Eli otsikon kulkine, 2004 vuosimalli ja 300000tkm ajettu. Tehoboksia käytetty paikoillaan mutta ei käynnistynyt kyseisellä boksilla ( teholastu.com uusi boksi) ilmoitus näytölle increased emissions ja ei anna tehoja puolenkaasun jälkeen. Vikakoodin luvussa herjat railpaine anturista ja kaasuläpästä. Ne vaihdettiin ja auto toimii kunnes painaa kaasua yli puolen välin niin menee vikatilaan ja sammuu. Vikakoodit: yhdysputken paineen valvonta, syötön poikkeama ja toinen paineen poikkeama. Katsottu dde rele, kaikki sulakkeet, railpaine venttiiliä kokeiltu purkuautosta. Dde boksissa oli hieman vettä pohjalla, tullut ilmeisesti talvella kun pestiin moottori. Liittimissä oli hapettumaa vähän mutta voiko asialla olla yhteyttä vikaan kun tuli välittömästi tehoboksin kokeilun seurauksena. Sitten vielä kokeiltiin vaihtaa kaasupoljin mutta ei vaikutusta. Railpaineet kyykähtää puolenkaasun jälkeen. Nyt on tarkastettu suuttimien korjausarvot ja kokeiltu asentaa moottorin ohjain uudestaan. Ei vaikutusta. Nyt on tilattu polttoaineen määräsäädin. Rupeaa lompakko keveneen ja hermot kiristymään näin kesäloman päätteeksi että jos jollain olisi neuvoa tai vinkkiä mistä ongelman voisi ratkaista niin olisi kyllä mukava. Dde ohjain on kokeilematta mutta maksaa pitkästi toista tonnia niin ei viitsi ihan vielä sitä kokeilla. Myös käytettyjä bokseja on tarjolla mutta merkkihuollossa ovat sitä mieltä että niitä ei saa pelamaan yhteen auton kanssa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 530d sammuu
Collapse
X
-
Nyt kun sanoit niin tuli mieleen että ennen vikaa teki polttoja tiheästi ja jos ei saanut polttoa tehtyä ennenkun sammutti niin tuli increased emissions. Pitää soittaa pajalle että tyhjentäisivät koko pöntön. Tai laittaisivat testeriin ja polttoohjelma päälle niin näkisi vaikuttaako paineisiin... kiitos vinkistä
Comment
-
-
Originally posted by koz-528 View PostNyt kun sanoit niin tuli mieleen että ennen vikaa teki polttoja tiheästi ja jos ei saanut polttoa tehtyä ennenkun sammutti niin tuli increased emissions. Pitää soittaa pajalle että tyhjentäisivät koko pöntön. Tai laittaisivat testeriin ja polttoohjelma päälle niin näkisi vaikuttaako paineisiin... kiitos vinkistäKannattaa kysellä AJ-Techiltä apua hommaan.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Täyttä mutuilua, mutta: jos kerran auto ei käynnistynyt tehoboksi kiinni ja sen irrottamisen jälkeenkään auto ei toiminut, niin olisiko vaan voinut olla valmistusvikainen boksi, joka on sitten haavoittanut myös DDE:n samaan syssyyn? Eikös tuo purkki tule juuri rail-paineanturin ja DDE:n väliin? Ehkä ei kannata testata ko. tehopurkin toimintaa toisessa autossa...
Mitä tehoboksin myynyt taho sanoo asiasta?
Comment
-
-
Originally posted by koz-528 View PostOsaako joku sanoa varmuudella saako käytettyä dde:tä ohjelmoitua tähän autoon?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Suuttimet kävi huollossa, penkissä testailtiin ja kaikki selvästi raja-arvojen sisällä. Myöskään ohivuotoja ei ole paljon ja ei isoja eroja keskenään. Rail paine anturi ja venttiili kokeiltu uudestaan vaihtaa. Seuraavaksi kokeillaan pumpun anturia sekä käydään johdot ja liittimet uudestaan läpi. Ei tule kesää tämän auton kanssa... irtoittamalla rail paine anturin liittimen pystyy ajamaan, ei vaan anna tehoja puolenkaasun jälkeen (500 bar) jos liitin kiinni niin sammuu kun painepyyntö yli 500 bar... ehdotuksia???
Comment
-
Comment