuttimet, puolat, tulpat ja korkeapaine pumppu on vaihdettu. Kattiahan nuo ongelmat rasittaa, mutta jos heti on korjailtu, niin eipä niitäkään pitäisi olla.[/QUOTE]


            Bemu on ny vihdoin kunnossa, eikä tarvinnu ite vaatia suuttimien vaihtoa, laittovat uuden suuttimen niin johan alko tuleen vikakoodeja muistakin sylintereistä.
            Nyt on kaikki uusittu ja aika hyvä lasku tuli liikkeelle, tosin jouduin vähän itekin osallistuun....
            Last edited by Lusu; 06-05-2015, 19:08.
            xxxxx

            "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

            Exät:
            E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
            e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
            , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

            Comment

            • bambino
              Bimmer Rookie
              • Feb 2015
              • 92
              • Kangasala

              #51
              eipä enää mitään
              Last edited by bambino; 07-05-2015, 17:43.
              E60 525i 2006

              Comment

              • Lusu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 615
                • Nokia

                #52
                Originally posted by Lusu
                Bemu on ny vihdoin kunnossa, eikä tarvinnu ite vaatia suuttimien vaihtoa, laittovat uuden suuttimen niin johan alko tuleen vikakoodeja muistakin sylintereistä.
                Nyt on kaikki uusittu ja aika hyvä lasku tuli liikkeelle, tosin jouduin vähän itekin osallistuun....

                Kertokaa ny viisaat mikä piru sitä vaivaa, tänään alko käyntihäiriöt uudestaan, tyhjäkäynnillä kierrokset seilaa ja just pysyy käynnissä. Kaasua painaessa menee normaalisti. Sammuttaminen poistaa vian ainakin hetkeksi.
                Eli kaikki suuttimet vaihdettu, bensapumppu ja yksi puola. Voisko muutkin puolat olla hajalla...:think Tai IMM:ä
                Last edited by Lusu; 07-05-2015, 19:09.
                xxxxx

                "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                Exät:
                E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 441
                  • E-pohjanmaa

                  #53
                  Originally posted by Lusu View Post
                  Kertokaa ny viisaat mikä piru sitä vaivaa, tänään alko käyntihäiriöt uudestaan, tyhjäkäynnillä kierrokset seilaa ja just pysyy käynnissä. Kaasua painaessa menee normaalisti. Sammuttaminen poistaa vian ainakin hetkeksi.
                  Eli kaikki suuttimet vaihdettu, bensapumppu ja yksi puola. Voisko muutkin puolat olla hajalla...:think Tai IMM:ä
                  No viisaudesta en tiedä, mutta ite vaihdoin noiden käynti häiriöiden takia tulpat puolat ja suuttimet. Korkeapainepumppu on vielä odottamassa vaihtoa hyllyssä, muttá on aikahyvänä tyhjäkäynti pysynyt , kun kelit on lämmenneet. Tiedä mistä sitten johtuu. Vaihdettiinko siihen myös korkeapainepumppu?
                  Youtubessahan on tuosta aiheesta aika paljon, kuten myös näistä käyntihäiriöistä. Näissä suora suihkareissahan on myös sekin mahdollisuus, että imupuoli on karstoittunut pahasti. Kaveri putsasi patapatalla yhden 100tkm ajetun minin imupuolen ja näytti kuvia ennen putsausta, niin oli kyllä melko karstaiset venttiilit. Mielenkiinnolla odotankin vapaata aikaa, koska ehdin tuon imusarjan ottaa irti tuon pumpun vaihdon takia, niin näkee samalla missä kunnossa tuo imupuoli on.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • Lusu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 615
                    • Nokia

                    #54
                    Originally posted by Maili;
                    No viisaudesta en tiedä, mutta ite vaihdoin noiden käynti häiriöiden takia tulpat puolat ja suuttimet. Korkeapainepumppu on vielä odottamassa vaihtoa hyllyssä, muttá on aikahyvänä tyhjäkäynti pysynyt , kun kelit on lämmenneet. Tiedä mistä sitten johtuu. Vaihdettiinko siihen myös korkeapainepumppu?
                    Youtubessahan on tuosta aiheesta aika paljon, kuten myös näistä käyntihäiriöistä. Näissä suora suihkareissahan on myös sekin mahdollisuus, että imupuoli on karstoittunut pahasti. Kaveri putsasi patapatalla yhden 100tkm ajetun minin imupuolen ja näytti kuvia ennen putsausta, niin oli kyllä melko karstaiset venttiilit. Mielenkiinnolla odotankin vapaata aikaa, koska ehdin tuon imusarjan ottaa irti tuon pumpun vaihdon takia, niin näkee samalla missä kunnossa tuo imupuoli on.
                    Mitäs tuo korkeapainepumppu tekee? Ei ole sitä vaihdettu. Ja autohan oikein täristää kun on häiriöö eikä meinaa lähteä oikein liikkeelle.
                    xxxxx

                    "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                    Exät:
                    E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                    e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                    , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                    Comment

                    • Maili
                      BTCF Member
                      • Aug 2011
                      • 441
                      • E-pohjanmaa

                      #55
                      Originally posted by Lusu View Post
                      Mitäs tuo korkeapainepumppu tekee? Ei ole sitä vaihdettu. Ja autohan oikein täristää kun on häiriöö eikä meinaa lähteä oikein liikkeelle.
                      Käsittääkseni bensanpaine ei pysy tyhjäkäynnillä riittävän korkeana, niin suuttimet ei toimi kunnolla. Joillakinhan on ollut myös viallinen matalapaine anturi, mutta se tuossa omassa tapauksessa oli ehjä ja juurikin noita samoja mainitsemiasi ongelmia on.
                      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                      Comment

                      • Mnederst
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2014
                        • 88
                        • Espoo

                        #56
                        Originally posted by Lusu View Post
                        Kertokaa ny viisaat mikä piru sitä vaivaa, tänään alko käyntihäiriöt uudestaan, tyhjäkäynnillä kierrokset seilaa ja just pysyy käynnissä. Kaasua painaessa menee normaalisti. Sammuttaminen poistaa vian ainakin hetkeksi.
                        Eli kaikki suuttimet vaihdettu, bensapumppu ja yksi puola. Voisko muutkin puolat olla hajalla...:think Tai IMM:ä
                        Laakkosella olivat sitä mieltä, että suuttimet rikkovat todennäköisesti myös puolat. Eli kannattaa vaihtaa nyt aluksi ne kaikki, kun ei ole kallis projekti.

                        Comment

                        • Lusu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 615
                          • Nokia

                          #57
                          Originally posted by Mnederst;3547410[IMG
                          resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3547410]Laakkosella olivat sitä mieltä, että suuttimet rikkovat todennäköisesti myös puolat. Eli kannattaa vaihtaa nyt aluksi ne kaikki, kun ei ole kallis projekti.
                          Maanantaina menee takasin liikkeeseen tutkittavaks, nyt taas pari päivää toiminu hyvin...:think


                          Call
                          Send SMS
                          Add to Skype
                          You'll need Skype CreditFree via Skype
                          xxxxx

                          "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                          Exät:
                          E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                          e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                          , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                          Comment

                          • Maili
                            BTCF Member
                            • Aug 2011
                            • 441
                            • E-pohjanmaa

                            #58
                            Laitahan mitä autoon vaihtavat. Tuntuu aikalailla hakusessa olevan nämä käyntihäiriöt, kun ei aivan selvää vikakoodia anna.
                            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                            Comment

                            • stoma
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2015
                              • 44
                              • Täällä

                              #59
                              Originally posted by AiM View Post
                              When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.

                              * Coolant temperature > 90°C
                              * Gearbox fluid temperature > 110°C
                              * Engine oil temperature > 130°C
                              * Power to map thermostat > 90% (only DME)
                              * Electric fan active
                              Kiitos tiedosta.

                              Täytyy enää odottaa lämpimiä kelejä. Ei tuossa ajossa lämmöt nouse yli 88°C näillä keleillä, vaikka reippaammin ajelee.

                              Comment

                              • MazterI
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 312
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by Lusu View Post
                                Maanantaina menee takasin liikkeeseen tutkittavaks, nyt taas pari päivää toiminu hyvin...:think
                                Jos sitä korkeapainepumppua ei ole vaihdettu, niin voisin melkeen pistää pari ropoa vetoa siitä. Aikanaan Keski-Suomessa merkkihuollolla oli suuria haasteita ko. vikaa paikallistaa, kun vikakoodia ei tule. Pumppu kun toimii, mutta paine vaan puuttuu. Tuottaa kyllä hetkellisesti virheen matalasta paineesta. Oireilee ihan kuten puolavika, käy huonosti, etenkin tyhjäkäyntiä ja ainkin minulla oireili pidentyneenä starttina. Eli hinkkuutti hetken ennenkuin lähti käyntiin...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎