Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 520i lisää tehoa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2319
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Newlandermeister View Post
    Ehdotelkaa ihmeessä muitakin menetelmiä laiskahkon bemmini piristykseen "sopivalla budjetilla" eli puhutaan alle 1000e investoinnista. Ja turha on tosiaan edes ehdottaa että vaihtaisin isommalla koneella olevaan tai esim 3 sarjalaiseen...
    Sanon suoraan että unohda koko juttu, ihan suosiolla. Pistät rahasi täsyin hukkaan jos tuollaista vaparia alat tonnin budjetilla piristämään. Voit ehkä parhaassa tapauksessa saada juuri ja juuri sen verran lisävoimaa, jonka hyvänä päivänä saatat pystyä kuvittelemaan tehonlisäykseksi. Kuukauden kuluttua huomaat vain menettäneesi tuhat euroa savuna ilmaan kun auto tuntuu samalta lussulta kuin ennenkin. 520i on rauhallisen miehen auto, ja sellaisena pysyy.

    Ainoastaan turbollisia käyttöautoja on mielekästä piristää, koska niistä saa muutamalla satasella välittömästi tuntuvan lisäpotkun. Mutta jopa niidenkin +40hp tehonlisäykseen turtuu hetkessä... Ainakin itselle on aina käynyt näin.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • E39touring
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 203
      • Janakkala

      #17
      Voimaa maailmalta saa, muttei halvalla:
      Last edited by E39touring; 01-06-2015, 08:53.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Gpowerin ahdinsetti on halvempi. Meneekö leimasta kun ottaa hihnan irti?

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #19
          No tuurilla leimaa vaikka hihna kiinni, kun virittelee suojamuovit ahtimen päälle

          Mulla ois muuten g powerin M54 koneen remmikitti jouten, jos topicin aloittajaa kiinnostaa
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Originally posted by JKK View Post
            Sanon suoraan että unohda koko juttu, ihan suosiolla. Pistät rahasi täsyin hukkaan jos tuollaista vaparia alat tonnin budjetilla piristämään. Voit ehkä parhaassa tapauksessa saada juuri ja juuri sen verran lisävoimaa, jonka hyvänä päivänä saatat pystyä kuvittelemaan tehonlisäykseksi. Kuukauden kuluttua huomaat vain menettäneesi tuhat euroa savuna ilmaan kun auto tuntuu samalta lussulta kuin ennenkin. 520i on rauhallisen miehen auto, ja sellaisena pysyy.

            Ainoastaan turbollisia käyttöautoja on mielekästä piristää, koska niistä saa muutamalla satasella välittömästi tuntuvan lisäpotkun. Mutta jopa niidenkin +40hp tehonlisäykseen turtuu hetkessä... Ainakin itselle on aina käynyt näin.
            +1
            Kompataan tätä.
            Jokainen tonni kannattaa käyttää välirahaan ja hommata tehokkaampi versio kuin edes aloittaa rahan tuhlaamista vaparikoneisen virittelyyn ja ongelmien kasaamiseen.
            Ja viritellystä vaparista on sitten todella vaikea päästä eroon myöhemmin.

            Comment

            • Newlandermeister
              Newbiemmer
              • Apr 2015
              • 27
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              +1
              Kompataan tätä.
              Jokainen tonni kannattaa käyttää välirahaan ja hommata tehokkaampi versio kuin edes aloittaa rahan tuhlaamista vaparikoneisen virittelyyn ja ongelmien kasaamiseen.
              Ja viritellystä vaparista on sitten todella vaikea päästä eroon myöhemmin.
              Joo pilallehan tässä ei pyritä autoa laittamaan, mutta kun rahaa tehokkaampaan e60 ei tahdo opiskelijalla oikein olla niin olis kyllä hyvä edes sitä alavääntöä hiukahkon saada enemmän ettei tarvii ihan sinne 3 asti puottaa ohitustilanteissa.. Tiedä sitten onko lastusta missä esim luvataan 25-35nm enemmän vääntöä tai peltisarjasta todellisuudessa mitään apua :/

              Ja tokihan kun sitä rahaa sitten joskus harmaassa tulevaisuudessa enemmän löytyy niin pitänee hommata 540-> jolla uskaltaa jo vähän amiksia kiusata

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2319
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by Newlandermeister View Post
                ...ettei tarvii ihan sinne 3 asti puottaa ohitustilanteissa.. Tiedä sitten onko lastusta missä esim luvataan 25-35nm enemmän vääntöä tai peltisarjasta todellisuudessa mitään apua :/
                Sanoisin edelleen, että laittaapa sinne minkä tahansa softan sisään, saat jokatapauksessa pudottaa ohituksissa kolmoselle. Se ei siitä ilman turboa miksikään muutu. Luvatut 25-35nm on suurella todennäköisyydellä täyttä potaskaa... Todellisuus lienee jossain 5-10Nm paikkeilla. Eli jota tuskin edes huomaa. Kyllä siellä BMW:llä on sellaiset insinöörit hommissa, että ovat varmasti simmanneet sen vaparikoneen niin hyväksi kuin sen vain voi saada. Vaparibensa ja aftermarket-softa kuullostaa jo lähtökohtaisesti sellaiselta, että siinä kerjää vain ongelmia ja päästöjenvalvontaan liittyviä päästöhäiriöitä.

                Pistät suosiolla vaan rahat jemmaan ja vaihdat myöhemmin 530i:hin, jossa alkaa olla jo paremmin luonnetta (jos bensakone pitää olla).
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7418
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Newlandermeister View Post
                  .. ettei tarvii ihan sinne 3 asti puottaa ohitustilanteissa.. Tiedä sitten onko lastusta missä esim luvataan 25-35nm enemmän vääntöä tai peltisarjasta todellisuudessa mitään apua :/
                  M52B25TU ja M54B25 eli 2.5 litran enempi/vähempi vastaavissa koneissa on vakiona juurikin tuo 35Nm enemmän vääntöä ja kyllä niissäkin sitä kolmosta vaan helposti tarttee jos ohituksessa yhtään enempi pitää kiihdyttää ja alkuvauhti on jossain 80 km/h tuntumassa.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3102

                    #24
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Tonnilla saa esim ruotsista purkaamolta M54B30 koneen, se kiinni ja sen softa dme:lle niin on 231hp. Tai muuten vaihda autoa.
                    laitappas linkkiä mistä purkaamolta vois tuollaista mosaa tiedustella? minua kiinnoistaisi upottaa sellainen tuohon sigun e28:iin.
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #25
                      Originally posted by poke View Post
                      laitappas linkkiä mistä purkaamolta vois tuollaista mosaa tiedustella? minua kiinnoistaisi upottaa sellainen tuohon sigun e28:iin.


                      Sieltä vaan etsimään.. Toki tarviit sähköt ja dme:n mukaan jos muuhun korimalliin oot laittamassa.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Budder
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 96

                        #26
                        tehoa...

                        Jos tehoa/kulkupuolta haluat,niin laita nykyinen myyntiin/vaihda vaan suosiolla tehokkaampaan.
                        E60 on aika painava auto, niin katsele N54B30-moottorisia jos bensa pitää olla.
                        Myös 530D/535D kannattaa katsoa.
                        Jotkin ovat ottaneet nuistakin "sopivasti" kulkupuolta

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #27
                          Originally posted by Budder View Post
                          Jos tehoa/kulkupuolta haluat,niin laita nykyinen myyntiin/vaihda vaan suosiolla tehokkaampaan.
                          E60 on aika painava auto, niin katsele N54B30-moottorisia jos bensa pitää olla.
                          Myös 530D/535D kannattaa katsoa.
                          Jotkin ovat ottaneet nuistakin "sopivasti" kulkupuolta
                          Tai sitten downshittaa, vaihtaa E39 530d tai 540i malliin. Hyvässä lykyssä jää vielä rahaakin ?
                          Eikä yhtään hassumpi vaihtoehto....pitäisi päittäinvaihdossa saada jopa kiitettävän hyvä yksilökin.

                          Noi e60 520i pyörii 10t€ hinnoissa...tässä vaihtoehto ?

                          Välirahaa n.3000€ ja pitkä kaira....
                          Last edited by BMW525Xda; 01-06-2015, 22:49.

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            #28
                            Tutkiskelin aikoinaan Teknikens Värld-lehden dynokäyriä, mitattu siis voimansiirron läpi:

                            M54b22 (e39) 165hv/198Nm
                            M54b30 (e39) 204hv/271Nm
                            M54b30 (e60) 193hv/257Nm

                            Ainakin noissa mittauksissa pikkumylly antaa renkaista lähes tehtaan ilmoittamat arvot, 3-litraisessa erot suurempia. Toki ero (2,2 vs. 3,0) on edelleen merkittävä ja vääntökäytän huippu tulee alemmilla kierroksilla. Kaikissa vääntökäyrät hyvin tasaisia koko kierrosalueella.

                            Muistaakseni e60 on jopa vastaavaa e39:siä kevyempi. Käytetty alumiinia ja tehty halvemmilla rakenneratkaisuilla

                            Vaimon auton +100 heppaa ja +100 Nm vääntöä ei normiajossa tunnu mitenkään erikoiselta jos vertaa omaani. Kaasun pohjaan laitto toki tuo eroa. M54b22 ja tomaatti ei liene häävi yhdistelmä mutta itse olen (M54b22+ e39:n kova aski) tyytyväinen kulkuun ja käyttöominaisuuksiin. Enemmän ajamisen iloa ja fiilistä kuin etäisemmän ajo- ja ohjaustunnon antavassa e61:ssä.
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #29
                              Täytyy sen verran puolustaa pelkkää ohjelmointia, että kyllä sillä vaikutusta vaan on! Alavääntö paranee jonkin verran 10-20Nm, mutta tuo kun tulee alemmilla kierroksilla jo käytettäväksi niin muuttuu jo auto ajettavaksi. Omia olen softaillut, 3.0i Jaguar ja Smart mitsun 1.5 koneella ja kummatkin vapareita ja kyllä niihin eroa tuli, Smarttiin erityisesti alavääntöä ja veto jatkui punaiselle mukisematta. Noita 520i E6x olen tehnyt äkkiseltään vilaistuna n. 20kpl, 318i, 320i, 325i, 330i jo sitten enempi, liekö sitten vähän harvinaisempi tuollainen 520i...Mutta ainuttakaan en ole laittanut takaisin vakioksi ja palauttanut rahoja. Odotukset ei kuitenkaan saa olla suuria kun tosiaan ei ole sitä turboa auttamassa. Viimeisin oli Z4 3.0Si ja omistajaa harmitti kun automaatti vaihtoi isompaan niin kierrokset tipahti vetolueen ulkopuolelle 500rpm ajaksi, softalla korjaantui tuokin tehtaan "bugi".
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Ja monestako autosta on laittaa dynokäyrää esille.. Niinpä :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎