Auto on F10, mutta laitoin tänne kun noita F10 N53 ei ole kuin kourallinen Suomessa.
Autooni vaihdettiin juuri kaikki suuttimet tyhjäkäyntiongelman (suuttimet vuosi) takia.
Kävin kuitenkin testauttamassa lähihuoltopajassa päästöt ja sain seuraavat:
OBD-testi OK
RPM 2390
Lämpö 89 C
CO 0,01
CO2 6.8
HC 16
O2 11.10
Lambda 2,150
Eli lambda heitti suht rajusti. Kierroksia antaessa 6000 lambda laski n. 1.200. Arvojen mukaan kone kävisi siis laihalla tai laihaseoksella.
Trafilla on tälläinen tiedote: http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...mbda_arvot.pdf
Tuon mukaan siis oltaisiin rajoissa.
Auto on menossa juuri tuulilasin vaihtoon merkkihuoltoon ja ennen suuttimien vaihtoa tehdyssä vikakoodiskannauksessa tuli Nox-sensorista valitus. Lähinnä ajan takaa sitä että marmorilla aleta heti rahastamaan turhilla sensorien vaihdoilla, jos vikakoodia ei nyt ole ja arvot on ok. Onko muilla N53 omistajilla mitään kokomusta päästöarvoista?
Autooni vaihdettiin juuri kaikki suuttimet tyhjäkäyntiongelman (suuttimet vuosi) takia.
Kävin kuitenkin testauttamassa lähihuoltopajassa päästöt ja sain seuraavat:
OBD-testi OK
RPM 2390
Lämpö 89 C
CO 0,01
CO2 6.8
HC 16
O2 11.10
Lambda 2,150
Eli lambda heitti suht rajusti. Kierroksia antaessa 6000 lambda laski n. 1.200. Arvojen mukaan kone kävisi siis laihalla tai laihaseoksella.
Trafilla on tälläinen tiedote: http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...mbda_arvot.pdf
Tuon mukaan siis oltaisiin rajoissa.
Auto on menossa juuri tuulilasin vaihtoon merkkihuoltoon ja ennen suuttimien vaihtoa tehdyssä vikakoodiskannauksessa tuli Nox-sensorista valitus. Lähinnä ajan takaa sitä että marmorilla aleta heti rahastamaan turhilla sensorien vaihdoilla, jos vikakoodia ei nyt ole ja arvot on ok. Onko muilla N53 omistajilla mitään kokomusta päästöarvoista?
Comment