613D electrical locking error tulee kun lukee inpalla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535 D aktiivi ohjauksen kalibrointi
Collapse
X
-
Originally posted by exautisti View Postaktiiviohjaus kalibroidaan tekemällä ajaessa,nopeaa noin 10 asteen liikettä ratilla...
En saa herjaa poistumaan, en ratin venkslailulla enkä akkua irroittamalla. Akun irroituksen jälkeen herja palasi heti ja väänsi ratin itsestään vinoon, en siis ajanut metriäkään. Ja nyt kun käynnistää auton niin herjaa ei tule mutta se tulee heti kun ajaa pari metriä ja ratti menee vinoon (aina samaan suuntaan).
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostMiten tämä tehdään käytännössä? Tuo 10 astetta, keskiasennon molemmin puolin vai 5 astetta keskiasennon molemmin puolin vai 10 astetta missä ratin asennossa tahansa? Onko ajonopeudella väliä? Kuinka pitkään tätä venkslausta pitää tehdä, pari minuuttia vai tunti? Mitä tämä kalibrointi tekee, poistaa aktiiviohjauksen herjan ja suoristaa ratin?
En saa herjaa poistumaan, en ratin venkslailulla enkä akkua irroittamalla. Akun irroituksen jälkeen herja palasi heti ja väänsi ratin itsestään vinoon, en siis ajanut metriäkään. Ja nyt kun käynnistää auton niin herjaa ei tule mutta se tulee heti kun ajaa pari metriä ja ratti menee vinoon (aina samaan suuntaan).
10 astetta suuntaansa eli yhteensä 20 asteen liikettä. Melko vaarallista jos tuota rupeaa vauhdissa tekemään...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Mistä ihmeestä te oikein kirjoitatte?
Kun Istalla (tai DIS:llä) tehdään tuo kalibrointi, siinä on useampi eri vaihe.
Ensiksi kalibroidaan ohauskulma-anturi. Sitten kalibroidaan ratin asento keskelle ja sitten kalibroidaan se ohjausakselin anturi.
Nuo kaikki tehdään proseduurin mukaisesti järjestyksessä.
Ei millään "kymmen astetta heiluttelemalla" rattia saa kalibroitua.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMistä ihmeestä te oikein kirjoitatte?
Kun Istalla (tai DIS:llä) tehdään tuo kalibrointi, siinä on useampi eri vaihe.
Ensiksi kalibroidaan ohauskulma-anturi. Sitten kalibroidaan ratin asento keskelle ja sitten kalibroidaan se ohjausakselin anturi.
Nuo kaikki tehdään proseduurin mukaisesti järjestyksessä.
Ei millään "kymmen astetta heiluttelemalla" rattia saa kalibroitua.
Sanoin jo aikaisemmin että olen tehnyt sen istalla aina jos ei normi koeajolla poistu.
En kyllä itse piä kovinkaan vaarallisena vaikka tuon tekee vauhdissa.
Toki jos vauhtia on 200kmh,niin voi aiheuttaa jotain kevätjuhlaliikkeitä kanssa autoilijoissa...
Oikeinki hyvä keino päästä nastoista ja lattiapinnoitteista eroon ku kääntelee rattia paikallaan...-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMistä ihmeestä te oikein kirjoitatte?
Kun Istalla (tai DIS:llä) tehdään tuo kalibrointi, siinä on useampi eri vaihe.
Ensiksi kalibroidaan ohauskulma-anturi. Sitten kalibroidaan ratin asento keskelle ja sitten kalibroidaan se ohjausakselin anturi.
Nuo kaikki tehdään proseduurin mukaisesti järjestyksessä.
Ei millään "kymmen astetta heiluttelemalla" rattia saa kalibroitua.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostOli se muistaakseni se viimeinen vaihe ainakin e91:ssä tuo ratin venkutus (Istalla kalibroitaessa). Ja jotenkin tuntu ainakin mulla että on henkimaailman juttuja, herjas monta kertaa peräkkäin että ei kalibrointi onnistunut mutta kuitenkin lopulta alko toimimaan...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostNo oottelinki sulta jo jotain tuon suuntaista pätemistä.
Sanoin jo aikaisemmin että olen tehnyt sen istalla aina jos ei normi koeajolla poistu.
En kyllä itse piä kovinkaan vaarallisena vaikka tuon tekee vauhdissa.
Kyse oli siitä, että useampi ihmetteli mistä ihmeen ratin vemputtamisesta on kysymys. Rattaihan tosiaan vemputetaan vain, jos tekee sen proseduurin mukaisen initialisoinnin, ei muuten vemputtamisella saavuteta mitään tulosta.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostKyse oli siitä, että useampi ihmetteli mistä ihmeen ratin vemputtamisesta on kysymys. Rattaihan tosiaan vemputetaan vain, jos tekee sen proseduurin mukaisen initialisoinnin, ei muuten vemputtamisella saavuteta mitään tulosta.
Comment
-
-
Kirjoitetaas tähänkin topiciin jos jollain tullut vastaan.
Eli LCI malli kyseessä missä ei räkissä anturia vaan todellinen kulma on laskennallinen.
Istalla initialisointi ei mene eteenpäin ensimmäisestä kohdasta jossa käsketään laittaa auto käyntiin ja kääntelemään rattia laidasta toiseen.
Onko tullut vastaan mistä tuo 6146 koodi voi johtua? Auto käynnissä ja latausjännite OK. Koodi ei nollaudu pois.
6146 control unit cannot change to active mode, undervoltage
614A motor position angle not initialized- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKirjoitetaas tähänkin topiciin jos jollain tullut vastaan.
Eli LCI malli kyseessä missä ei räkissä anturia vaan todellinen kulma on laskennallinen.
Istalla initialisointi ei mene eteenpäin ensimmäisestä kohdasta jossa käsketään laittaa auto käyntiin ja kääntelemään rattia laidasta toiseen.
Onko tullut vastaan mistä tuo 6146 koodi voi johtua? Auto käynnissä ja latausjännite OK. Koodi ei nollaudu pois.
6146 control unit cannot change to active mode, undervoltage
614A motor position angle not initializedRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostMiten tämä tehdään käytännössä? Tuo 10 astetta, keskiasennon molemmin puolin vai 5 astetta keskiasennon molemmin puolin vai 10 astetta missä ratin asennossa tahansa? Onko ajonopeudella väliä? Kuinka pitkään tätä venkslausta pitää tehdä, pari minuuttia vai tunti? Mitä tämä kalibrointi tekee, poistaa aktiiviohjauksen herjan ja suoristaa ratin?
En saa herjaa poistumaan, en ratin venkslailulla enkä akkua irroittamalla. Akun irroituksen jälkeen herja palasi heti ja väänsi ratin itsestään vinoon, en siis ajanut metriäkään. Ja nyt kun käynnistää auton niin herjaa ei tule mutta se tulee heti kun ajaa pari metriä ja ratti menee vinoon (aina samaan suuntaan).
Tietokonetta ei ollut käytettävissä.
Comment
-
Comment