Mikäs tutisuttaa tasaisella tiellä nopeudesta riippumatta. Jarrutuksessa ei puolla, eikä tutise. Renkaat tasapainoitettu kahdesti eikä tutina lähde pois. Ei ole kuulemma kuin äärimmäisen pieni pystyheitto renkaassa, mutta sen ei pitäisi moista aiheuttaa. Alustasta ei löytynyt mistään väljää etsimälläkään katsastuksessa.
Mikäs tutisuttaa tasaisella tiellä nopeudesta riippumatta. Jarrutuksessa ei puolla, eikä tutise. Renkaat tasapainoitettu kahdesti eikä tutina lähde pois. Ei ole kuulemma kuin äärimmäisen pieni pystyheitto renkaassa, mutta sen ei pitäisi moista aiheuttaa. Alustasta ei löytynyt mistään väljää etsimälläkään katsastuksessa.
Jos jarrut on huollettu, navat puhtaat ja vanteiden sovitus kunnossa, luultavasti se pieni heitto renkaassa/vanteessa on syyllinen. Omaa kokemusta pienestä heitossa vanteessa, joka aiheutti tutinan. Vanteen suoristus ja ei tutise enää.
Jos jarrut on huollettu, navat puhtaat ja vanteiden sovitus kunnossa, luultavasti se pieni heitto renkaassa/vanteessa on syyllinen. Omaa kokemusta pienestä heitossa vanteessa, joka aiheutti tutinan. Vanteen suoristus ja ei tutise enää.
Miten jarrut vaikuttavat tasavauhtisessa ajossa? Jarruja ei ole putsattu, joten sieltä kannattaa siis lähteä etsimään, kiitän!
Miten jarrut vaikuttavat tasavauhtisessa ajossa? Jarruja ei ole putsattu, joten sieltä kannattaa siis lähteä etsimään, kiitän!
Jos jarrupalat eivät palaudu jarrutuksen jälkeen kunnolla eli satulat likaiset, liukutapit tai männät jumissa, palat hinkkaavat jarrulevyä. Jokin kohta levyä kiillottuu ja, kas, tasavauhtisessa ajossa alkaa täristää. E39:ssä tutinat pienenivät huomattavasti jarruhuollolla. Loput hävisivät sitten, kun vaihdoin kieron pyörännavan...
Eteen ja taakse laitettiin uudet levyt. Jarrututina poistui.
Mutta vielä jäi sellainen välillä pieni tutina ja välillä häiritsevä tutina. n.90kmh-100kmh vauhdissa. Tutina ei aina niinkään näy selkänojassa, vaan tuntuu takapuolessa..
Toki itse tutina ärsyttää, mutta se on ihmeellistä, että sitä ei aina esiinny. Välillä voi mennä tovi että kyyti on hyvää ja välillä sitten tutisee..
Taitaa olla jonkinverran myös kuskista kiinni, että kuinka silkkinen takapuoli . Olen nyt taistellut juuri tämän kaltaisen ongelman kanssa....välillä on ja välillä ei. Auto tosin f11. Mulla oli sama ongelma edellisessä e61.....
Mun autot olleet vähän ajettuja (f11 ostettu uutena). Löisin vetoa että renkaissa tai vanteissa ongelma ainakin mulla. Luulen että toi bemarin yber herkkä alusta ja mun herkkä hanuri aiheuttaa tuskaa. Epäilen että välillä renkaat kompensoi toisiaan välillä taas epäsynkassa.....huomaa kun motarilla ajaa sellaista pitkää kaarretta....moodi vaihtuu.
Mulla ongelmia sekä talvi orggis + Michelin ja kesä tarvike + Nokia renkaiden kanssa. Kesärenkaat laitettiin taistelun jälkeen semmoisella laserkoneella iskuun uutena Nokian toimesta takuuseen kun asiasta nipotin (painotettiin ja pyöriteltiin ensin 5 kertaa peruskoneella).....puolitoista kesää meni hienosti. Nyt taas tutisee kele.
Tässä f11 pelissä mukana aivan hienoinen ratin tärinä...joka myös tulee ja menee. Veikkaan renkaiden rungossa olevan jotain....koneessa pystyheitto lähes nolla.
________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Eipä rättinivelessä, tukilaakerissa saati sitten ristikkonivelessä ollut vikaa. Onko vaan kiinanihmerenkaan niin huonot, että tulee niistä?? Pitää pyydystää jostain toiset renkaat ja kokeilla niillä.
Eipä rättinivelessä, tukilaakerissa saati sitten ristikkonivelessä ollut vikaa. Onko vaan kiinanihmerenkaan niin huonot, että tulee niistä?? Pitää pyydystää jostain toiset renkaat ja kokeilla niillä.
Tänään vaihdettu reaktiotangot ja iskarin yläpäät. Tärinät ehkä rauhoittuivat vähän. Sitten koitin 19' tilalle toisia 18' vanteita ja nyppäsin takaa specerit pois. Aika tiukkaan olivat levyä vasten juuttuneet ja lisäksi toinen oli murtunut hieman(paskat H&R-spacerit). Ja kas kummaa taas muutama prosentti tärinöistä poistui .
Tämän lisäksi mulla on toinen takavanne ajettu johonkin montuun ja rengasliikkeen mukaan se on hieman soikea, joten sekin kaipaisi oikaisua.
Monen tekijän summa tuo tärinä ja alusta väsynyt 340tkm jälkeen.
Tietääkö joku missä voisi pohjanmaa, e-p alueella oikaista tuon vanteen?
Tänään vaihdettu reaktiotangot ja iskarin yläpäät. Tärinät ehkä rauhoittuivat vähän. Sitten koitin 19' tilalle toisia 18' vanteita ja nyppäsin takaa specerit pois. Aika tiukkaan olivat levyä vasten juuttuneet ja lisäksi toinen oli murtunut hieman(paskat H&R-spacerit). Ja kas kummaa taas muutama prosentti tärinöistä poistui .
Tämän lisäksi mulla on toinen takavanne ajettu johonkin montuun ja rengasliikkeen mukaan se on hieman soikea, joten sekin kaipaisi oikaisua.
Monen tekijän summa tuo tärinä ja alusta väsynyt 340tkm jälkeen.
Tietääkö joku missä voisi pohjanmaa, e-p alueella oikaista tuon vanteen?
Wheel Doctor Limingassa on erittäin laadukas ja halpa paja vanteiden oikaisuun. Minulla oli setti Style 123 Saksasta ostettuna, joista kolme oli kieroa ja yksi tosi pahasta. 30€ kpl oli vanteiden oikaisu ja tuli erittäin hyvät.
Itsellä rauhoittui tärinä omien "toleranssien sisään" kun renkaisiin lisättiin painetta. Kiinanrenkaat jää ilmeisesti hetken seisottuaan lontolleen ja tulee sitten sieltä tutinaa.
Comment