Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525d johtosarjat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masse80
    Newbiemmer
    • Jun 2015
    • 7
    • Oulu

E61 525d johtosarjat

Olen tapellut 2 päivää johtojen kanssa ja lukenut eri foorumeita, mutta ilman apua. Minun autosta pimeni ensin takaluukun kytkin(toimi kaukosäätimestä ja hytistä) sitten rupesi herjaamaan parkkivaloa. Keskijarruvalosta palaa vain osa. Käytin kolmoskourun auki ja vaihdoin uudet piuhat, nelosesta käytin vain teippejä vähän pois, kun loppui aika. Nyt ei pelaa enää kaukosäädinkään ja joka kerta avaimesta kun ovet avaa, alkaa hälytin ulvoa. Onko kaukosäätimellä sulake. Mikä se on kuvaltaan. Olen yrittänyt sulakkeita käydä läpi, mutta vaikuttavat ehjiltä. Tein johtojen vaihdon akku paikallaan.

Kysymys kuuluu. Mitä menee johtoja menee mistäkin kourusta? Mistä menee kaukosäädin ja mistä takaluukun kytkin? Jos kaukosäädin on kolmoskourussa, niin mikä johto se on spoilerin alla olevassa rasiassa? Löysin siitä antennijohdon ja virran, mutta muut ovat vielä hakusessa. Saako mistään kouruun tulevia muovipinnejä. Hajotin yhden, ennen kuin luin tätä keskustelua sivulle 16.

Iso kiitos jo etukäteen! Help me!
  • ark28
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 94
    • Pirkanmaa

Originally posted by Masse80 View Post
    Olen tapellut 2 päivää johtojen kanssa ja lukenut eri foorumeita, mutta ilman apua. Minun autosta pimeni ensin takaluukun kytkin(toimi kaukosäätimestä ja hytistä) sitten rupesi herjaamaan parkkivaloa. Keskijarruvalosta palaa vain osa. Käytin kolmoskourun auki ja vaihdoin uudet piuhat, nelosesta käytin vain teippejä vähän pois, kun loppui aika. Nyt ei pelaa enää kaukosäädinkään ja joka kerta avaimesta kun ovet avaa, alkaa hälytin ulvoa. Onko kaukosäätimellä sulake. Mikä se on kuvaltaan. Olen yrittänyt sulakkeita käydä läpi, mutta vaikuttavat ehjiltä. Tein johtojen vaihdon akku paikallaan.

Kysymys kuuluu. Mitä menee johtoja menee mistäkin kourusta? Mistä menee kaukosäädin ja mistä takaluukun kytkin? Jos kaukosäädin on kolmoskourussa, niin mikä johto se on spoilerin alla olevassa rasiassa? Löysin siitä antennijohdon ja virran, mutta muut ovat vielä hakusessa. Saako mistään kouruun tulevia muovipinnejä. Hajotin yhden, ennen kuin luin tätä keskustelua sivulle 16.

Iso kiitos jo etukäteen! Help me!
    Moi,
    Itse korjailin oman pirssin kolmoskourun piuhoja tämän ohjeen mukaan
    Poltin juurikin antennivahvistimen sulakkeen (olisko ollut numero 77) kun en ottanut akkua irti, eli kaukosäädin lakkasi toimimasta ja muistaakseni hälytinkin ulvoi.
    K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

Comment

• Masse80
      Newbiemmer
      • Jun 2015
      • 7
      • Oulu

Jep.Nyt löysin itsekin oikea sulakkeen. Mulla oli palanu numero 59. Sitä veikkailtiinki muissa keskusteluissa. Nyt siis edelleen takakontinlukko ei aukea luukun napista. Onkohan tämä johto kourussa neljä?

Comment

• MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

Jep.Nyt löysin itsekin oikea sulakkeen. Mulla oli palanu numero 59. Sitä veikkailtiinki muissa keskusteluissa. Nyt siis edelleen takakontinlukko ei aukea luukun napista. Onkohan tämä johto kourussa neljä?
        Takakontin lukko ei aukea vai lasi ei aukea?
        Aukeaako takaluukku sisällä olevasta napista (tosin alkupään autoissa ko. nappia ei ole)?

Takaluukun aukaisukytkimen napin piuhat menee oikeanpuoleisimmasta kourusta (siis apukuskin puolelta). Itse lukolle menee piuhat vasemmanpuolimmaisimmasta jos nyt oikein muistan.

Oikeanpuolimmaisimmassa nipussa on useita ruskeita maa-johtoja ja jos ne panee väärinpäin niin takaluukun aukaisunappi himmentää rekisterikilven valoa eikä luukku aukea napista.

Toimiiko aukaisu kaukosäätimestä (jos sait jo kaken pelittämään)?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Masse80
          Newbiemmer
          • Jun 2015
          • 7
          • Oulu

Eli nyt takaluukku aukeaa kaukosäätimestä ja ohjaamosta, mutta ei luukun omasta napista. Ilmeisesti seuraavaksi on aika vaihtaa neloskourun johdot.

Onko tietoa, mistä niitä muovitulppia saisi siihen johtokouruun, kun yksi tuli hajotettua?

Onko tietoa, paljonko kulutusta saisi pienennettyä ohjelmoinnilla? Samalla voisi sulkea egr ja dpf. Auto on 525d -06 2.5l koneella.

Comment

• Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

Eli nyt takaluukku aukeaa kaukosäätimestä ja ohjaamosta, mutta ei luukun omasta napista. Ilmeisesti seuraavaksi on aika vaihtaa neloskourun johdot.

Onko tietoa, mistä niitä muovitulppia saisi siihen johtokouruun, kun yksi tuli hajotettua?

Onko tietoa, paljonko kulutusta saisi pienennettyä ohjelmoinnilla? Samalla voisi sulkea egr ja dpf. Auto on 525d -06 2.5l koneella.
            Sulla on varmaan se aukaisukahvan mikrokytkin rikki. Se on helppo ottaa irti ja vaihtaa.

Comment

• Masse80
              Newbiemmer
              • Jun 2015
              • 7
              • Oulu

Niin onko se takaluukun napin johto oikeanpuolimmaisessa kourussa. Viime viikonloppuna herjasi myös rekkarivaloa, vaikka poltin ehjä ja toimii. Oletan, että johdoista löytyy vika.

Comment

• Masse80
                Newbiemmer
                • Jun 2015
                • 7
                • Oulu

Neloskourussa oli kaikki johdot poikki. Neljä tuntia ähräsin uusia tilalle ja nyt kaikki toimii.

Comment

• marsep
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 361
                  • HML

Missä tämä sulake 59 on? ja minkä kokoinen?
                  E61 535d -05 "377/747"

ex. E38 728 -97

Comment

• Samulix
                    Newbiemmer
                    • Aug 2014
                    • 4
                    • Nokia

Originally posted by ark28 View Post
                    Moi,
                    Itse korjailin oman pirssin kolmoskourun piuhoja tämän ohjeen mukaan
                    Poltin juurikin antennivahvistimen sulakkeen (olisko ollut numero 77) kun en ottanut akkua irti, eli kaukosäädin lakkasi toimimasta ja muistaakseni hälytinkin ulvoi.
                    Minkä kokoista johtoo kannatas tonne laittaa, että mahtuu sillain mukavasti tohon kouruun?
                    Last edited by Samulix; 05-07-2015, 07:38.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎