No se on niin järkyttävä, että olen jopa välillä käyttänyt peltorin kuppikuulosuojaimia kun tuntuu että tuloo kuulonalenema jo hetsulleen! Vastaantulijat joskus hymyilleet.. mutta ajaahan ne tattorimiähekki luurit korvilla
Tässä yhtenä päivänä olimme risteyksessä rinnan erään mopoauton kanssa, koko etupelti (se diiseli on kai takana?) hyppi tärinästä ja pelkääjän selkänoja heilui hervottomasti, on varmaan melkoinen vibra päällä vielä pitkään ajon jälkeen - naiset vois tykätä
Alan olla vakuuttunut, että suhinat alkoi sen jälkeen kun autoon asennettiin lohkolämmittimen rinnalle sisäpistorasia. Jotta homma hoituisi piti purkaa aika paljon ilmansuodattimien luona jotta päästiin avaamaan boksi oikealla puolella jonka läpi kaapeli piti vetää.
Tuuli on melkoinen tekijä, jos puuskissa vastatuuli tuulee 15m/s (54km/h), niin ärsyttävä suhina esiintyy jopa 120km/h vauhdissa, ja lähes tyynessä n.140km/h kun pieni puuskan poikanen iskee.
Oletan, että joku noista tiivisteistä konepellin alla raitisilmasuodattimien luona antaa ylipaineelle periksi ja alkaa väristä päästäen ilman virrata tuulilasin alapuolella olevista suuttimista, taaksepäin suunnatuista suuttimista ääntä ei tule, ihan sama onko ne kiinni vai ei.
Tuo humina/särinä on aika inhottava, ihan kuin joku hajoaisi yllättäen.
En tunne 520 konepellin alta, en siis voi vain katsomalla päätellä, että jossain on tiivistenauha vinossa, irti tai jotain muuta murhetta.
Eikö kellään ole ollut samanlaista murhetta jonka syy olisi tiedossa?
Skoda Octavia on aika äänekäs auto. 2012 mallissa asia paranee hiukan. Mikäli sinun E6X on äänitasoltaan samaa luokkaa, tai jopa pahempi + että kaupunkinopeuksissa on kuultavissa jo jotain selkeitä häiritseviä ääniä, niin jotain on selkeästi pielessä. Normaalissa ajossa ei kuulu kuulua suhinoita.
Voit todellakin olla aivan oikeilla jäljillä veikkauksestasi sisätilapistokkeen asennuksen yhteydessä sattuneeseen virheeseen. Siellähän on aika valmista paikkaa rintapellissä mistä piuhaa vetää, mutta onko äänieristeet läpivienneissä kunnolla paikoillaan ja kaikki muut palikat kunnolla kiinni, on varmasti tarkistamisen arvoinen asia.
Ilmastoinnin kompura ääntää aika useissa malleissa ja sen kuulee kaungissa, jos osaa kuunnella. Vika vai ominaisuus, en tiedä. Lisäksi kelillä kun kelillä, niin hytin pitäisi kyllä saada aika nopsasti niin kylmäksi, että ei aivan heti jäätelö taskussa sula.
Käy kokeilemassa jonkun kaverin vastaavaa autoa ja sen äänimaailmaa. Jos asustelet Turun seudulla, niin vaikka minun.
Itselläni oli aikoinaan yksi ilmastoinnin anturi rikki ja puhalsi lasille kuumaa. Asiaa ei heti hoksannut, mutta nosti sisäilman lämpötilaa huomattavasti = oli kuuma ajettava. Ei antanut vikakoodia.
Kuinka tuon lasin kuuluisi olla? Itselläni on panoraaman molemmat lasit takaa jonkun verran ylempänä kuin edessä. Etureunat siis kattopinnan kanssa samalla tasolla.
Olen useamman lasikaton plus kattoluukun säätänyt. kaikki on hiljaiseksi saatu.
Ne ptää olla kuten kirjoitat, mutta ei sekään ihan noin yksinkertaista ole.
Etuluukun etureuna pitää olla hiukan peltipinnan alapuolella. Itse säädän silmällä, kokemuksesta
Takareuna ei saa olla kattoreunaa korkeammalla. Oikea taso on noin katon tasolla.
Lisäksi etu/takaluukun suhde toisiinsa pitä olla juuri oikea. Muuten pesussa tai rankkasateella siitä välstä pääsee liikaa vettä läpi sinne kourulle.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Skoda Octavia on aika äänekäs auto. 2012 mallissa asia paranee hiukan. Mikäli sinun E6X on äänitasoltaan samaa luokkaa, tai jopa pahempi + että kaupunkinopeuksissa on kuultavissa jo jotain selkeitä häiritseviä ääniä, niin jotain on selkeästi pielessä. Normaalissa ajossa ei kuulu kuulua suhinoita.
Voit todellakin olla aivan oikeilla jäljillä veikkauksestasi sisätilapistokkeen asennuksen yhteydessä sattuneeseen virheeseen. Siellähän on aika valmista paikkaa rintapellissä mistä piuhaa vetää, mutta onko äänieristeet läpivienneissä kunnolla paikoillaan ja kaikki muut palikat kunnolla kiinni, on varmasti tarkistamisen arvoinen asia.
Ilmastoinnin kompura ääntää aika useissa malleissa ja sen kuulee kaungissa, jos osaa kuunnella. Vika vai ominaisuus, en tiedä. Lisäksi kelillä kun kelillä, niin hytin pitäisi kyllä saada aika nopsasti niin kylmäksi, että ei aivan heti jäätelö taskussa sula.
Käy kokeilemassa jonkun kaverin vastaavaa autoa ja sen äänimaailmaa. Jos asustelet Turun seudulla, niin vaikka minun.
Itselläni oli aikoinaan yksi ilmastoinnin anturi rikki ja puhalsi lasille kuumaa. Asiaa ei heti hoksannut, mutta nosti sisäilman lämpötilaa huomattavasti = oli kuuma ajettava. Ei antanut vikakoodia.
Se frrrrr ääni tulee tuulilasin alaetureunan alla olevista ilmastoinnin suuttimista, ei muualta, ja ääni todella esiintyy vain kun tuulenpaine on tarpeeksi kova joka johtaa liian nopeaan ilmavirtaukseen ja jokin asia autossa alkaa väristä tuon voimakkaamman virtauksen ansiosta (tiiviste, läppä tai jotain?).
Jospa sulla on siellä jäänyt sitten joku niistä muoveista irti ja kovemmassa vauhdissa/sopivassa tuulessa alkaa väpäjämään. Otahan pelti auki ja tutkimaan.
Comment