Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti lyö tyhjää liikkeelle lähtiessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarima
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 9
    • Helsinki

    Automaatti lyö tyhjää liikkeelle lähtiessä

    Terve!

    Onko muilla kokemusta vastaavasta ongelmasta automaatin kanssa? Liikkeelle lähtiessä veto ei ota kiinni kun nostaa jalan jarrulta vaan veto kolahtaa päälle. Ensin lyö hetken tyhjää ja sitten veto ottaa kiinni ihan kuin manuaalilla kytkimen rämpsäyttämällä. Ylämäkeen lähtiessä auto valuu ensin taakse päin hetken.

    Ilmiö esiintyy kylmänä ja muutaman kilometrin ajon jälkeen laatikko toimii normaalisti.

    Auto on e61 520 dA vm 2008.
  • GuGi_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 700
    • Vantaa city

    #2
    Originally posted by jarima View Post
    Terve!

    Onko muilla kokemusta vastaavasta ongelmasta automaatin kanssa? Liikkeelle lähtiessä veto ei ota kiinni kun nostaa jalan jarrulta vaan veto kolahtaa päälle. Ensin lyö hetken tyhjää ja sitten veto ottaa kiinni ihan kuin manuaalilla kytkimen rämpsäyttämällä. Ylämäkeen lähtiessä auto valuu ensin taakse päin hetken.

    Ilmiö esiintyy kylmänä ja muutaman kilometrin ajon jälkeen laatikko toimii normaalisti.

    Auto on e61 520 dA vm 2008.
    Öljyä riittävästi laatikossa?
    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

    F11 525d -11
    E60 M5 -05
    E12 530i -75
    E32 730i - 91
    Chevy Silverado 3500 -93
    R33 Skyline GTS-T -93

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Originally posted by jarima View Post
      Terve!

      Onko muilla kokemusta vastaavasta ongelmasta automaatin kanssa? Liikkeelle lähtiessä veto ei ota kiinni kun nostaa jalan jarrulta vaan veto kolahtaa päälle. Ensin lyö hetken tyhjää ja sitten veto ottaa kiinni ihan kuin manuaalilla kytkimen rämpsäyttämällä. Ylämäkeen lähtiessä auto valuu ensin taakse päin hetken.

      Ilmiö esiintyy kylmänä ja muutaman kilometrin ajon jälkeen laatikko toimii normaalisti.

      Auto on e61 520 dA vm 2008.
      Cobra stick eli sähköinen vaihdekeppi temppuilee. Mulla oli 2 kpl v. 2008 e60/61 autoja, joihin molempiin vaihdettiin keppi juuri tuollaisten oireiden takia.

      Toki kantsii tosiaan öljyt katsoa ensin. Kepin vaihto tuolloin maksoi jotain puolitoista tonttua...
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        Vähien öljyjen ongelmat tulee esim. Kiihdyttäessä tms. Tuossa todennäköisempää että paineet katoaa pikkuhiljaa jonku venttiilivuodon tms seurauksena.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • Mnederst
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 88
          • Espoo

          #5
          Millaisilla kilsoilla noita sähköisiä keppejä on mennyt?

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #6
            Originally posted by Mnederst View Post
            Millaisilla kilsoilla noita sähköisiä keppejä on mennyt?
            Mulla meni muistaakseni e60 530xda alta 30 tkm ja e61 530da alta 80 tkm. Ainakin Turun Metroautossa tiedettiin, että noi ensimmäiset cobrastickit meni vaihtoon aika monesta. Eli just vm. 2008.
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • Mnederst
              Bimmer Rookie
              • Sep 2014
              • 88
              • Espoo

              #7
              Kappas, näyttää tosiaan olevan aika paljon ongelmaa olleen:



              Nimim. Buksin-1 jo tarjosikin uutta keppiä varsin kohtuullisella hinnalla. Sieltä siis kannattaa kysellä, jos aloittajan ongelma ratkeaisi niin helposti.

              Comment

              • jrbeemer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1844
                • Muurame

                #8
                Mulla myös keppiä myynnissä. Tsek allekirjoitus.

                E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎