Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiivivakkarin vianselvittelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paarma78
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 291
    • Klaukkala

    Aktiivivakkarin vianselvittelyä

    Aloitetaan nyt uusi topic tästäkin kun ei haulla apuja löytynyt.

    Eli Auto 530xda LCI ja tuo aktiivinen vakionopeudensäädin temppuilee. Olin tiistaina asentamassa tuota cooleria ja kotimatkalla muistelisin käyttäneeni vakkaria. Keskiviikkona töistä tullessa löi vikailmoitusta jotenkin näin: "Active speed control inactive due to defective sensors".

    Äsken kävin hallilla vielä alakautta tarkistamassa johdot ja irroittelin liittimet ja laitoin takaisin, ei auttanut. Ajattelin että joku kontaktihäikkä meinaan tiistaina kun olin lähdössä valitti toista sumuvaloa (käytin irti hommien aikana) ja se poistui irrottamalla ja laittamalla liitin uudelleen. Todennäköisesti tässä on nyt jotain sattunut tuossa asennuksessa, vaikkaisin kuitenkin liittimiä/johdotuksia kun toimi hetken rempan jälkeen.

    Näkeekö INPA:lla tuosta mitään lisää, eli parempaa kuvausta että missä vika voisi olla? Voisi koittaa tzekkaa ennen kuin lähtee puskuria irroittamaan. Muita hyviä vinkkejä miten lähteä ongelmaa selvittelemään?
    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #2
    Kyllä näkee INPAlla tai ISTAlla. Siinäpä se, vikakoodit lukuun ja toimenpiteet sitten sen mukaan.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Paarma78
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 291
      • Klaukkala

      #3
      Originally posted by böntti View Post
      Kyllä näkee INPAlla tai ISTAlla. Siinäpä se, vikakoodit lukuun ja toimenpiteet sitten sen mukaan.
      Kiitos, näin teen!
      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10078
        • KVLA

        #4
        Ethän kolhinut "tutkaa"?Ei tarvi asennon ilmeisesti paljoa muuttua,kun tulee ongelmia.

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 729
          • Pirkanmaa

          #5
          Mulla oli jonkun kosketuksen saanut ja teki samaa, autokeskus uusi johtosarjan, kalibrointilaite piti ruotsista tilata että saivat kuntoon, kerran hain jo ehjänä mutta matkalla kotiin jo temppuili.
          F16 M-Sport

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #6
            Voi olla kalibrointi pielessä, piuhoissa häikkää tai jotain muuta. Siksi juuri vikakoodin lukuun että näkee missä on ongelma. Koodeja ei sitten lueta millään autocomilla vaan ISTAlla, DISillä tai INPAlla. Bemarin omilla softilla siis.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Paarma78
              BTCF Member
              • Jun 2014
              • 291
              • Klaukkala

              #7
              Voiphan tuo olla että tuli annettua kolhuakin sille. Kyllähän se siinä "työmaa-alueella" oli...

              Muistelisin että motarilla kun ajoin rempan jälkeen himaan alkoi auto jarruttamaan kun ohituskaistalla yritin rekan ohi. Normaalistihan se ei jarruttele. Eli voiskohan tuossa nyt olla vain kalibrointiasia kuitenkin ja sen takia mennyt vikatilaan. Testeriin kiinni siis...
              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7533
                • Jyväshyvä

                #8
                Ei se tutkan säätö kuitenkaan kauhean ronkeli ole,
                on tullut pari E61:stä m-sportattua ja siinä yhteydessä
                tutkan teline menee vaihtoon.

                Ja yden ajoin lumipenkkaan siten että tutkan teline taittui
                useamman kymmentä astetta alaspäin,
                väänsin sen suoraan ja hyvin se pelitti...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Paarma78
                  BTCF Member
                  • Jun 2014
                  • 291
                  • Klaukkala

                  #9
                  Tuli tzekattua koodit. Tarkkaan en vielä tähän saa, kaveri laittaa niitä huomenissa ja laitan sitten vielä tarkennukset.

                  Sieltähän se valitti sitä tutkaa. Nollattiin koodit ja välittömästi antoi takaisin koodin ilman että vakkaria koitti edes päälle laittaa.

                  Meinas että sulake kannattaa ekana tarkistaa, käyn huomenna hakemassa testerin kun sellaista ei ole ja tzekkaan sen nyt ekana.
                  BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                  BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                  ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                  ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7533
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by Paarma78 View Post
                    Tuli tzekattua koodit. Tarkkaan en vielä tähän saa, kaveri laittaa niitä huomenissa ja laitan sitten vielä tarkennukset.

                    Sieltähän se valitti sitä tutkaa. Nollattiin koodit ja välittömästi antoi takaisin koodin ilman että vakkaria koitti edes päälle laittaa.

                    Meinas että sulake kannattaa ekana tarkistaa, käyn huomenna hakemassa testerin kun sellaista ei ole ja tzekkaan sen nyt ekana.
                    LRR va SRR sensoria? Puskurin alla on 2 kpl noita SRR sensoreita...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Paarma78
                      BTCF Member
                      • Jun 2014
                      • 291
                      • Klaukkala

                      #11
                      Mielestäni LRR jos nyt oikein muistan.
                      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                      Comment

                      • Paarma78
                        BTCF Member
                        • Jun 2014
                        • 291
                        • Klaukkala

                        #12
                        Muutaman muun "normikoodin" lisäksi oli nämä jotka viittais tohon vakkariin:
                        0063D0 LDM: Interface, long-range sensor (215416km)
                        005D0E LRR: Operating voltage (213968km)
                        005D14 LRR: Sensor maladjusted (215176km)

                        Jännitekoodin lisätiedot vinkkaa tarkistamaan liittimet tai sulakkeen (tuo asentoasia taitaa tulla sitten tämän takia). "There is a problem with the voltage supply to the LRR control unit (plug connection, fuse)". Nämä LRR koodit se nakkaa vikojen nollauksien jälkeen takaisin.

                        Vielä jäin miettimään että toi LDM on periaatteessa viimeisin joka tuolla oli, operating voltage vois olla kyllä kilometrien perusteella jopa ennen viikko sitten ollutta operaatiota.

                        Menen kohta hallille ja illalla tzekkaan tuon sulakkeen. Jos jotain muita ajatuksia niin hihkaiskaa, pystynen hallillakin varmaan vilkaisemaan.
                        BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                        BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                        ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                        ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                        Comment

                        • Paarma78
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 291
                          • Klaukkala

                          #13
                          Hallilla tzekkasin takaluukusta sulakkeet, katoin samalla kaikki ja OK. Auto oli käynnissä tuolloin ja sitten kuskinpaikalle ja vakkari päälle, näytti toimivan eikä antanut vikaa.

                          Sitten kamat kasaan ja himaan, vikaflägiä heilui taas eikä toiminut.

                          Mitäköhän seuraavaksi...
                          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Long range radar on se keskellä oleva tutka. Kyllä nuo koodit viittaisi siihen että tutkan säätö on pielessä. Toisaalta tarkistaisin myös tutkan johdot ja liittimet, sekä puhdistelisim liitintä esimerkiksi brake cleanerilla ja hammasharjalla.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Paarma78
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 291
                              • Klaukkala

                              #15
                              Tossa toisessa yhteydessä on ollut tästä juttua tutun kanssa.

                              ISTA:lla ei vissiin niin syvälle pääse kuin INPA:lla? Pitäisköhän selvitellä sillä vielä ja nollata/resetoida toi (ilmeisesti joku TOOL32 ohjelma soveltuu kans resetointiin). Tähän tarttis apuja mikäli se olisi oikea tapa edetä...
                              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎