Announcement

Collapse
No announcement yet.

545i CO-päästöt yli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • taunus
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 58
    • tuusula

    545i CO-päästöt yli

    Moro,

    Leimalla pomppasi CO-päästöistä (0,6% kun sallittu 0,2%).
    Katsuri anto kyllä sen verran monoa että lämmöt pitäisi olla kohillaan.
    Muut päästöt oli (mitattu/sallittu):
    HC 73/100
    Lambda 1,0/0,07-1,03
    02 0,47/5

    Vikakooideissa ei ole muuta kuin DISA:sta herja mutta voisiko tämä vaikuttaa sitten vaikuttaa...? Tuleeko arvon tietäjillä mitään muuta vinkkiä mieleen mistä lähtisi vikaa etsimään??
    Kiitos!
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Toimiessaan tuon ikäkauden bmw:n bensakoneissa arvot pitäis olla luokkaa

    - CO 0,0X
    - HC 10 tai alle

    Kuinkas toi mylly niin kun muuten toimii?
    Kuluttaako öljyä? Onko tulpat koska vaihdettu? Paljonko ajettu?
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • taunus
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 58
      • tuusula

      #3
      Hieman mielestäni "putputtaa/tärähtelee" enemmän verrattuna entiseen m62:seen ja hieman nuo tehot kateissa ton DISA:n takia.
      Öljykin haisee välillä, mutta lisäillä ei ole tarvinnut.
      Tulpat mielestäni edellinen omistaja vaihdellut pari vuotta sitten (mitä topicista joskus kattelin) ja nytte tais mittarissa olla 226tkm.

      Sähän taisitkin tietää näistä N62:sista enemmänkin, pitäsköhän mun tulla käväsemään forssassa niin varmaan saatas oikea diagnoosi vähän helpommin?

      Comment

      • kye
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 320
        • Forssa

        #4
        Mahtaskohan venttiilikopan tiivisteet vuotaa, jos siitä sitten valuttais pakosarjoille. Tämä samainen toimii myös imuvuotona, joka sotkee seoksen säätöä. Pitäisi kyllä tulla herkästi missfire ilmoituksia.
        Ei ole kuitenkaan missään kohtaa antanut missfire (sytytys katkoksia) vikakoodia mistään sylinteristä?

        Ollessaan tikissä ei pitäisi putputtaa/täristä.
        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
        - N42/46 jakopäät
        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

        tied. 0407247465

        Comment

        • taunus
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 58
          • tuusula

          #5
          Tiivisteetkin oli vaihdettu jo edellisen omistajan aikana, mutta onhan siitäkin jo aikaa pari vuotta ja kilsoja varmaan sen jälkeen ilmaantunut reilusti lisää..

          Inpa-kone tällä hetkellä telakalla joten ei pääse tarkastamaan tämän hetkistä tilannetta, mutta yhden ainoan kerran (puolen vuoden omistuksen aikana) pienessä pakkasessa kävi vajailla ja sekoili, mutta kuittaantu uusinta startilla. Satunnaisella vikakoodi-lueskelulla ei missfirejä ole muuten ollut.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Ymmärrän ilmeisesti oikein että lambda heittelee välillä jopa viiteen ?.
            Sytytyskatkoksilta vaikuttaa.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #7
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Ymmärrän ilmeisesti oikein että lambda heittelee välillä jopa viiteen ?.
              Sytytyskatkoksilta vaikuttaa.
              Lukeehan siinä mitattu/sallittu ��
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Originally posted by suppari View Post
                Lukeehan siinä mitattu/sallittu ��

                Niinpä, aamuhämärässä puhelimesta....

                Comment

                • taunus
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2003
                  • 58
                  • tuusula

                  #9
                  Noniin, inpa taas toiminnassa ja koodeina on vain:
                  2821 DISA Temperaturwarnschwelle
                  29a8 Power managementnetzwerkfehler
                  2820 Fehelr DISA
                  27a0 Ansteurung E-box Luefter

                  Mutta aikaisemmalta omistajalta tulikin tänään jo vinkkiä että katit olleet "vaihtokunnossa" jo pitkään. Eli eiköhän homma sitten toivon mukaan katit vaihtamalla ratkea
                  (sen jälkeen pääseekin syventymään DISA:an ja tuohon ecu:n tuulettimeen)

                  Comment

                  • TorQuel
                    BTCF Member
                    • Jan 2012
                    • 1927
                    • HKI / JKL / KHM

                    #10
                    Kattien vaihdolla veikkaisin itsekkin ainakin tuon nimenomaisen CO arvon korjautuvan, josta katsastus nyt pomppasikin. Onpahan kyllä tosissaan nuo muutkin arvot kuitenkin jonkinverran "koholla" siitä mitä normaalisti voisi olettaa kuten ylempänä mainittiinkin, että kannattaisi silti pientä tutkimusta harjoittaa tulevaisuuden varalle vaikka katsastus läpi kateilla menisikin :think
                    Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                    Comment

                    • kye
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 320
                      • Forssa

                      #11
                      Milläköhän ne katit on mahdettu saada hajalla? varsinkin jos metrejä oli n.220tkm.
                      Kiinni niitä ei ainaakaan saa mihinkään ajettu tai sit on koko koppakin hiukan huonossa hapessa.
                      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                      - N42/46 jakopäät
                      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                      tied. 0407247465

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #12
                        Originally posted by kye View Post
                        Milläköhän ne katit on mahdettu saada hajalla? varsinkin jos metrejä oli n.220tkm.
                        Kiinni niitä ei ainaakaan saa mihinkään ajettu tai sit on koko koppakin hiukan huonossa hapessa.
                        Vanos vian aiheuttamat käyntihäiriöt ne pilas.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎