Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 lisävaloista aiheutuva jännitteen hetkellinen pudotus
Collapse
X
-
Voi olla että ongelma ratkesi tänään, kiitokset ekabmw:lle vinkeistä!
Pienellä varauksella sanon kun on toinen muuttujakin mukana (akku ladattu täyteen laturilla).
Vaihdoin tuon maadoituksen sinne, minne se olisi alunperinkin pitänyt laittaa, eli apuvirta maa pisteeseen.
Silloin kun valot nakkasin keulaan, ei ollut isompia liittimiä vaihtaa niihin johtosarjoihin ja laitoin maat siihen tehostajan säiliön kiinnikejalan pultin alle johon ne mahtu. Mittasin kyllä silloin mukamas yleismittarilla ettei ole vastusta oikeaan maapisteeseen.
Mitenkä tuon maan jännitehäviön saa mittarilla selville jos joskus tarvii mitata? Maajohdosta suoraan mittaamalla voltteja?
Otin konkan pois, luottavaisena siihen että oikea vika on nyt poistunut (siitä kyllä oli apua)Last edited by JAK85; 20-12-2015, 20:40.E61 535D 360/750
Comment
-
-
Originally posted by JAK85 View PostMitenkä tuon maan jännitehäviön saa mittarilla selville?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by JAK85 View PostVaihdoin tuon maadoituksen sinne, minne se olisi alunperinkin pitänyt laittaa, eli apuvirta maa pisteeseen.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by JAK85 View PostOolrait markok
Melkein pitää mielenkiinnon vuoksi käyttää johdot vielä entisessä paikassa ja mitata mitä näyttää
Mittarin miinus sitten akun miinus napaan mutta kun akku on näissä takana niin voit joutua käyttämään sitä apupistokkeen miinusta tai jatkojohtoa. Mittareiden vakiopiuhat on liian lyhyitä.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Molemmat maat siirsin ekaBMW sinne.
Kevyesti sanottuna pieni harmitus jälkeenpäin löytää noin idioottimainen moka. Tottunu vanhoissa autoissa että maan saa jokapuolelta
Varmaan sen eron saa parhaiten selville kun vetää akulta asti sen maan mittarille sittenLast edited by JAK85; 21-12-2015, 17:41.E61 535D 360/750
Comment
-
-
Nonnii ja se viimeinen muuttuja kun poistui (täyteen ladattu akku) voin todeta että vika on edelleen läsnä. Eli akussa ei yksinkertaisesti riitä antoteho tuolle että webasto hurisee jatkuvasti. Pitää vielä asentaa se konkka ilmeisesti takaisin ja kokeilla vielä se korsi loppuun asti.E61 535D 360/750
Comment
-
-
Lyö se konkka lisävirta pisteen ja lisäpitkien päävirtareleen väliin. Kolomiysiin pitää näin tehä, kohan Kiinasta tulee näitä super konkkia. Perinteinen relesarja saa pitkissä jostain syystä disco efektin jarrua painettaessa ja valomoduuli kyykkää sillon tällön, suoralla kytkyllä.
Ottaako se teoriassa jos 16a hetkellisesti niin käy 250w teho piikki. Tuon kokoselle vahvistimellekki varmaan sen 16neliöistä virtapiuhaa tulis laitettua.
On virtaa, kaks akkua ja konkka.Last edited by Hebbu ///M3; 21-12-2015, 20:45.Sotkamo Connection
Comment
-
-
No hieman epäilinkin että tuolla olisi korjautunut. Joku muu tökkii kuin lisävaloille menevät piuhat.
Noin yleisellä tasolla, kun auto on käynnissä, kaikki tarvittava virta tulee laturilta. Akkua ei käytetä vaan ladataan. Jos laturi on ylikuormittunut (ja laturin jännite tippuu alle akun jännitteen) niin sitten tarvitaan virtaa myös akulta. Ihmettelen jos laturin kuorma on niin tapissa ettei valojen vaihtoa kestä.
Onko jollain kokemusta kuinka äkkiä näissä nykyvehkeissä laturin säätö ehtii mukaan äkilliseen kuormitus piikkiin?
Muistaakseni laturin kuormituksen näkee inpa/dis valikossa. Tuotakin voisi katsoa jos löytyy pelit ja vehkeet.
On kyllä akku tosi finito jos ei pysty antamaan esim 16A ulos. Ei pitäisi kyllä käynnistyäkään tuommoisilla akulla.
Sitten tulee myös mieleen että onko xenon valot niin huonosti suunniteltu että tarvitsevat moninkertaisen virran syttyessään. Onko tuo yleensäkin normaalia xenoneille? Jos virtaa menee paljon niin valmistaja olisi saanut laittaa konkan ballastin sisälle plussan ja miinuksen väliin. Tai ehkä kela plus johtoon. Tai molemmat.
Jonkun linkin takaa löytyi kuva 7 sarjalaisen kytkennästä. Tuli mieleen että voiko tuossa normi rele edes toimia. Kuormittaako pelkkä rele footwell modulia liikaa? Vai onko 5 kytkentä erilainen?
Oletko kokeillut ilman lisävaloja mutta siten että rele on kytkettynä? Eli rele napsahtaa mutta valot ei tietenkään syty.
Tai laitat väliaikaisesti katkaisimen ja sytytät lisäpitkät manuaalisesti ilman relettä.
Paljon tuli ajatuksen juoksua ja kysymyksiä mutta jospa noista saisit jotain ideoita. Tai jollain muulla tulisi idea....F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Akun vaihoin pari kk sitten, niin ei ole siellä vikaa. Epäilen nimenomaan tätä älykkään latauksen liian hidasta reagointia ja toisaalta volttiseurannan liian nopeaa reagointia.
Akku täyteen ladattuna toimi pari päivää hyvin..
Olen kokeillut ottaa sulakkeen lisävaloista pois ja silloin ei ole ongelmia ollut (paitsi ettei näe mitään)
Eli en usko että tuo ohjauspuolen häiriö on todennäköistä.
Huomenna virittää 1F konkka takaisin peräkonttiin, ei ideaali paikka valojen kannalta, mutta toisaalta sieltä se auto nuuskii sitä jännitteen heittoaE61 535D 360/750
Comment
-
-
Kuulostaa kyllä vähintäänkin erikoiselta, että tuollainen kuorma voisi vaikuttaa noin reilusti jännitteeseen. Joka tapauksessa lisävalojen johdotuksen ohuus tai huono kytkentäpaikka ei vaikuta auton/akun jännittettä laskevevasti. Valojen päässä toki tilanne toinen. Ettei nuo (heikkolaatuiset) ballastit nyt aiheuta aktivoituessaan esim. rippeliä, joka sitten kyykkäisi noita moduleita. Oletko kokeillut erikseen pelkästään toinen lisävalo kytkettynä, jos toinen ballasteista on viallinen.Last edited by Clavurion; 21-12-2015, 22:49.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Onhan nuo halpis ballastit joskus aiheuttaneet moottorin sammumisiakin ohitustilanteessa kun laitetaan pitkät päälle,että ei tuo nyt ihmeellistä ole vaikka tuollaista aiheuttaisikin.
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostOnhan nuo halpis ballastit joskus aiheuttaneet moottorin sammumisiakin ohitustilanteessa kun laitetaan pitkät päälle,että ei tuo nyt ihmeellistä ole vaikka tuollaista aiheuttaisikin.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment