Elikkäs onnistuuko miten ja mistä sais edukkaat polttimot? Kuskin puolen lähivalo sanoi soppparinsa irti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D xenonien vaihto
Collapse
X
-
Ei oo mikään iso juttu, ajattelin myös minä katsottuani youtubesta ja palstalta ohjeet. Vaihdoin xenon-polttimoita eilen illalla 6 tuntia ja vielä on muutama ruuvi irti.
Ensin toinen umpio irti ja se oli kädessä 3 minuutissa. Lampun vaihto minuutin siihen lisää. Umpion takaisin tunkemista tai sen yrittämistä seuraavat 2 tuntia. Toisen umpion irrotus ja puskurin irrotuksen ohjeen etsiminen ja suorittaminen seuraavat 2 tuntia. Osien liimailua ja kasausta puolitoista tuntia. Harvoin on ollu ranskalaiset hermot niin koetuksella kuin eilen.
Se, että en saanut umpioita oikein takaisin paikalleen puskuria irrottamatta johtui siitä, että ne umpion alla olevat umpion "telineet", Headlight brackets (osa #7), oli joku edellinen vaihtaja saanu murjottua poikki, joten umpiossa olevat kohdistusjutskat eivät ahtaassa tilassa osuneet sitten millään kohdalleen umpiota takaisin laittaessa. Bracketit vaan taipuilivat ja heiluivat siellä ja ei ollut tilaa kädelle tai sormille auttaa niitä kohdistuskiskoja alulle. Puskurin ollessa pois edestä, umpioiden asennus oli toki sitten helppo.
Molemmat bracketit oli siis hajalla. Minusta ne on alimitoitetut lirpakkeet. Lisäksi vaikutti, että valojen tuottama lämpö oli haurastuttanut muovilaadun kovaksi ja helposti murtuvaksi. Minun purkaessa kräk-ääniä ei kuulunut ja murtumasaumat olivat likaisia, joten joku muu ne on joskus murjonut rikki. Pitää tilata uudet ja vaihtaa ne joskus ajan kuluksi. Tosin nyt homma on opeteltu, niin ei varmaan mee kuutta tuntia... Toisen bracketin sain epoksilla korjattua suunnilleen ehjäksi mutta toisesta puuttui jo palojakin sen verran, että ei mitään toivoa. Umpiot kuitenkin istuu tukevasti paikallaan onneksi.
Noloahan se on 6 tuntia vaihtaa polttimoita, mutta ajattelin jakaa tarinan kuitenkin.Last edited by Ha2; 14-07-2015, 10:03.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostEi oo mikään iso juttu, ajattelin myös minä katsottuani youtubesta ja palstalta ohjeet. Vaihdoin xenon-polttimoita eilen illalla 6 tuntia ja vielä on muutama ruuvi irti.
Ensin toinen umpio irti ja se oli kädessä 3 minuutissa. Lampun vaihto minuutin siihen lisää. Umpion takaisin tunkemista tai sen yrittämistä seuraavat 2 tuntia. Toisen umpion irrotus ja puskurin irrotuksen ohjeen etsiminen ja suorittaminen seuraavat 2 tuntia. Osien liimailua ja kasausta puolitoista tuntia. Harvoin on ollu ranskalaiset hermot niin koetuksella kuin eilen.
Se, että en saanut umpioita oikein takaisin paikalleen puskuria irrottamatta johtui siitä, että ne umpion alla olevat umpion "telineet", Headlight brackets (osa #7), oli joku edellinen vaihtaja saanu murjottua poikki, joten umpiossa olevat kohdistusjutskat eivät ahtaassa tilassa osuneet sitten millään kohdalleen umpiota takaisin laittaessa. Bracketit vaan taipuilivat ja heiluivat siellä ja ei ollut tilaa kädelle tai sormille auttaa niitä kohdistuskiskoja alulle. Puskurin ollessa pois edestä, umpioiden asennus oli toki sitten helppo.
Molemmat bracketit oli siis hajalla. Minusta ne on alimitoitetut lirpakkeet. Lisäksi vaikutti, että valojen tuottama lämpö oli haurastuttanut muovilaadun kovaksi ja helposti murtuvaksi. Minun purkaessa kräk-ääniä ei kuulunut ja murtumasaumat olivat likaisia, joten joku muu ne on joskus murjonut rikki. Pitää tilata uudet ja vaihtaa ne joskus ajan kuluksi. Tosin nyt homma on opeteltu, niin ei varmaan mee kuutta tuntia... Toisen bracketin sain epoksilla korjattua suunnilleen ehjäksi mutta toisesta puuttui jo palojakin sen verran, että ei mitään toivoa. Umpiot kuitenkin istuu tukevasti paikallaan onneksi.
Noloahan se on 6 tuntia vaihtaa polttimoita, mutta ajattelin jakaa tarinan kuitenkin.E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment
-
-
Xenonin vaihdon jälkeen pitäisi tarkistaa valojen suuntaukset.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by mr81 View PostXenonin vaihdon jälkeen pitäisi tarkistaa valojen suuntaukset.
En ole muun merkkisissä ikinä säätänyt tai tarkistanut edes suuntauksia, katsastuksissa ei huomauttamista ole ollut joten suuntaus pysynyt kyllä ihan samana vaihdon jälkeen. Eihän sitä polttimoa kai edes saa paikoilleen väärin ja automaattinen korkeudensäätö hoitanee korkeussäädön ?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKoskeeko kyseinen ohje BMWtä ?
En ole muun merkkisissä ikinä säätänyt tai tarkistanut edes suuntauksia, katsastuksissa ei huomauttamista ole ollut joten suuntaus pysynyt kyllä ihan samana vaihdon jälkeen. Eihän sitä polttimoa kai edes saa paikoilleen väärin ja automaattinen korkeudensäätö hoitanee korkeussäädön ?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment