Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530d sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #16
    Mitä arvot näyttää tietokoneella? Siis noi painearvot ja kaikki tuohon liittyvä.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #17
      Noniin.
      Eli railipaine pyynti ja toteutunu seuraa toisiaan niinku kuulukin 450-500baria. Kun pyynti nousee 800bariin ei toteutunu nouse yli 450 ja meno loppuu ku seinään. Suuttimien ohivuodot mitattiin ja 2minuutin tyhjäkäynnillä kolme suutinta noin 10-15ml ja kolme suutinta 40-50ml. Näillä arvoilla suuttimet lähti huoltoon. Toisella eculla testattiin ja tilanne täysin sama. Soppa vaan loppuu. Istalla ku koittaa korkeapaine pumpun testiä ajaa, niin testi keskeytyy kun väittää että suutin/suuttimet kusee läpi, tai määränsäädin ei toimi. Määränsäädin on vaihettu, samoten paineanturi.
      Last edited by Kissvesala; 07-08-2015, 21:04.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #18
        Eipä tuo ohivuoto ole kovin merkittävää.
        Esim. Volvossa jossa oli käyntiinlähtöongelmia kylmänä
        pari suutinta antoi 10-20 kertaisen määrän muihin nähden...
        Nythän tuossa erot oli vain reilu tuplat...

        <mutuilu>
        Jos (paine)anturit on ehjät,
        joko korkeapainepumppu ei saa tarpeeksi ainetta tai
        korkeapainepumpun tuotto ei riitä. Onko näissä
        sihti pumpun jälkeen samalla tapaa kuin Vaginoissa?
        Sen vois tarkistaa ettei ole metallihilussa...
        </mutuilu>
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #19
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Noniin.
          Eli railipaine pyynti ja toteutunu seuraa toisiaan niinku kuulukin 450-500baria. Kun pyynti nousee 800bariin ei toteutunu nouse yli 450 ja meno loppuu ku seinään. Suuttimien ohivuodot mitattiin ja 2minuutin tyhjäkäynnillä kolme suutinta noin 10-15ml ja kolme suutinta 40-50ml. Näillä arvoilla suuttimet lähti huoltoon. Toisella eculla testattiin ja tilanne täysin sama. Soppa vaan loppuu. Istalla ku koittaa korkeapaine pumpun testiä ajaa, niin testi keskeytyy kun väittää että suutin/suuttimet kusee läpi, tai määränsäädin ei toimi. Määränsäädin on vaihettu, samoten paineanturi.
          Onko polttoainesuodatinta vaihdettu.? Jos tarvikkemallin laittaa se pitää olla mahle / knecht merkkinen....sama kuka tekee originaalin. .
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • koz-528
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 339
            • Ylivieska

            #20
            Suodatin vaihdettu, en tiedä merkkiä. Merkkiliikkeessä vaihdettu joten oletus että originelliosa.
            f11 520 da m-sport
            ex e61 530 da
            ex e39 530 da
            ex e38 725 tdsa
            ex e39 528i m5-look

            Comment

            • koz-528
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 339
              • Ylivieska

              #21
              Korkeapaine pumpun kunto tutkitaan seuraavaksi. Mistä ne metallihilut sinne tulee?
              f11 520 da m-sport
              ex e61 530 da
              ex e39 530 da
              ex e38 725 tdsa
              ex e39 528i m5-look

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #22
                Originally posted by koz-528 View Post
                Korkeapaine pumpun kunto tutkitaan seuraavaksi. Mistä ne metallihilut sinne tulee?
                Itse siitä pumpusta. Tankin ja polttoainelinjojen huuhtelu pitää tehdä jos hilua löytyy.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • zordiack
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 73
                  • Nokia

                  #23
                  Testaapas huvikses toimiiko tankin pumppu. Itellä on pimeenä nimittäin, tänään selvis. Se on aika helppo testailla, takapenkki irti ja apukuskin puolella on semmonen kurkistusluukku mistä pääsee siihen pumpulle käsiks. Siihen polttoainaletkun tilalle joku muoviletku kiinni ja virrat päälle (kannattaa tukkia se lähtevä letku ku siirtopumppu painaa väärinpäin tavaraa sieltä).

                  Comment

                  • koz-528
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 339
                    • Ylivieska

                    #24
                    Auto kunnossa! Johdot, sulakkeet, liittimet putsailtiin ja käytiin läpi. Kokeiltiin vielä toisesta autosta nokka-akselin asentotunnistinta ja bingo jännä sinänsä että vikakoodit ei näyttänyt tästä mitään. Nyt kuitenkin käy ja kukkuu. Kiitos kaikille jotka vinkkejä antelivat etenki kissvesala!
                    f11 520 da m-sport
                    ex e61 530 da
                    ex e39 530 da
                    ex e38 725 tdsa
                    ex e39 528i m5-look

                    Comment

                    • ArtzaE39
                      Newbiemmer
                      • Jun 2012
                      • 1
                      • ypäjä

                      #25
                      Originally posted by koz-528 View Post
                      Auto kunnossa! Johdot, sulakkeet, liittimet putsailtiin ja käytiin läpi. Kokeiltiin vielä toisesta autosta nokka-akselin asentotunnistinta ja bingo jännä sinänsä että vikakoodit ei näyttänyt tästä mitään. Nyt kuitenkin käy ja kukkuu. Kiitos kaikille jotka vinkkejä antelivat etenki kissvesala!
                      Mitä kaikkia johtoja tutkeitte? Samat viat löytyy täältä ja kaikki samat osat on vaihdettu, myös nokka-akselin asentotunnisti vaihdettiin. Ei vaan toimi.

                      Comment

                      • stalker
                        Newbiemmer
                        • Mar 2018
                        • 12
                        • joensuu

                        #26
                        Olisko hyviä ideoita mistä voisi johtua 530xd LCI:n satunnainen sammuilu? Auto on sammunut puolenkymmentä kertaa ja aina lähestulkoon heti käynnistämisen jälkeen kun on liikkeelle päässyt. Käyntiin on toistaiseksi lähtenyt heti sammumisen jälkeen. Vikakoodeja ei näy...

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2759
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by stalker View Post
                          Olisko hyviä ideoita mistä voisi johtua 530xd LCI:n satunnainen sammuilu? Auto on sammunut puolenkymmentä kertaa ja aina lähestulkoon heti käynnistämisen jälkeen kun on liikkeelle päässyt. Käyntiin on toistaiseksi lähtenyt heti sammumisen jälkeen. Vikakoodeja ei näy...
                          Vilkaisepa onko moottorin suojamuovin alla etuosassa sijaitsevissa johtosarjan liittimiin menevissä johtimissa vaurioita? Yksi epämääräisten käyntikatkojen aiheuttaja voi olla osittain kuoriutunut johdineriste tai lähes poikki oleva johdin. Suojamuovi painaa erityisesti kuskinpuoleista johtosarjaa liittimen lähellä.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Jaandei
                            Newbiemmer
                            • Oct 2018
                            • 21
                            • Oulainen

                            #28
                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Vilkaisepa onko moottorin suojamuovin alla etuosassa sijaitsevissa johtosarjan liittimiin menevissä johtimissa vaurioita? Yksi epämääräisten käyntikatkojen aiheuttaja voi olla osittain kuoriutunut johdineriste tai lähes poikki oleva johdin. Suojamuovi painaa erityisesti kuskinpuoleista johtosarjaa liittimen lähellä.
                            Ääni ja omakohtainen kokemus täältä suunnalta myös tälle. Itsellä oireili samoin reilun viikon verran mystisesti sammuiluna ja kierrosten heittelyinä. Kuvan liitin ilmeisesti railpaineanturi(?) josta valkoinen johto melkein poikki. Johdon korjaus ja suojamuovin modaaminen niin ettei enään hankaa ja eikun kovaa ajoa taas.
                            Last edited by Jaandei; 08-09-2020, 12:10.

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2759
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by Jaandei View Post
                              Johdon korjaus ja suojamuovin modaaminen niin ettei enään hankaa ja eikun kovaa ajoa taas.
                              Näin juuri. Harvoin tarvitsee koko johtoa vaihtaa, mutta eristeen ja johtimen kunto hyvä tarkastaa.

                              Suunnittelun kukkasia.
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Näin juuri. Harvoin tarvitsee koko johtoa vaihtaa, mutta eristeen ja johtimen kunto hyvä tarkastaa.

                                Suunnittelun kukkasia.
                                Tästä tulee kyllä aina vikakoodi.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎