memebuy23buy

e61 nyki ja jätti tielle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilsku
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 728
    • Tampere

    #31
    Originally posted by jrbeemer View Post
    Mietin avaanko oman threadin tälle mutta kirjoitellaan samaan.
    Mulla hyvin samanlainen vika omassa. Katotaan josko jompikumpi saisi ekana selvitettyä.

    Meillä emäntä oli menossa Karstulaan kunnes auto alkoi hyytymään ja lopulta rykimään kunnes sammui bussipysäkille. Lähtee joka kerta sammumisen jälkeen käyntiin, käy nätisti sen n. 10 sekkaa kunnes tukehtuu sammuksiin.
    ...
    Kerran sain auton kuitenkin käymään pitempään ja jopa huonoa tyhjäkäyntiäkin joten kovin isosta viasta ei voi olla kyse.
    Jep, kovin samalta kuulostaa. Oma starttaa hyvin ja tyhjäkäynti toimii normaalisti sen aikansa. Mitään omituista ei huomaa kunnes sitten tukehtuu.

    No tämä lähtee nyt lavalla merkkihuoltoon, ei oo itellä eväitä tai paikkaakaan tutkia juuri enempää. Palailen asiaan sitten kun tiedän mikä tässä oli, jos sulle siitä on vielä apua.
    e61 525d (2006)
    ex: e36 328i M-Sport (1996)
    ex: e30 316i (1988)

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #32
      Pakko kysyä kun en tiedä, mutta onko näissä edes nokka/kampiakselin tunnistimia ?. Nämähän ovat juuri samat oireet joita bensiinimoottorisissa ilmenee kun kyseiset tunnistimet mykistyvät.

      :think

      Comment

      • jrbeemer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1844
        • Muurame

        #33
        Joko Vilsku on selvittäny vian aiheuttajan?

        E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
        Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
        Myydään E6x LCI M-Sport ratti
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

        Comment

        • vilsku
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 728
          • Tampere

          #34
          Originally posted by jrbeemer View Post
          Joko Vilsku on selvittäny vian aiheuttajan?
          Tänään tuli infoa, että "Kyseessä oli EGR-venttiiliä ohjaava solenoidiventtiili joka oli viallinen, moottoriin meni siis liikaa pakokaasua -> ei käynyt sen takia."

          Marmorilla eli Autokeskus Tampere, tuli korjaukselle hintaa 595 euroa, johon sisältyi siis uusi EGR:n solenoidiventtiili, kaksi uusittua alipaineletkua, lisäksi taakse oli laitettu toiselle puolelle kadonnut "tunkkausmuovipalikka" (n.20e, en muistanut tästä edes mainita joten pisteet kun huomasivat!) sekä lopuksi käsinpesu. Työtä vastaanottanut kaveri mainitsi että vika ei ollut ihan niitä yleisimpiä. Tämä itse asiassa tuli vastaan jollain ulkomaalaisella foorumilla kun googlella yritin etsiä mätsääviä vikoja, kun auto oli jo viety korjaamolle. Kaikin puolin hyvä maku jäi tästä käynnistä, ja valmistui vielä päivää ennen kuin oli luvattu.
          Last edited by vilsku; 09-07-2015, 13:19. Reason: lisätty hintatiedot
          e61 525d (2006)
          ex: e36 328i M-Sport (1996)
          ex: e30 316i (1988)

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #35
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Rail-paine on ok ja voi olla vielä alempikin. Oletko koittanut maf liitin auki? EGR siellä on ainakin auki, koska ilmaa pitäisi mennä yli 500mg tyhjäkäynnillä. Voit kokeilla ottaa väliaikaisesti EGR pois käytöstä jos vaikka ilmamäärä kasvaa...
            Et sitten kokeillut tuota minun konstia kun olisi selvinnyt asia heti. Kannattaa kysellä apuja jos ei kuitenkaan toimi sen mukaan?! Säästöäkin olisit saanut satoja euroja kun softaa olisi voitu puukottaa ja hävittää koko EGR mäkeen sieltä.
            Last edited by VolvoTDi; 09-07-2015, 13:37.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • vilsku
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 728
              • Tampere

              #36
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Et sitten kokeillut tuota minun konstia kun olisi selvinnyt asia heti. Kannattaa kysellä apuja jos ei kuitenkaan toimi sen mukaan?! Säästöäkin olisit saanut satoja euroja kun softaa olisi voitu puukottaa ja hävittää koko EGR mäkeen sieltä.
              Jepjep, kiitos kaikille neuvoista. Valitettavasti sun vinkki tuli hieman liian myöhään.

              Nuo moralisoinnit voisi minusta jättää kirjoittamatta, ja hyväksyä myös se tosiasia, että ihmisillä on eri tilanteita. Mikäs siinä jos olisi lämmin ja katollinen tila, työkalut ja taitoa, ei tarvetta kulkea muualle kuin julkisten ulottumattomiin, eikä perhettä joilla myös omat tarpeensa, eli käytännössä myös toinen auto tilalla, niin olisihan sitä tutkiskelua - tai näitä "kokeiluita" - voinut jatkaa vaikka loputtomiin. Oma tilanne ei valitettavasti täytä noita ehtoja, joten nuo muutamat sataset ei kovin paljoa vaakakupissa painaneet kun vaan sai kuntoon tämän.
              Last edited by vilsku; 09-07-2015, 15:04.
              e61 525d (2006)
              ex: e36 328i M-Sport (1996)
              ex: e30 316i (1988)

              Comment

              • jrbeemer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1844
                • Muurame

                #37
                Kiitos Vilsku tiedosta, otan omastani samat palikat vaihtoon ja katsomma sitten tilannetta uusiksi. Tiedotan miten kävi sitten. Tätä varten nämä foorumit ovat olemassa!

                E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                Comment

                • jrbeemer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1844
                  • Muurame

                  #38
                  Kyllä se oli juuri näin niinkuin Metroauto oli Vilskunkin pirssin korjannut.
                  Vaihdoin omaani osan numero 1 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3877
                  ja osan numero 1 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2336 + alipaineletkut.
                  Lisäksi laitettiin uudet imusarjan tiivisteet. Vanhat olivat vuotaneet aika rajusti jonka luulen johtuneen puuttuneesta osasta numero 7 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2336 3-4 sylinterien välistä. Liittimen kun otti auki, oli se ihan öljyssä sisältä. Liekkö mennyt sähköventtiili oikoseen.
                  Joka tapauksessa auto rokkaa taas entistä paremmin. Kaiken päälle vielä kunnon vahaus niin

                  E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                  Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                  Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                  Comment

                  Working...
                  X