Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 lisävaloista aiheutuva jännitteen hetkellinen pudotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #76
    Originally posted by 325E View Post
    Jotenkin on mielessä, että takakontissa orginaali akun Plusnavalta, heti sieltä lähtiessä lähtiessä on ns. kuorimituksen haistelija (kontin puolella) ja se voi olla syy kaikkeen.
    Ei siellä plussan puolella ole kuin turvajärjestelmän kaapelipaukku (BST). Maakaapelissa oleva IBS huolehtii kuormituksen arvioinnista.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • JAK85
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2015
      • 210
      • Pello

      #77
      Teen ensiksi nuo johdot keulalla uusiksi ja katon mitä ne sanoo. Hommasin 2x4mm2 niin ei jää enää niistä ainakaan kiinni. Tarttee vielä saada liittimet noille ballasteille.
      Aamulla teki jälleen kerran tuon häiriön.. Varmaan edesauttaa webaston 30min käyttö ennen liikkumista.
      Kun olis kotona lämmin talli niin ois kiva värkätä ja kokeilla noita ideoita Talli on mutta lämmöt puuttuu
      E61 535D 360/750

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #78
        Joko olet kokeillut erikseen vain toisen puolen ballasti kytkettynä. Ei noista johtoparannuksista haittaakaan ole, mutta todennäköisesti hukkaan heitettyjä paukkuja varsinaisen ongelman osalta.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JAK85
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2015
          • 210
          • Pello

          #79
          Originally posted by Clavurion View Post
          Joko olet kokeillut erikseen vain toisen puolen ballasti kytkettynä. Ei noista johtoparannuksista haittaakaan ole, mutta todennäköisesti hukkaan heitettyjä paukkuja varsinaisen ongelman osalta.
          En ole ehtinyt. Just kävin bokserit jalassa näpäyttämässä uuden liittimen plussa puolen lähtöön kun epäilin että onko se huono mutta näytti olevan ihan ok. Johdot on tosiaan varmaan 1,5mm2 ja hämäävästi paksulla kuorella ettei varmaan hukkaan mene uusiminen. Sellaista kirkkaan väristä sisältä että mitä lie halvinta mahdollista?
          Pitäis saada joskus päivä aikaa ottaa härkää sarvista tämän homman kanssa
          E61 535D 360/750

          Comment

          • JAK85
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2015
            • 210
            • Pello

            #80
            Johdotukset on jääny uusimatta kun vika ei ole ilmennyt sen jälkeen kun tein pikku virityksen. Taka tupakansytytinpistokkeesta 2kpl 55w vanhoja työvalo suoraan akun päälle ja kotelo kiinni.
            Eli lämmittää akkua ajon aikana ja akku lataantuu paremmin jne.
            Tarkoitus oli laittaa ja on edelleen 100w peilinlämmitys vastus niin saa sen akun päälle kuuluvan laatikon takaisin paikalleen, en ole sellaista vielä saanut vain käsiini.
            Hiukan halvempi vaihtoehto tuolle oikealla akunlämmittimelle
            E61 535D 360/750

            Comment

            • JJtalo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 350
              • Kokkola

              #81
              Jossei akkukaupoille raahi lähteä niin tommosen lämmityksenhän voi askarrella vaikka mistä, esim purkaa bilteman penkinpäällisestä lämmittimet ja vaikka armaflexiä lisäks eristeeks, ja sähköt vaikka taka tupakinsytyttimeltä (jos sieltä katkee virrat kun auton sammuttaa).
              Tosin terveen akun kanssa moisia ei tarvi ennenku tulee 40 asteen pakkaset.

              Comment

              • JAK85
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2015
                • 210
                • Pello

                #82
                Originally posted by JJtalo View Post
                Jossei akkukaupoille raahi lähteä niin tommosen lämmityksenhän voi askarrella vaikka mistä, esim purkaa bilteman penkinpäällisestä lämmittimet ja vaikka armaflexiä lisäks eristeeks, ja sähköt vaikka taka tupakinsytyttimeltä (jos sieltä katkee virrat kun auton sammuttaa).
                Tosin terveen akun kanssa moisia ei tarvi ennenku tulee 40 asteen pakkaset.
                Akku on vasta uusittu (Agm) ja ajoaikaa on vähemmän päivässä kuin webaston päälläoloa niin ei riitä akun hyvä varaustaso millään kylmällä akulla. Tämän takia turhia vikoja jatkuvasti.. Ja on jo tupakan sytyttimeltä viritetty työvalot kokeeksi akun päälle
                E61 535D 360/750

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #83
                  Ebaysta ja amatsonista näyttäisi akunlämmittimiä löytyvän ~35usd hintaan.
                  "battery heater" kookeliin...

                  Comment

                  • JAK85
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2015
                    • 210
                    • Pello

                    #84
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Ebaysta ja amatsonista näyttäisi akunlämmittimiä löytyvän ~35usd hintaan.
                    "battery heater" kookeliin...
                    Kyllä taidan loppupeleissä ostaa tuon kotimaisen Arctic-Battery-Heaterin. Melko hyvältä vaikuttaa, varsinkin tuo jännitteen nuuskintaan perustuva toiminta ->
                    E61 535D 360/750

                    Comment

                    • JAK85
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2015
                      • 210
                      • Pello

                      #85
                      Tämä vika on sittenki vielä olemassa. Latasin akun lämpimässä täyteen ja sen jälkeen vika palasi.. Eli kun auton laturi ei pukkaa täysiä voltteja niin herjat tulee.
                      Vajaalla akulla kun laturi syöttää kunnolla niin ei mitään ongelmaa
                      E61 535D 360/750

                      Comment

                      • JAK85
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2015
                        • 210
                        • Pello

                        #86
                        Eilen tälle syksyä valot asennettu takaisin ja nyt vedin 4,5mm2 kaapelit virtapuolelle. Ei kadonnut vika siihen, oikeastaan vain paheni kun ennen ei koirinut lämpimällä kelillä ollenkaan toisin kuin nyt.

                        Tänään sitten purin keulaa uudestaan kun ballastien piilossa ja rapsutin mattoveitsellä maalit ballastien kiinnikerei`ilta ja vedin 4,5mm2 maadoituksen runkoon => vika viimein katosi.

                        Vika on ollut ballastien aiheuttama häiriösäteily siis.
                        Nyt kun laittaa pitkät päälle niin kierrosmittari ja laturin kuormaus ei tiedä mitään kun ennen maajohtoa tapahtui selvä ero.
                        Ballastit on jälkiviisaana ajatellen turhan lähellä jarruyksikköä

                        Nooh samalla laitoin yhen releen lisää ja sumuvaloista ohjaus => sumarit päällä ei lisävalot syty
                        E61 535D 360/750

                        Comment

                        • JAK85
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2015
                          • 210
                          • Pello

                          #87
                          Tähän vikaan ei loppujen lopuksi ole edelleenkään saatu selvyyttä. Nyt on sen verran tullu viisautta että webaston ollessa rikki ei valot aiheuttanut kertaakaan herjoja.
                          En tiä voiko olla niin pienestä kiinni virtapuoli että ei kestä tuota webastoa yhtäaikaa, vai iskeekö joku pulssi sen can väylään ja vika ei tule silloin kun aivot on kiinni.
                          Toki voisi kuvitella että aivot on aina aktiiviset kun auto käynnissä, oli tulet eli ei.
                          E61 535D 360/750

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎