E61 N47 ei käynnisty moottorin vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toby1
    Bimmer Rookie
    • Oct 2015
    • 44
    • Helsinki

    E61 N47 ei käynnisty moottorin vaihdon jälkeen

    Terve
    Onko kenelläkän antaa vinkkiä alla olevaan?

    Auto E61 vm 2007 N47 koneella, 177hp.
    Autoon vaihdettiin moottori vm 2010 autosta.
    Kaikki apulaitteet mukaanlukien suuttimet otettiin vanhasta moottorista.
    Nyt auto ei suostu käynnistymään.
    Saatiin vikakoodi 4300, mikä pienen googlettelun jälkeen viittaa DDE:hen.
    Auto seissyt n 1kk ja virrat olleet pois päältä. Voisko olla että ajonesto on jotenkin päällä? Vaatiikohan ajoneston ohjelmoinnin tms..?
    Last edited by Toby1; 06-11-2015, 22:06.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Määränsäädin korkeapainepumpun päässä. Onko varmasti ilmat saatu pois polttoainejärjestelmästä?
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Määränsäädin korkeapainepumpun päässä. Onko varmasti ilmat saatu pois polttoainejärjestelmästä?
      Minä tutkiskelin tätä keissiä tänään. EWS-synkki kohdillaan, railipainepyynti ihan normaali n. 400 Bar startatessa, myöskin pumpun määränsäädin sekä railiputken takapäässä oleva säädin saa eculta ainakin testerin mukaan ohjauksen. Vikakoodeja ei ollut. Railipaine ei nouse kuin max. noin 7bar, alussa oli parhaimmillaan 12bar.

      Kokeiltu on siis:
      - Vaihtaa korkeapainepumpulle tulevat letkut päittäin -> railipaine 0bar kokoajan
      - Vaihdettu pumpun sekä railin määränsäätimet sekä myös railin paineanturi


      Jokaisessa mahdollisessa välissä on myös ajettu järjestelmän ilmaus, ja tuohon liittyykin kysymys, miksi siirtopumppu pitää kovaa vinkunaa ilmausta ajettaessa, kuulostaa siltä ettei se nyt välttämättä ole täysin ookoo tai että siellä on ilmaa? Ääntä ei kuitenkaan saatu loppumaan vaikka hamaan tappiin ajoi ilmausta. Startatessa siirtopumpun paineentuotto huitelee 4.5-6bar, mutta tuo ääni hämää.

      Vielä jäi tsekkaamatta suuttimien ohivuodot, ilmeisesti ne tarkastetaan huomenna. Voiko syynä olla enää mikään muu kuin korkeapainepumppuvika?

      Tuo korkeapainepumppu on siis vaihtokoneesta, eli sen toimivuudesta ei välttämättä ole tietoa. Suuttimet ym. hilut kaikki alkuperäisestä koneesta siirretty, joten en saa päähäni miten siellä yhtäkkiä olisi käsittämätöntä ohivuotoa jos ne on "toimivasta" moottorista kuitenkin irroitettu, jos ei sitten jotenkin ole saanut kipeää ketjun katkeamisen yhteydessä.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • jhelen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2015
        • 248
        • Ulvila

        #4
        Terve
        En tiedä auttaako, mutta jokuhan juuri foorumilla taisteli käymisen kanssa ja virallisissa ohjeissa oli väärää infoa. Oliko se nyt polttoaineen paluuputket jotka oli merkattu väärin.
        Eli kaivelisin foorumia näiltä osin lisää.
        Jarno

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #5
          Semmonen tapaus oli että startatessa rail-paine 0 bar, ei vikakoodia ews-synkasta. Käännettiin kp-pumpun letkut toisin päin ja paine nousi 120 bar. Ei tietty edelleenkään käynnistyny, starttasi kuitenkin. Useamman tupakan ja muun tempun jälkeen kuitenkin synkattiin ews ja tämän jälkeen railissa paine startatessa 0 bar. Käännettiin letkut uudestaan ja kas, auto käynnistyi.
          Last edited by böntti; 08-11-2015, 23:02.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2335
            • Uusimaa

            #6
            Mulla kävi myös edellisessä autossa niin, että INPA:lla autoa tutkiessani katosi jostain syystä EWS-synkka. Auto ei käynnistynyt, eikä minkäänlaista vikakoodia löytynyt koko autosta. Aikani pähkäilin ja päätin kokeilla DIS:llä EWS:n synkkaamista ja samantien auto tärähti käyntiin.

            INPA:ssahan on myös joku ajoneston paritus, mutta se ei tässä tapauksessa auttanut mitenkään. Vasta DIS:illä tehtynä auttoi.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Toby1
              Bimmer Rookie
              • Oct 2015
              • 44
              • Helsinki

              #7
              Homma ratkesi

              Auto saatiin tulille. Korkapainepumppu oli viallinen.
              Kiitos kaikille apua antaneille!

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Originally posted by Toby1 View Post
                Auto saatiin tulille. Korkapainepumppu oli viallinen.
                Kiitos kaikille apua antaneille!
                Noniin. Näin veikkasin. Hyvä että pelittää.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2335
                  • Uusimaa

                  #9
                  Hyvä että homma ratkesi! Saanko muuten udella että millainen homma oli tuon pumpun vaihtaminen? Pitikö pannu ottaa uudelleen alas vai riittikö vaihdelaatikon irroitus? Eikös se pumppu ole siellä laatikon puolella?
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #10
                    Originally posted by JKK View Post
                    Hyvä että homma ratkesi! Saanko muuten udella että millainen homma oli tuon pumpun vaihtaminen? Pitikö pannu ottaa uudelleen alas vai riittikö vaihdelaatikon irroitus? Eikös se pumppu ole siellä laatikon puolella?

                    Pumpun pystyy vaihtaan paikallaan. Eikä ole edes kova homma. Oma ulosvedin on kovasana.
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • Toby1
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2015
                      • 44
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by JKK View Post
                      Hyvä että homma ratkesi! Saanko muuten udella että millainen homma oli tuon pumpun vaihtaminen? Pitikö pannu ottaa uudelleen alas vai riittikö vaihdelaatikon irroitus? Eikös se pumppu ole siellä laatikon puolella?
                      Itse en pumppua vaihtanut, mutta kaveri kuka vaihtoi niin sanoi että n. pari tuntia kaikkineen meni aikaa. Simppeli homma.

                      Comment

                      Working...
                      X