Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 D aktiivi ohjauksen kalibrointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • simppa90
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 16
    • Nurmes

    #16
    613D electrical locking error tulee kun lukee inpalla

    Comment

    • Wangel436
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1029
      • Ylöjärvi

      #17
      Originally posted by simppa90 View Post
      613D electrical locking error tulee kun lukee inpalla
      Googlesta kun katsoo niin muillakin joilla tullut samaa vikakoodia, niin ne on olleet johtosarja vikoja.....
      Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

      E61 530D ///M-sport




      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #18
        Originally posted by exautisti View Post
        aktiiviohjaus kalibroidaan tekemällä ajaessa,nopeaa noin 10 asteen liikettä ratilla...
        Miten tämä tehdään käytännössä? Tuo 10 astetta, keskiasennon molemmin puolin vai 5 astetta keskiasennon molemmin puolin vai 10 astetta missä ratin asennossa tahansa? Onko ajonopeudella väliä? Kuinka pitkään tätä venkslausta pitää tehdä, pari minuuttia vai tunti? Mitä tämä kalibrointi tekee, poistaa aktiiviohjauksen herjan ja suoristaa ratin?

        En saa herjaa poistumaan, en ratin venkslailulla enkä akkua irroittamalla. Akun irroituksen jälkeen herja palasi heti ja väänsi ratin itsestään vinoon, en siis ajanut metriäkään. Ja nyt kun käynnistää auton niin herjaa ei tule mutta se tulee heti kun ajaa pari metriä ja ratti menee vinoon (aina samaan suuntaan).
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #19
          Originally posted by revote View Post
          Miten tämä tehdään käytännössä? Tuo 10 astetta, keskiasennon molemmin puolin vai 5 astetta keskiasennon molemmin puolin vai 10 astetta missä ratin asennossa tahansa? Onko ajonopeudella väliä? Kuinka pitkään tätä venkslausta pitää tehdä, pari minuuttia vai tunti? Mitä tämä kalibrointi tekee, poistaa aktiiviohjauksen herjan ja suoristaa ratin?

          En saa herjaa poistumaan, en ratin venkslailulla enkä akkua irroittamalla. Akun irroituksen jälkeen herja palasi heti ja väänsi ratin itsestään vinoon, en siis ajanut metriäkään. Ja nyt kun käynnistää auton niin herjaa ei tule mutta se tulee heti kun ajaa pari metriä ja ratti menee vinoon (aina samaan suuntaan).
          Ei auton tarvitse olla liikkeellä ainakaan silloin kun istalla se kalibroindaan.
          10 astetta suuntaansa eli yhteensä 20 asteen liikettä. Melko vaarallista jos tuota rupeaa vauhdissa tekemään...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #20
            Mistä ihmeestä te oikein kirjoitatte?
            Kun Istalla (tai DIS:llä) tehdään tuo kalibrointi, siinä on useampi eri vaihe.
            Ensiksi kalibroidaan ohauskulma-anturi. Sitten kalibroidaan ratin asento keskelle ja sitten kalibroidaan se ohjausakselin anturi.
            Nuo kaikki tehdään proseduurin mukaisesti järjestyksessä.
            Ei millään "kymmen astetta heiluttelemalla" rattia saa kalibroitua.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              #21
              Originally posted by jaki View Post
              Mistä ihmeestä te oikein kirjoitatte?
              Kun Istalla (tai DIS:llä) tehdään tuo kalibrointi, siinä on useampi eri vaihe.
              Ensiksi kalibroidaan ohauskulma-anturi. Sitten kalibroidaan ratin asento keskelle ja sitten kalibroidaan se ohjausakselin anturi.
              Nuo kaikki tehdään proseduurin mukaisesti järjestyksessä.
              Ei millään "kymmen astetta heiluttelemalla" rattia saa kalibroitua.
              No oottelinki sulta jo jotain tuon suuntaista pätemistä.
              Sanoin jo aikaisemmin että olen tehnyt sen istalla aina jos ei normi koeajolla poistu.
              En kyllä itse piä kovinkaan vaarallisena vaikka tuon tekee vauhdissa.
              Toki jos vauhtia on 200kmh,niin voi aiheuttaa jotain kevätjuhlaliikkeitä kanssa autoilijoissa...
              Oikeinki hyvä keino päästä nastoista ja lattiapinnoitteista eroon ku kääntelee rattia paikallaan...
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #22
                Originally posted by jaki View Post
                Mistä ihmeestä te oikein kirjoitatte?
                Kun Istalla (tai DIS:llä) tehdään tuo kalibrointi, siinä on useampi eri vaihe.
                Ensiksi kalibroidaan ohauskulma-anturi. Sitten kalibroidaan ratin asento keskelle ja sitten kalibroidaan se ohjausakselin anturi.
                Nuo kaikki tehdään proseduurin mukaisesti järjestyksessä.
                Ei millään "kymmen astetta heiluttelemalla" rattia saa kalibroitua.
                Oli se muistaakseni se viimeinen vaihe ainakin e91:ssä tuo ratin venkutus (Istalla kalibroitaessa). Ja jotenkin tuntu ainakin mulla että on henkimaailman juttuja, herjas monta kertaa peräkkäin että ei kalibrointi onnistunut mutta kuitenkin lopulta alko toimimaan...
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Oli se muistaakseni se viimeinen vaihe ainakin e91:ssä tuo ratin venkutus (Istalla kalibroitaessa). Ja jotenkin tuntu ainakin mulla että on henkimaailman juttuja, herjas monta kertaa peräkkäin että ei kalibrointi onnistunut mutta kuitenkin lopulta alko toimimaan...
                  Ainakin DIS:ssä on yksi vaihe, jossa on kyllä kerrottu epäselvästi pitääkö ratti väkisin kääntää suoraan vai vasta seuraavassa vaiheessa. Jos tekee väärin, niin tuo initialisointiprosessi menee pieleen ja herja jää päälle. Muistini mukaan se proseduuri on yksi yhteen Istassa. Ihan sama epäselvyys jäänyt siihenkin.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by exautisti View Post
                    No oottelinki sulta jo jotain tuon suuntaista pätemistä.
                    Sanoin jo aikaisemmin että olen tehnyt sen istalla aina jos ei normi koeajolla poistu.
                    En kyllä itse piä kovinkaan vaarallisena vaikka tuon tekee vauhdissa.
                    Ei tarvitse lämmetä, edes Joulun kunniaksi
                    Kyse oli siitä, että useampi ihmetteli mistä ihmeen ratin vemputtamisesta on kysymys. Rattaihan tosiaan vemputetaan vain, jos tekee sen proseduurin mukaisen initialisoinnin, ei muuten vemputtamisella saavuteta mitään tulosta.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #25
                      Originally posted by jaki View Post
                      Kyse oli siitä, että useampi ihmetteli mistä ihmeen ratin vemputtamisesta on kysymys. Rattaihan tosiaan vemputetaan vain, jos tekee sen proseduurin mukaisen initialisoinnin, ei muuten vemputtamisella saavuteta mitään tulosta.
                      No ni, hyvä ja kun tämä asia selvisi
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #26
                        Kirjoitetaas tähänkin topiciin jos jollain tullut vastaan.
                        Eli LCI malli kyseessä missä ei räkissä anturia vaan todellinen kulma on laskennallinen.
                        Istalla initialisointi ei mene eteenpäin ensimmäisestä kohdasta jossa käsketään laittaa auto käyntiin ja kääntelemään rattia laidasta toiseen.
                        Onko tullut vastaan mistä tuo 6146 koodi voi johtua? Auto käynnissä ja latausjännite OK. Koodi ei nollaudu pois.

                        6146 control unit cannot change to active mode, undervoltage
                        614A motor position angle not initialized
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #27
                          Originally posted by Supa View Post
                          Kirjoitetaas tähänkin topiciin jos jollain tullut vastaan.
                          Eli LCI malli kyseessä missä ei räkissä anturia vaan todellinen kulma on laskennallinen.
                          Istalla initialisointi ei mene eteenpäin ensimmäisestä kohdasta jossa käsketään laittaa auto käyntiin ja kääntelemään rattia laidasta toiseen.
                          Onko tullut vastaan mistä tuo 6146 koodi voi johtua? Auto käynnissä ja latausjännite OK. Koodi ei nollaudu pois.

                          6146 control unit cannot change to active mode, undervoltage
                          614A motor position angle not initialized
                          Ja olet rattia käännellyt laidasta laitaan ja ajanut lenkin?
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Niemikko
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 32
                            • vilppula

                            #28
                            Originally posted by revote View Post
                            Miten tämä tehdään käytännössä? Tuo 10 astetta, keskiasennon molemmin puolin vai 5 astetta keskiasennon molemmin puolin vai 10 astetta missä ratin asennossa tahansa? Onko ajonopeudella väliä? Kuinka pitkään tätä venkslausta pitää tehdä, pari minuuttia vai tunti? Mitä tämä kalibrointi tekee, poistaa aktiiviohjauksen herjan ja suoristaa ratin?

                            En saa herjaa poistumaan, en ratin venkslailulla enkä akkua irroittamalla. Akun irroituksen jälkeen herja palasi heti ja väänsi ratin itsestään vinoon, en siis ajanut metriäkään. Ja nyt kun käynnistää auton niin herjaa ei tule mutta se tulee heti kun ajaa pari metriä ja ratti menee vinoon (aina samaan suuntaan).
                            Itellä teki samaa kun vaihdettiin raidetangonpäät eikä saanu herjaa poistuun ennekuin säädettiin molempia raidetangonpäitä niin että ratti suoristu sen jälkeen ei oo herjoja tullut ja ratti jäi suoraan.
                            Tietokonetta ei ollut käytettävissä.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎