Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d virta ei riitä käynnistämiseen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ville s
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 317
    • orivesi

    530d virta ei riitä käynnistämiseen.

    autakaas miestä mäessä.

    lähdin pari päivää sitten kauppaan ja matka sinne meni hyvin mutta takasin kun koitin lähteä ni sano vaan et nax nax...

    apuvirralla lähti käymään komeesti ja hain seuraavana päivänä uuden akun.

    mutta teki ihan saman sillä uudellakin että lähti vaan apuvirralla käymään.
    katsoin latauksen se oli sen 14v noin.

    kaveri tuli bemarin testerillä poistamaan vikakoodit ja sen mukaan autoa ei vaivaa mikään...

    onko kellään muulla tehnyt samaa ja mitäs pitäisi vaihtaa että tulisi bemu kuntoon?
  • Mikiis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 906
    • Oulu

    #2
    Originally posted by ville s View Post
    autakaas miestä mäessä.

    lähdin pari päivää sitten kauppaan ja matka sinne meni hyvin mutta takasin kun koitin lähteä ni sano vaan et nax nax...

    apuvirralla lähti käymään komeesti ja hain seuraavana päivänä uuden akun.

    mutta teki ihan saman sillä uudellakin että lähti vaan apuvirralla käymään.
    katsoin latauksen se oli sen 14v noin.

    kaveri tuli bemarin testerillä poistamaan vikakoodit ja sen mukaan autoa ei vaivaa mikään...

    onko kellään muulla tehnyt samaa ja mitäs pitäisi vaihtaa että tulisi bemu kuntoon?
    No akku vaihtoon? Mikä sen kunto on...
    F11 530d -11
    E91 -06 320d
    x2 Tuikut
    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

    Comment

    • ville s
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 317
      • orivesi

      #3
      akku on vaihdettu uuteen ja teki siis sillä saman....

      koitin sen tohon huonoon sepustukseen kirjoitellakin.

      Comment

      • ippeex
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 99
        • Suomi

        #4
        Originally posted by ville s View Post
        akku on vaihdettu uuteen ja teki siis sillä saman....

        koitin sen tohon huonoon sepustukseen kirjoitellakin.
        startti rikki?

        Comment

        • ville s
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 317
          • orivesi

          #5
          no miten se lähtee apuvirralla käymään jos o startti rikki?

          nytten mittasin latausta konehuoneen pistokkeeseen tulee 14,9v ja akulta kun mittaa niin 12,3v siis ei lataa taakse

          mutta pitäisihän sen täydellä akulla lähteä käymään vaikka ei lataa??

          voiko tuo johtua siittä että akkua ei koodattu vaihtaessa??

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2967
            • Uusikaupunni

            #6
            Sit siel on huono kosketus/hapettumaa kaapeleissa jos akulle ei tule käynnissä ~14v jännitettä
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #7
              Jos konehuoneen puolelta virtaa antamalla lähtee käyntiin ja akussa on virtaa,niin todennäköisesti vika on kontissa kaapelin läpiviennissä. Kantsii korjata ennen ku palaa koko auto...
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                #8
                Originally posted by ville s View Post
                akku on vaihdettu uuteen ja teki siis sillä saman....

                koitin sen tohon huonoon sepustukseen kirjoitellakin.
                Lukihan se siellä, vika allekirjoittaneessa, vaikka kahdesti luin
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • rakkuj
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 306
                  • Turun seutu

                  #9
                  Veikkaan vahvasti, että akkukaapeli vetää viimeisiään. Kannattaa tosiaan tarkastaa se kaapelin kunto pohjan puolelta ennen kuin palaa koko auto.
                  G31 520xd
                  F39

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #10
                    Samoin konehuoneen latauspisteen pultin kireys on syytä tarkistaa, kuten myös laturin ja startin liitokset.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4048
                      • Turku

                      #11
                      Nyt äkkiä miinus kaapeli irti ja hetimiten kaapeli vaihtoon. Tuo vaikka mulle jos ei lähempänä onnistu.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • ville s
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 317
                        • orivesi

                        #12
                        kiitoksia kaikille oikein paljon tiedoista!

                        tarvii siis ajaa auto pajalle ja käskeä vaihtaa sen kaapelin.

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by ville s View Post
                          kiitoksia kaikille oikein paljon tiedoista!

                          tarvii siis ajaa auto pajalle ja käskeä vaihtaa sen kaapelin.
                          Voit vielä varmistaa kaapelin viallisuuden mittaamalla paljonko kaapeliin hukkuu jännitettä kun starttaat. Laitat yleismittarin tasajännite asentoon, punainen mittapää akun plus napaan ja musta mittapää konehuoneessa olevaan apuvirran plus napaan. Sitten starttaus ja katsot paljonko näyttää jännitettä?

                          Niinkuin todettua niin tämän vian kanssa ei kannata viivytellä ja itse en ainakaan uskaltaisi pitää akkua autossa kiinni niin pitkään kunnes vika on selvitetty. Voisit tietysti vielä purkaa kontin pohjalta verhoilut pois ja kokeilla lämpeneekö läpiviennin ympärys kuumaksi?
                          Last edited by markok; 12-07-2015, 08:11.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • ville s
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 317
                            • orivesi

                            #14
                            ei mua muu pelota kun se että saanko peräluukun vielä auki jos akku on pois??

                            kun tuossa autossa lukko on yhtä puuta että avaimella ei saa auki.

                            ei ole lämmin tuo kohta kokeilin sitä kun luin noista e61 palotapauksista netistä.

                            jos laitan edestä virtaa niin toimiikohan peräluukun sähköaukausu ilman että on akku paikalla?

                            tarvitsee käydä mittaamassa tuolla neuvomalla tavalla vielä tuo johto.
                            kun itse on näiden sähkö asioiden kanssa aivan käsi päässä.

                            sen verta mittasin edestä + ja - navasta mittaamalla että ilman käynistystä jää välille noin 0,3v

                            Comment

                            • Lucifer-61
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 172
                              • Oulu Ykin osavaltio

                              #15
                              Tarkista moottorin ja rungon välinen maajohto... tai helpompi testata niin että laitat apuvirtakaapelin . Toinen pää moottoriin kiinni ja toinen auton runkoon. Jos starttaa paremmin niin sillon on vika maakaapelissa.
                              Last edited by Lucifer-61; 12-07-2015, 19:20.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎