Avunpyyntö vetokoukullisen E6X:n kuskeille. (Westfalia)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keskiaho
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 6
    • Suomi

Avunpyyntö vetokoukullisen E6X:n kuskeille. (Westfalia)

Lyhykäisyydessään: olen asentanut Westfalian irroitettavan koukun -08 E61:een, jossa on siis Westfalian merkkikohtainen sähkösarja. Epäilen, että itse CAN- väyläpurkki on rikki sillä kaikki muut sähköt toimii mutta en saa jarruvaloa toimimaan vaikka olen kokeillut suoraan pistokkeelta ja polttimon kannaltakin. Jännite kyllä löytyy piuhasta ja töpselistä kun jarrupoljinta painaa.

Itse vaikutan Varsinais-Suomessa. Olisikohan lähettyvillä tai edes kohtuullisen matkan päässä samanlaisen sähkösarjan autoa, josta voisi ehjää boksia kokeilla omaan autoon? Setti on ostettu Englannista ja haluaisin varmistua vikapaikasta ennen kuin mitään aletaan saareen lähettämään.

Mikäli vaivan voin jotenkin korvata, sen teen. Kiitos avusta jo etukäteen. Yhteydenotto yksityisviestillä onnistuu hienosti.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

Eli jarruvalot ei pala lainkaan kärryssä?

No jos sille piuhalle (yleensä oranssi-musta) tulee jännite jolla jarruvalo "herätetään" niin boxi on rikki... Mulle ainakin on tullut Westfalian johtosarjan kanssa Jaegerin johtosarjoja (ja joskus AC). Westfalian omaa ei ole tullut tuskin niiden liitäntätapa poikkeaa edellä mainituista.
    Last edited by MajorDrake; 09-09-2015, 00:51.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Keskiaho
      Newbiemmer
      • May 2011
      • 6
      • Suomi

Juuri näin, jarruvalot ei pala. Kokeilin sekä kärryllä, että pistokkeesta ja johdon päästä.

Westfalia lukee tuon boksin kyljessä, joten lienee ollenee se. Jägeriä ja AC:ta oli myös monissa paikoissa tarjolla.

Comment

• Boiga
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 1773
        • Ylöjärvi

Tarkasta jarruvalon ryöstö? Riippuu toki miten asennettu mutta ne westfaliat mitä itse asentanut niin oma johto erikseen jarruvalolle eli sitä tietoa ei lueta can väylästä..
        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

Comment

• Tume
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 250
          • Helsinki

Ja jarruvalon ryöstöstä tarkista myös että kytkit sen oikeaan johtoon. Muistaakseni siellä oli sekä musta/keltainen, että kelta/musta samassa nipussa, menee helposti sekaisin. Voin tarkistaa vielä nuo värit.
          F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

Comment

• MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

Originally posted by Tume View Post
            Ja jarruvalon ryöstöstä tarkista myös että kytkit sen oikeaan johtoon. Muistaakseni siellä oli sekä musta/keltainen, että kelta/musta samassa nipussa, menee helposti sekaisin. Voin tarkistaa vielä nuo värit.
            Samassa nipussa menee useampi musta-keltainen...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Carbon535d
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 4
              • Kuusamo

I-drive ilmoitti omassa autossa Towbar Electrics vikailmoituksen niin oli boxi rikki, johdot oli kytketty rosvoliittimilla oikein. Itsellä ei toiminut valot kärryssä rikkinäisellä boxilla, ebaysta "uusi" boxi ja kaikki toimii. 2005 e61 535d ja westfalia koukku sähköineen.

Comment

• Keskiaho
                Newbiemmer
                • May 2011
                • 6
                • Suomi

Jos tätä joku koukkua asentava sattuu lueskelemaan niin vika löytyi siitä CAN-boksista. Myyjäliike (Pfjones) lähetti uuden ja sillä lähti toimimaan kaikki valot kuten pitääkin.

Comment

Working...
                X