Announcement

Collapse
No announcement yet.

cruise failure ym.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joonas__
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 67
    • Varkaus

    cruise failure ym.

    Eli potilaana on e61 530d vm 2004. Vika on kestänyt nyt noin viikon. Eli kerran ajaessa kuului se säikäyttävä ääni ja vikoja tuli nopeemmin kuin kerkesin niitä lukemaan. No sain kuitenki i drivesta katottua ja siellä oli servotronic failure, cruise failure, fuel pump, ja vielä joku drive control system failure. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan ja kaikki näytti olevan kunnossa. Ajoin sata kilometriä ja kaikki toimi. Seuraavalla startilla kaikki herjat taas tauluun. Alkuun toimi joka toisella starttauksella eikä niitä ajossa enää tullut, joka toisella ne tuli heti näyttöön. Ja ongelmat ovat sellaiset että servitronic failuressa menee ohjaus pirun jäykäks. Cruise failuressa häviää kierroslukumittari ja herjaa sen jälkeen fuel pumpia. Jos pelkästään antaa herjan drive control systemistä menee luistonesto pois pelistä.
    Sen verran olen vikaa selvitellyt että peräkontin boksit eivät ole hapettuneet, maakengät on tiukasti kiinni. Akkua lataillut ja yrittänyt nollata koodeka inpalla. Katsoin tis:illa myös abs anturien nopeustiedot ja ne näytti sillä hetkellä ok. Tämän jälkeen puhdistin vielä anturit ja tuli vielä herja abs:tä. Mistä etsiä vikaa?
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #2
    Akun ikä ja kunto.
    Virtakaapeli kontista konehuoneeseen, varsinkin kontin läpivienti.

    Noi tuli ihan eka mieleen.

    Kolmanneks IBS.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by Joonas__ View Post
      Eli potilaana on e61 530d vm 2004. Vika on kestänyt nyt noin viikon. Eli kerran ajaessa kuului se säikäyttävä ääni ja vikoja tuli nopeemmin kuin kerkesin niitä lukemaan. No sain kuitenki i drivesta katottua ja siellä oli servotronic failure, cruise failure, fuel pump, ja vielä joku drive control system failure. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan ja kaikki näytti olevan kunnossa. Ajoin sata kilometriä ja kaikki toimi. Seuraavalla startilla kaikki herjat taas tauluun. Alkuun toimi joka toisella starttauksella eikä niitä ajossa enää tullut, joka toisella ne tuli heti näyttöön. Ja ongelmat ovat sellaiset että servitronic failuressa menee ohjaus pirun jäykäks. Cruise failuressa häviää kierroslukumittari ja herjaa sen jälkeen fuel pumpia. Jos pelkästään antaa herjan drive control systemistä menee luistonesto pois pelistä.
      Sen verran olen vikaa selvitellyt että peräkontin boksit eivät ole hapettuneet, maakengät on tiukasti kiinni. Akkua lataillut ja yrittänyt nollata koodeka inpalla. Katsoin tis:illa myös abs anturien nopeustiedot ja ne näytti sillä hetkellä ok. Tämän jälkeen puhdistin vielä anturit ja tuli vielä herja abs:tä. Mistä etsiä vikaa?
      Paljonko on ajettu.? Onko laturi alkuperäinen. ? Jos on niin lataussäädin saattaa päästää ylijännitteelle ja auto sekoilee...Tämän takia.
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • Joonas__
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 67
        • Varkaus

        #4
        Akku on vaihdettu uuteen viime talvena. Laturista en tiedä, voi olla alkuperäinen. Täytyy tarkastaa se läpivienti aamulla ja lukea vikakoodit. Autolla ajettu 220tkm. Mikä IBS?

        Comment

        • Joonas__
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 67
          • Varkaus

          #5
          Auton käydessä mittasin laturilta 14,6v, jännitteen säätimeltä 14,58v ja akulta 14,4v. Kuulostaako normaalilta?

          Muutamia vikakoodeja:
          5FB4 transport mode, jos otan pois antaa herjan level control failure.
          4222 DDE glow plug cylinder 2
          4863 DDE cruice control difference displayed to Real speed, toi high.
          4302 DDE map values incorrect
          932E LM AHL system fault.

          Tänään katsoin uudestaan abs antureiden nopeustietoja ja vasen etu on saanut ilmeisesti puhdistuksessa itseensä ja näytti 0km/h.
          Pitää kattoo vielä onko liitin kiinni kunnolla. Muista pyöristä en liitintä irroittanut ja ne toimii. Tarviikohan tota koodata jotenki kun on käyttäny liittimen irti?

          Comment

          • Joonas__
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 67
            • Varkaus

            #6
            Ääh. Liitin ei ollu pohjassa. Eli takasin alkutilanteeseen.

            Taitaa kyllä ongelmat johtua kuitenki virroista.
            Missä on se akun läpivienti?
            Last edited by Joonas__; 24-08-2015, 12:11.

            Comment

            • Joonas__
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 67
              • Varkaus

              #7
              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
              Akun ikä ja kunto.
              Virtakaapeli kontista konehuoneeseen, varsinkin kontin läpivienti.

              Noi tuli ihan eka mieleen.

              Kolmanneks IBS.
              Kuopion Laakkoselle varattu aika tota IBS hommelia varten. Ei ollu tehty sitä takaisinkutuhuoltoa vielä. Eivät ilmeisesti laita kuin kontin puolelta?

              Comment

              • Joonas__
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 67
                • Varkaus

                #8
                Koitetaas vielä jos jollain ollu samoja ongelmia.
                Katoin tuon akkukaapelin ja se näytti olevan kunnossa.
                Dis:n kun käynnistää valittaa se alle 12v virrasata riippumatta siitä onko autolla ajettu tai onko se laturissa.
                Huomasin livedataa katsoessani dsc sensoreilta että kaksi kohtaa näytti 0.
                Yaw rate, left side of vehicle
                Transversal acceleration left side of vehicle

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  #9
                  Auto käyntiin ja sitten mittaat yleismittarilla jännitteen sekä konehuoneen latauspisteistä että akulta. Pitäisi tulla suurinpiirtein samat lukemat, akulta aavistuksen matalammat.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Joonas__
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2015
                    • 67
                    • Varkaus

                    #10
                    Olen jo mitannut. 14,4 ja 14,6v välillä ovat kun auto käynnissä. Äsken mittasin akun ajon jälkeen kun päästin kaapelit irti niin näytti 12,8v. Pitäis siis olla ok.

                    Comment

                    • Joonas__
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2015
                      • 67
                      • Varkaus

                      #11
                      Tuli meleen kun autossa häviää aina yhtäaikaa kierroslukumittari, ilmastointi, ja tulee fuel pump herja sekä cruice failure. Eli onko autossa jotain boksia tai semmoista mikä yhdistää näitä asioita?

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        #12
                        Niinpäs olitkin mitannut ja lukemat ok.

                        Väylässä jotain häikkää, pt-can tai k-can. Irroittele aluksi peräkontin moduulit, myös mahdollinen vetokoukun moduuli. Lisäksi penkkien moduulit irti. Katso häviääkö ongelma. Eikö ole millään ohjainlaitteella vikakoodia can-väylän ongelmasta?
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Joonas__
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2015
                          • 67
                          • Varkaus

                          #13
                          Eli vikakookot ovat seuraavat:

                          SIM/SGM OKAY 1 Error stored93C5 60
                          17 EKP OKAY 1 Error storedCED4 E8
                          29 DSC OKAY 3 Error storedD354 E4D355 E4D356 E4
                          EHC OKAY 1 Error storedD711 E4
                          60 KOMBI OKAY 2 Error storedA3AD 60A3AF 60
                          70 LM OKAY 1 Error storedE519 68
                          78 KLIMA OKAY 2 Error storedE71E 62

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            #14
                            Melkein kaikki koodit viittaa siihen että moottorinohjain ei lähetä tiettyjä väyläviestejä eri ohjainlaitteille. Mootttorinohjain esiin, liittimien tarkistus, releiden tarkistus, johtojen mittailu jne.

                            Ps. ensi kerralla laita vikakoodeista myös tekstit mukaan niin ei tarvitse muiden kaivella tekstejä mistään, ne saa esiin kun lukee inpalla vikakoodit ohjainlaite kerrallaan. Functional jobsia käytät vain siihen että saat selville missä ohjainlaitteissa koodeja on.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Joonas__
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2015
                              • 67
                              • Varkaus

                              #15
                              Oliko se ohjainlaitteen rele siellä raitisilmakotelon alla? Missä sit itse ohjainlaite?


                              En ole paljoakaan inpaa tai muita ohjelmia käyttänyt, ihmettelinkin kun välillä koodeissa on selitykset mukana ja välillä ei. Kiitos tiedoista.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎