Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530d lasinpyyhkijä temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauno83
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 9
    • rauma

    e60 530d lasinpyyhkijä temppuilee

    Elikkä e60 530d alkanut tekeen sellaista että pyyhkijät ei jää alas vaan jäävät noin 10cm liian ylös..? Rele vai moottori? ja mistähän rele mahtaa löytyä?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7486
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by mauno83 View Post
    Elikkä e60 530d alkanut tekeen sellaista että pyyhkijät ei jää alas vaan jäävät noin 10cm liian ylös..? Rele vai moottori? ja mistähän rele mahtaa löytyä?
    Rele. Löytyy konehuoneesta apukuskin puolelta, raitisilmasuodattimen
    alla olevasta kotelosta, siellä on 2 relettä vinkkareille...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • pommi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 100
      • Siilinjärvi

      #3
      Moottori. Omaani releen jo vaihdoin, eikä vaikutusta.
      Marmorin mukaan moottoreita on mennyt.
      Moottorin mukana tulee koko vivusto, ja maksaa noin 400e.
      Toki kannattaa releestä aloittaa, sillä se ei maksa kuin 16e, ja vaihtokin onnistuu parkkipaikalla.
      nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

      Comment

      • Muurinen
        Newbiemmer
        • Mar 2013
        • 17
        • Kouvostoliitto

        #4
        Komppaan pommia. Omasta meni myöskin moottori, tai oikeastaan liukurengas vaihteen sisällä. Moottori itsessään oli hyvässä kunnossa. Vaihteeseen oli päässyt vettä mikä oli hapettanut kärjet & liukurenkaan. Tuli sitten hiukan edesautettaua lopullista hajoamista kun pikkuisen käsipelillä avitin pyyhkijöitä kaatosateessa.. Muovinen hammaspyörä meni päreiksi...

        Jos temppuilu on alkanut vasta äsken, niin liukurenkaan voinee vielä elvyttää puhdistamalla. Vaihteen kansi auki, vanhat rasvat ja muu törky pois. Kevyt liukurenkaan ja kärkien hionta vaikka 1000 santapaperilla. Uudet rasvat vaihteeseen ja kansi takaisin paikoilleen (hiukan silikonia väliin)

        Comment

        • pommi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 100
          • Siilinjärvi

          #5
          Omaan E61:een on nyt vaihdatettu uusi moottori vivustoineen ja pyyhkijän varsineen.
          Osat tuli maksamaan yhteensä 500e ja työt oli jotain 100e luokkaa.
          Korjaus oli onnistunut, eli pysähtely loppui.
          On kyllä taas yksi suunnittelunkukkanen E6x autojen pitkään listaan.
          nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #6
            Noh, noh, älä ny noin karkeasti.

            W202 mersussa ja W210ssäkin on se monosulka ja sen mekanismi jumittaa ajan myötä kun rasvat loppuu, liukutangot hitsaa kiinni.

            Ite painin juuri V-koppasen Golfin pyyhkijöiden kanssa. Lakkasivat toimimasta kokonaan. Syynä vivuston akseli johon pyyhkijä kiinnittyy. O-rengastiiviste oli pettänyt, vesi mennyt sisään ja ruostuttanut umpeen tuon akselin. Ei auttanut enää tekohengitys, uus vivusto piti tilata. Se tosin makso vain 50€ kun moottori oli ehjä.

            Löytyis varmaan Saksasta vähän halvemmalla kuin 500€?

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • pommi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 100
              • Siilinjärvi

              #7
              No joo, on kai noita ongelmia muissakin.
              Aika monesta paaliin menevästä autostakin tosin löytynee vielä alkuperäiset pyyhkijän osat.
              Reilu neljä vuotta ollut tuo E61 ja nyt vuoden sisään on joutunut korjauttamaan aika monta kallista tyyppivikaa .

              Mitä itse löysin niin Saksassa vivusto moottoreineen n. 350e + pk:t.
              Schmiedmannilla n. 400e ei postikuluja. (monen viikon toimitusaika)
              Laakkoselta yli 400e ja lisäksi varaosamyyjän ohjeistuksesta ainakin uusi pyyhkijän varsi ja mutteri -> 500e tingittynä. (muutaman päivän toimitusaika).
              Romiksilla ei ollut kuin vivustoja, mutta olisiko käytetty moottori ollutkaan kovin järkevä vaihtoehto.
              nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

              Comment

              • Miroshima
                Bimmer Rookie
                • Jun 2017
                • 48
                • Palokka

                #8
                Tänään tuli itse korjattua myös sekoilevat pyyhkimet.

                Tuolta löytyy hyvät ohjeet moottorin/linkistön purkamiseen irti


                Työkaluiksi riittää normaalit hylsyt + toxit ja pieni ulosvetäjä 2 tai 3 leukanen, biltema/motonet ja hintaa n.5€

                Moottoriyksiköstä purkaa suojakannen irti ja puhistaa ja hioo tuon asentolevyn niin jovain alkaa taas pelaamaan pyyhkijät.

                Kasaan laittaessa vaan vaseliinia hyvin joka paikkaan niin ei ihan heti hapetu/paskaannu liukupinnat.
                Attached Files
                Last edited by Miroshima; 11-05-2018, 00:16.

                Comment

                • 545Pilot
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 46
                  • Espoo

                  #9
                  Jos joku vielä näiden kanssa turaa, niin laitetaan päivitystä omasta ongelmasta.

                  Mulla on pidempään jäänyt satunnaisesti pyyhkijät vähän liian ylös. Varmaan n. 5-10cm ylemmäs mitä ne pitäis pysähtyä. No nyt tällä viikolle ne toimi aina vähän aikaa ja välillä pysähtyi ihan yläasentoon tai keskelle lasia, ihan miten sattuu. Se mikä tässä oli johdonmukaista, niin pyyhkimet sai käynnistettyä 2 kertaa aina auton restartin jälkeen ja viuhtoi n. 10 kertaa aina kerrallaan lasia kunnes pysähtyi. Huomasin sellaisen, että kusipojanpumppu lakkas myös toimimasta aina samalla, kun pyyhkijät ei lähtenyt enään toimimaan, mutta heti kun restarttas auton, niin taas toimii.
                  Eilen kotimatkalla töistä kotiin pysähdyin joka toiselle bussipysäkille restarttaamaan auton, että sain lasinpuhtaaks ja pääsi vähän matkaa eteenpäin..
                  No tämä korjaantui melkein kokonaan releenvaihdoilla. Nyt pyykijät taas toimii normaalisti muuten, mutta pysähtyy välillä edelleen n. 5cm liian korkealle.
                  Millähän se tuon alakohdan tunnistaa? Onko se tuo metallilevy ja kosketin pinnat moottorissa?
                  Taitaa olla vielä mottorin vaihto tai kosketuslevyn putsaus edessä.

                  Comment

                  • Jampe-
                    Newbiemmer
                    • Jul 2016
                    • 13
                    • Hollola, Finland

                    #10
                    Tämä E60 pyyhkijän sielunmaisema on kieltämättä melko mielenkiintoinen. Kolmas moottori menossa. Ensimmäinen hajosi, pyyhkjijät lakkasi toimimasta kokonaan. Ensin pysähteli ja sitten lopetti kokonaan toiminnan. Toinen moottori ei suostunut pysähtymään, n. 6kk kesti. Kolmas moottori on ollut paras. Pyyhkii hyvin ja kaikki päälisin puolin tuntuisi olevan kunnossa, mutta

                    -Satunnaisesti vivusto pysähtyy 10cm lasista. Viiksestä taas päälle ja hyvin toimii

                    Eli vaihdettu
                    -Rele
                    -Moottori x2
                    -Repsikan puolen varsi, oli rikki

                    Ainut kai mitä ei ole vaihdettu on tuo alumiininen vivusto kokonaisuudessaan, mutta kun sen on monta kertaa katsonut läpi, niin ei havaittavissa mitään ongelmaa vaikka kuinka pyörittää.

                    Pyyhkijät sinällään toimii hyvin mutta.... :think:think
                    BMW 530xd E60 -09

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Jampe- View Post
                      Tämä E60 pyyhkijän sielunmaisema on kieltämättä melko mielenkiintoinen. Kolmas moottori menossa. Ensimmäinen hajosi, pyyhkjijät lakkasi toimimasta kokonaan. Ensin pysähteli ja sitten lopetti kokonaan toiminnan. Toinen moottori ei suostunut pysähtymään, n. 6kk kesti. Kolmas moottori on ollut paras. Pyyhkii hyvin ja kaikki päälisin puolin tuntuisi olevan kunnossa, mutta

                      -Satunnaisesti vivusto pysähtyy 10cm lasista. Viiksestä taas päälle ja hyvin toimii

                      Eli vaihdettu
                      -Rele
                      -Moottori x2
                      -Repsikan puolen varsi, oli rikki

                      Ainut kai mitä ei ole vaihdettu on tuo alumiininen vivusto kokonaisuudessaan, mutta kun sen on monta kertaa katsonut läpi, niin ei havaittavissa mitään ongelmaa vaikka kuinka pyörittää.

                      Pyyhkijät sinällään toimii hyvin mutta.... :think:think

                      Jotain tarvikemoottoreita laitettu? Sähköosissa halvat tarvikkeet ei usein toimi toimi tai toimivat vain vähän aikaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jampe-
                        Newbiemmer
                        • Jul 2016
                        • 13
                        • Hollola, Finland

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Jotain tarvikemoottoreita laitettu? Sähköosissa halvat tarvikkeet ei usein toimi toimi tai toimivat vain vähän aikaa.
                        Jotain tarvikemoottoreita joo on ollut. Ehkä se on näin, että halvalla ei saa hyvää, mutta ei tuo tainut ihan tuntematon merkki olla. Täytynee mahdollisesti vielä yhtä moottoria kokeilla, josko se sillä sitten.

                        Pyyhkijät tosin toimii ihan hyvin, mitä nyt välillä pysähtelee.
                        BMW 530xd E60 -09

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10923
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Jampe- View Post
                          Jotain tarvikemoottoreita joo on ollut. Ehkä se on näin, että halvalla ei saa hyvää, mutta ei tuo tainut ihan tuntematon merkki olla. Täytynee mahdollisesti vielä yhtä moottoria kokeilla, josko se sillä sitten.

                          Pyyhkijät tosin toimii ihan hyvin, mitä nyt välillä pysähtelee.
                          Valitettavasti tarvikeosissa ei läheskään aina laatu ole toivottavalla tasolla.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎